ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מחיר השחרור לאומן: 740 אלף שקל ערבות

ועדת השחרורים החליטה לאפשר להרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן ולשהות שם בימי ראש השנה, בתמורה לערבויות במאות אלפי שקלים. הפרקליטות עשוייה לערער

הרב ברלנד, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב ברלנד, צילום: יונתן זינדל, פלאש90



אישור ועדת השחרורים לנסיעתו של הרב ברלנד לאומן כפופה להפקדת ערבויות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כפי דווח ב'בחדרי חרדים', ועדת השחרורים החליטה לאפשר להרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן ולשהות שם בימי ראש השנה.

בנימוקיו כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס שלמה איזקסון: "אני מבין את החשש של משטרת ישראל ושל ב"כ המשיב לפיו קיים חשש סביר שהאסיר לא ישוב ארצה בשל הימלטותו הסדרתית בעבר מגורמי אכיפת החוק. סוגיה זו תוסדר בכך שעל האסיר יוטלו ערבויות שיבטיחו את שובו ארצה".

האישור לו ייחל הרב ותלמידיו ניתן בכפוף לכך שהרב שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים, ייצא מישראל לא לפני יום שלישי ועליו לשוב לישראל לא יאוחר מיום ראשון שלאחר ראש השנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערבויות שהוטלו על הרב הן כדלהלן: הפקדה של 180,000 ש"ח במזומן בקופת בית המשפט, ערבות אישית של הרב על סך 360,000 ש"ח ושתי ערבויות נוספות של צדדים שלישיים בסך 200,000 ש"ח.

עם שובו של הרב ברלנד ארצה לאחר ראש השנה, תחזור לתוקפה ההחלטה על איסור יציאה מהארץ עד לתום התקופה בה הוא אסיר ברישיון - שבועיים לאחר ראש השנה. בשולי הדברים הוסיף איזקסון כי הוא מורה לדוברות בתי המשפט לדאוג לפרסום ההחלטה. עוד הוסיף, כי ההיתר לעזוב את הארץ, "ניתן בהנחה שאין נגדו צווי עיכוב של ערכאות שיפוטיות אחרות".

יצויין כי לפרקליטות יש אפשרות לערער על ההחלטה עד ליום שלישי, אולם בשלב זה טרם החליטו האם לערער על קביעת ועדת השחרורים או שלא. עורכת הדין רותם טובול שמייצגת את הרב ברלנד, מסרה ל'בחדרי חרדים': "הרב ברלנד מברך על ההחלטה ואנו ממתינים להחלטת הפרקליטות. הרב עמד בתנאי השחרור ובימים אלו מסיים את מאסרו ותקופת הרשיון".



כזכור, הרב ברלנד הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים שהגיעו לבקש את ברכתו ובעקבות כך נדון ל-18 חודשי מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', וצפוי היה להשתחרר בספטמבר 2017. אולם בחודש אפריל ועדת השיחרורים החליטה לקצר את עונשו ובערב חג הפסח הוא שוחרר למעצר בית מלא במלונית בבית החולים הדסה עין כרם.
הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד