י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הח"כ הפתיע: "לומד תורה, שלא יתגייס" • צפו

"איפה כל אנשי תל אביב שצועקים על החרדים כשהמוסלמים לא מתגייסים. למה הם בסדר? הם אפילו לא לומדים, הם אפילו לא משרתים את המדינה. הם פשוט לא מתגייסים" • הח"כ בחר לומר את הדברים בטקס הרמת כוסית שערך לרגל השנה החדשה • צפו

לומדי תורה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
לומדי תורה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



ביטול חוק הגיוס המתוקן הכה בהלם את המגזר החרדי שהכריז מלחמה על בג"ץ. מעבר לח"כים החרדים שזעקו מרה – לא נשמעה הזדהות עם לומדי התורה בקרב מפלגות הקואליציה האחרות. אולם ח"כ אחד מ'הליכוד' הפתיע. "בחדרי חרדים" עם תיעוד ווידאו מכנס פעילים והרמת כוסית באור יהודה, בהשתתפות ח"כ אורן חזן שהפתיע עם נאום שכולו אהבת עמלי התורה.



חזן התייחס בתחילת דבריו לבג"ץ ואמר: "מגלגלים איזה חוק שיהיה לבג"ץ קשה לטאטא אותו ואז הם אומרים, חבר'ה, זה לא אני - זה בג"ץ. בג"ץ לא אשם, אנחנו אשמים, המחוקקים אשמים, הכנסת אשמה, הממשלה אשמה. ושאף אחד לא יעבוד עליכם".

מול הקהל החילוני, חזן לא היסס ושלף נאום יוצא דופן: "אם אתם שואלים אותי על גיוס, כן, מי שרוצה ללמוד תורה והוא באמת לומד תורה – זה בסדר שהוא לא יתגייס לצבא. חבר'ה, איפה כל אנשי תל אביב שצועקים על החרדים כשהמוסלמים לא מתגייסים. למה הם בסדר? הם אפילו לא לומדים, הם אפילו לא משרתים את המדינה. הם פשוט לא מתגייסים. למה? כי זה לא נח, אבל לא תשמעו אף אחד מדבר על זה".

חזן המשיך: "אבל במשך אלפיים שנות גלות, שהיהודים התפללו בחדרי חדרים, בשקט, בהיחבא, עשו קידוש ה', תוך כדי חירוף נפש – זה התאים לנו. והיום שיש לנו מדינה, אנחנו לא ניתן להם ללמוד תורה?, תגידו, אנחנו החלקנו על הראש? אנחנו השתגענו?".

"אבל מה אנחנו רוצים?". תמה חזן, "אנחנו לא באמת רוצים שהם ילמדו תורה. אנחנו עושים חוק קומבינה, כדי שיהיה קל לכולם לומר, 'הנה חוקקנו חוק גיוס והחרדים לא יתגייסו', אבל בג"ץ יבטל אותו. אם היו מחוקקים את החוק כמו שצריך – בג"ץ לא היה מבטל אותו ולא היה קרע בעם. ואנחנו, במקום לריב אחד עם השני, חרדים וחילונים, דתיים וחרד"לים – היינו מתעסקים באויבים שלנו כי יש לנו הרבה כאלה", אמר בפאתוס.
אורן חזן חוק הגיוס בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד