י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מכות ובעיטות: אלימות קשה של שוטרים

בתיעוד האלימות, נראים השוטרים בועטים בראש של מפגינים, הודפים אותם וגוררים אותם על הכביש. עדות של עיתונאי: "אלימות כזו לא ראיתי מעולם". ליצמן: "מפגינים חרדים הפכו כלי להוצאת קיטור על ידי שוטרים אלימים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



אלימות קשה ומעוררת סערה, תועדה היום (א'), בהפגנה של חרדים בירושלים: מהלך ההפגנה שנערכה היום בירושלים, תועדו מספר מקרים בהם השוטרים הפעילו לכאורה אלימות בלתי מידתית כלפי המפגינים. באחד המקרים, תועד שוטר כשהוא הודף בעוצמה מפגין שעומד על הכביש בסמוך למדרכה, דבר שהביא לנפילתו על הכביש.




בתיעוד אחר, נראה קצין כשהוא מנסה לבעוט בראשו של עצור - שנמצא בידי השוטרים ומובל לעבר הניידת - אך על פי הוידאו נראה כי העצור לא נפגע. בתיעוד נוסף נראה עצור שוכב על הכביש לאחר מעצרו, כאשר שוטר מניח את רגלו על בטן העצור.




בתיעודים נוספים נראו לא מעט שוטרים שבועטים בעצורים, ללא סיבה הנראית לעין.

לא רק חרדים הביעו פליאה על האלימות החריגה, אלא גם עיתונאים חילוניים. יוסי אלי מערוץ 10 צייץ "לא יודע איך להתייחס לסרטון הזה: כוח סביר? (ניסיון בעיטה בראש של חרדי, השלכת כובע) או אלימות. תחליטו".

"סיקרתי בזמנו עשרות רבות של הפגנות בירושלים, באלימות כמו שהפעילו שוטרי המחוז היום לא נתקלתי מעולם, תמונות פסיכיות" צייץ אליק מרגלית מחדשות 2. ירון אברהם, אף הוא מחדשות 2 צייץ "משטרת ישראל מציגה: אמרו שאנחנו אלימים רק עם ערבים, אז הראינו שאנחנו אלימים גם עם חרדים".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב: אני מגנה בתוקף את האלימות הקשה נגד המפגינים החרדים בירושלים. מדובר בהפעלת כוח מיותרת, מסכנת חיים ושאינה מקובלת בעליל. התיעודים הקשים מהתנהגות השוטרים מוכיחים כי מפגינים חרדים הפכו כלי להוצאת קיטור על לא עוול בידי שוטרים אלימים ומסוכנים. על המשטרה לרסן התנהגות זו לאלתר כדי להבטיח שלום הציבור.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בהפרת סדר אלימה במיוחד שהתרחשה בירושלים ע״י מאות חרדים שהתפרעו, חסמו צומת רחובות מרכזי בגופם, תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי באזור.
חלק מהמתפרעים אף ידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעויות הללו נפצעו 7 שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.

"בתגובה, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה 9 מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים.

"כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסירטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש.

"יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה" נמסר מהמשטרה.









הפגנה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד