ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

לאחר מחלה קשה: הרב יאיר דימנטמן ז"ל

ר' יאיר דימנטמן ז"ל השיב את נשמתו בגיל 32, לאחר שחלה במחלה קשה וממארת. הותיר אחריו את הוריו, רעייתו, שני ילדיו וחברים רבים

ר' יאיר דימנטמן ז"ל. צילום: דוד זר
ר' יאיר דימנטמן ז"ל. צילום: דוד זר



ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר השיב את נשמתו ר' יאיר דימנטמן ז"ל, לאחר מחלה קשה וייסורים מרים, היה בן 32 בלבד, בפטירתו.

אלפים העתירו בתפילה לרפואתו השלמה של יאיר בן אסתר שחלה בשנים האחרונות במחלה הממאירה אך בשבועות האחרונים מצבו הדרדר והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

יאיר ז"ל נולד בבני ברק בי' אייר תשמ"ה להוריו איש החסד ר' ישעיהו דימנטמן מאנשי ארגון החסד 'עזר מציון', ואמו מרת אסתר שתחי'. בבחרותו למד בישיבת מיר בירושלים והקים את ביתו עם רעייתו רחל שתחי' בתו של ר' יעקב מולדובן.

(ר' יאיר ז"ל בסיום מסכת לפני חודש וחצי)


ביום בהיר אחד לפני שלוש שנים קיבל יאיר את הבשורה הקשה על המחלה שהתגלתה בגופו שהכתה בהלם את חבריו.

החברים, שעד אז היו נפגשים מידי שבוע לשיעור תורה קבוע, החליטו לקום ולעשות מעשה. בעצה אחת, החליטו שמלבד השיעור השבועי שיוקדש בכל שבוע לרפואת יאיר בן אסתר, הם יחזיקו אברך במשכורת חודשית לכולל שנקרא 'נרו יאיר'.

המנוח עצמו גולל לפני מספר חודשים בהתרגשות ובקול רועד, את מסכת התלאות שעברה עליו מאז התבשר על המחלה ועד לטיפולים הכימותרפיים אותם הוא עובר מיד יום ביומו. "לפני שנה", סיפר יאיר, "הרופאים כבר החליטו על טיפול משמר בלבד כיוון שלטענתם הטיפולים המרפאים כבר לא יעילים, ואז הוחלט על הקמת הכולל, אני רוצה להגיד לכם, הרופאים לא מצליחים להבין איך בשנה החולפת המחלה נסוגה ביותר מחמישים אחוזים. אין להם הסבר רפואי לדבר הזה".

"זה לא משהו שהם מצליחים להבין" אמר יאיר בהתרגשות. "אבל יש משהו שאני יודע והרופאים לא יודעים. הכוח של התורה הוא שמחזיק אותי. בזכות התורה שהאברכים לומדים ובזכותכם שמחזיקים את האברכים, אני עומד כאן היום. אני רואה את זה בחוש. אין לזה שום הסבר אחר. אני רוצה להודות לכם חבריי, זה הכל בזכותכם", סיים יאיר את דבריו.

מסע הלוויה מחר (שני) בשעה 10:30 בבוקר מבית הוריו שד' כפר עציון 9 שיכון ד' בני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יאיר דימנטמן הלוויה טרגדיה מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד