כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אחיי הספרדים; התעוררו - הספינה טובעת

עבור אינטרס פוליטי כזה או אחר, בלי להיכנס או לצדד כרגע בעד או נגד גואטה - עסקנים זבי חוטם מוכנים להשפיל ולרמוס את כבודם של חברי מועצת החכמים ולהכניס אותם לתוך מחלוקת • אדם יכול לטעות, אדם הוא לא מלאך. איפה האחריות של אנשים חרדים שרוצים לפרק את ש"ס? אפילו חילונים שונאי דת לא מתנכלים לש"ס כמו שחרדים שונאי דרעי מתנכלים לש"ס // יענקי פרבר זועם

גואטה. צילום פלאש 90
גואטה. צילום פלאש 90



לאחר סאגת התפטרותו של ח"כ יגאל גואטה, הכל מבעבע, כל מצביע ש"ס מנסה להסביר מדוע לדעתו היה צריך להיות הפוך ממה שקרה.

אין ספק שהתפטרותו של יגאל גואטה היא מכה קשה לש"ס, גואטה הוא מהבודדים שהיו מחוברים לעם שבשדות, מהיחידים שהגיע לכל אדם, גם אם הוא האדם הפשוט ביותר. נכון שלפעמים הוא אמר דברים שהרגיזו הרבה מאד אנשים ולפעמים היו דברים שיכול היה לוותר עליהם, אבל בניגוד לח"כים אחרים - הוא אמר את מה שחשב, ולא את מה שנוח לשמוע.

הגמרא בתלמוד בבלי מספרת על נְבוּזַרְאֲדָן רב טבחים שרצח 94 ריבוא יהודים התגייר והתקבל כאחד האדם בעם היהודי. רב מרצחים יכול היה להצטרף לעם היהודי, אז גואטה שרק טעה בדיבורו, לא ראוי לסליחה? ככה להסית נגדו?

אָמַר רַ' יְהוֹשֻׁעַ בֶּן קָרְחָה: סָח לִי זָקֵן אֶחָד מֵאַנְשֵׁי יְרוּשָׁלַיִם: בְּבִקְעָה זוֹ הָרַג נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים מָאתַיִם וְאַחַת עֶשְׂרֵה רִבּוֹא וּבִירוּשָׁלַיִם הָרַג תִּשְׁעִים וְאַרְבַּע רִבּוֹא עַל אֶבֶן אַחַת.

עַד שֶׁהָלַךְ דָּמָם וְנָגַע בְּדָמוֹ שֶׁל זְכַרְיָה. מָצָא אֶת דָּמוֹ שֶׁל זְכַרְיָה שֶׁהוּא רוֹתֵחַ וְעוֹלֶה. אָמַר לָהֶם: מָה זֶה? אָמְרוּ לוֹ: דַּם זְבָחִים שֶׁנִּשְׁפַּךְ.
אָמַר לָהֶם: הָבִיאוּ דַּם זְבָחִים וְאֶבְדֹּק, הֵבִיאוּ וְלֹא נִמְצְאוּ דּוֹמִים זֶה לָזֶה.
אָמַר לָהֶם נְבוּזַרְאֲדָן: אִם תֹּאמְרוּ לִי – מוּטָב, וְאִם לֹא – אֶסְרֹק אֶת בְּשַׂרְכֶם בְּמַסְרְקוֹת שֶׁל בַּרְזֶל. אָמְרוּ לוֹ מָה נֹאמַר לְךָ? כֹּהֵן וְנָבִיא הָיָה בֵּינֵינוּ וְהָיָה מוֹכִיחֵנוּ עַל עֲבֵרוֹת שֶׁבְּיָדֵינוּ, עָמַדְנוּ עָלָיו וַהֲרַגְנוּהוּ, וְזֶה כַּמָּה שָׁנִים שֶׁאֵין דָּמוֹ נָח!

אָמַר לָהֶם: אֲנֵי אֲפַיְּסֶנּוּ. הֵבִיא סַנְהֶדְרֵי גְּדוֹלָה וְסַנְהֶדְרֵי קְטַנָּה וַהֲרָגָם עַל הַדָּם – וְלֹא נָח;
פִּרְחֵי כְּהֻנָּה – וְלֹא נָח; בַּחוּרִים וּבְתוּלוֹת – וְלֹא נָח; תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּם – וְלֹא נָח. עַד שֶׁהָרַג עָלָיו תִּשְׁעִים וְאַרְבַּע רִבּוֹא.

קָרַב נְבוּזַרְאֲדָן אֶצְלוֹ וְאָמַר: זְכַרְיָה, זְכַרְיָה! טוֹבִים שֶׁבָּהֶם אִבַּדְתִּי, וְכִי נוֹחַ לְךָ שֶׁאֲאַבֵּד אֶת כֻּלָּם?
מִיָּד – נָח. בְּאוֹתָהּ שָׁעָה הִרְהֵר נְבוּזַרְאֲדָן תְּשׁוּבָה בְּלִבּוֹ.
אָמַר: וּמָה אִם הֵם שֶׁלֹּא אִבְּדוּ אֶלָּא נֶפֶשׁ אַחַת כָּךְ – אֲנִי שֶׁהָרַגְתִּי כָּל הַנְּפָשׁוֹת הַלָּלוּ עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה.
בָּרַח וְשָׁלַח שְׁטַר צַוָּאָה לְבֵיתוֹ וְנִתְגַּיֵּר".

אנשים מסויימים לא מוכנים לקבל מרות של אף רב, מחוררים בספינה חור, וטוענים שזה שטח פרטי שלהם, ומה יהיה על שאר אנשי הספינה? זה לא מעניין אותם.

נכון, גואטה מעד וכשל בלשונו, אדם הוא לא מלאך. ללכת ולשכנע רבנים לזרוק אותו מש"ס? מי החליט שזו הדרך הנכונה? נבוזארדן שרצח 94 ריבוא מישראל הבין שטעה והתגייר, אז לגואטה שיש לו זכויות רבות במוסדות החינוך של ש"ס - אי אפשר למחול?

למה אנשים חרדים רוצים לפרק את תנועת ש"ס? כי הם שונאים את דרעי? מה יהיה על אלפי ילדים ספרדים שלומדים במוסדות החינוך של ש"ס? מי ידאג להם?

הרי הרב שך זצ"ל הקים את תנועת ש"ס רק בגלל שאגודת ישראל דאז לא דאגה לספרדים, מי יתן את הדין על פירוק מאות מוסדות חינוך? הרי אם יסגרו תלמודי תורה או ישיבות אשכנזיות מחוסר תקציב, אף אחד מהנערים או הילדים האשכנזים לא ילך לרחוב, הם יגיעו למוסדות אחרים, אבל אם ייסגר מוסד ספרדי - הילדים ילכו לרחוב, מי יקבל אותם? מי?

הכי גרוע, שעבור אינטרס פוליטי כזה או אחר, בלי להיכנס או לצדד כרגע בעד או נגד גואטה - עסקנים זבי חוטם מוכנים להשפיל ולרמוס את כבודם של חברי מועצת החכמים ולהכניס אותם לתוך מחלוקת, בחוסר אחריות לעולם התורה, ובפשע עצום בהפיכת מושג ה'דעת תורה' לדבר מזולזל.

איפה האחריות של אנשים חרדים שרוצים לפרק את ש"ס? אפילו חילונים שונאי דת לא מתנכלים לש"ס כמו שחרדים שונאי דרעי מתנכלים לש"ס, מה יגידו אותם חרדים - שהם רוצים לראות את ש"ס מפורקת? שהם דואגים לחילול השם?

לשמוע בתקשורת הכללית איך צעירים חרדים שאפילו לא חוטבי עצים ושואבי מים מפרשנים את מועצת חכמי התורה של ש"ס, זה חילול השם.
יגאל גואטה שס עסקנים סערה התפטרות מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד