י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו • תושביה החילוניים של ערד בכנס סגור: כך ניאבק בחסידות גור

המאבק בערד עולה שלב: בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים תושביה החילונים של ערד בכינוס סגור בו נדון המאבק בחסידות גור • בכנס נאמרו דברי שטנה חמורים כנגד תושביה החרדים של ערד • "מצעד תועבה יעשה אחלה פרובוקציה"

מהומות בערד
מהומות בערד



הרוחות ממשיכות לסעור בערד: אחרי ההפגנה הסוערת במוצאי השבת שעברה התקיים ביום חמישי כנס בהפקת קבוצת המאבק החילונית בערד, ובו דנו בהמשך המאבק בחסידות גור בעיר.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתועדים דברים מזעזעים שנאמרו בכנס, ביניהם הצעה לארגון מצעד תועבה כפי שנעשה בבאר שבע, תוך שינוי הסטטוס קוו. המשתתפים תועדו מתבטאים במשפטים פרובוקטיביים, בהם העלו הצעות איך לדעתם מומלץ להתמודד עם 'בעיית גור' בערד.

המשתתפים ניגשו בזה אחר זה למיקרופון והביעו את דעתם. אחת המשתתפות אמרה כי "לפני שנה הייתה מחאה בבאר שבע, בגלל שראש העיר לא הסכים לעשות מצעד תועבה, לדעתי צריך לעשות פה מצעד. בבאר שבע עשינו מצעד, עשינו מחאה ענקית. אנחנו צריכים להביא לפה קהל שיעשה את המצעד, זה יעשה אחלה פרובוקציה. אז – תתחילו להזיז את זה".

משתתף נוסף נשמע בסרטון "להערכתי, אם מסתכלים על הנתונים הדמוגרפיים האמיתיים, תוך 5-10 שנים, יש כאן רוב לחרדים. ההתגוננות זה אסטרטגיה לא מוצלחת. אנחנו חייבים לעבור להתקפה. וההתקפה תתבצע: א. להתמודד עם הדברים האלה. ב. אנחנו חייבים לדאוג שיבואו לכאן גם תושבים חילוניים".

הקהל הגיב בקריאות עידוד: "יופי, יופי". המשתתף התפאר בכך שבעבר התגרה בתושביה החרדים של ערד ואמר: "אנחנו מוכנים, נעשה כל מה שצריך. יש לי תיקים במשטרה, הייתי במעצרי בית. ישבתי מולם והבערתי אש בשבת. קראו לי גזען, קראו לי אנטישמי, קראו לי מה שאתם רוצים. אני לא סופר אותם, אני אוהב את ערד ואני נשאר פה. ובשבת הוכחתם שגם אתם. רק ביחד נצליח. כולנו נפעל, כולנו נשתתף. כשיש פעולות כמו בשבת – תבואו. אנחנו נגרום להם להרגיש: ערד היא עיר חילונית.

עושה רושם כי גם בקרב החילונים התגלו חילוקי דעות בדרכי המאבק, "חברים אני מבין שיש הרבה שאלות, אבל אי אפשר שכולם ינהיגו. צריך לרכז הכל, כולנו נפעל, כולנו נשתתף. לבוא ולהגיד צריך וצריך – זה לא עובד. תגיעו, נראה להם ביחד" אמר אחד המשתתפים.




משתתפת נוספת השיבה לקריאה "להפגין, להתעורר, להיות ביחד, לצאת לרחובות, להיות עיר חילונית ולגרום להם אי נוחות כמו שהם גורמים לנו": "זה לא גורם להם אי נוחות, מה זה השטויות האלה. מה זה גורם להם? הם באים עוד יותר".

משתתפת נוספת בכנס המאבק, קראה לצאת ולארגן מסיבות עם מוזיקה בשבתות: "אנחנו צריכים להראות שאנחנו עיר חילונית. אנחנו צריכים לעשות קבלת שבת המונית במסגרת החילוניות. להראות להם שאנחנו מקבלים את השבת בדרך שלנו. אנחנו צריכים לעשות הרבה אירועים לילדים עם פעילויות עם מוזיקה, עם רעש, בכיכרות ובגנים. לצאת לרחובות ולחלל להם את השבת".

"הם רוצים לשבת בבתי כנסיות ולהתפלל – שיבושם להם. אני רוצה לצאת ולחגוג, ואני רוצה לגרום להם אי נוחות, כפי שהם גורמים לי".

כזכור, בחודשים האחרונים מתנהל מאבק עיקש וחסר פשרות בין תושביה החילונים לחסידי גור המתגוררים בערד. בבסיס המאבק עומדת סוגיית מגורי הציבור החרדי בעיר. הציבור החילוני חש כי הוא מפסיד במאבק הדמוגרפי בערד ובימים אלו שם לעצמו מטרה, להילחם על צביונה של העיר.
ערד חסידות גור חילונים מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד