י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

7 חודשים ל'בשורת הדיור': השיווקים שהובטחו לא נראים באופק

היא הייתה אמורה להיות בשורה של ממש לציבור החרדי אך נשארה כזו ותא לא. דרעי חגג וגרף כותרות, יו"ר מטה הדיור פיזר הבטחות לאוויר ושם הם נשארו • שבעה חודשים מאז ההכרזה על היישוב שפיר שיכלול מעל 9000 יחידות דיור והתקדמות אין

דרעי בשפיר. צילום: יעקב כהן
דרעי בשפיר. צילום: יעקב כהן



למעלה משבעה חודשים עברו מאז ש'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את "בשורת הדיור" למגזר החרדי בשפיר הסמוכה לקרית גת, שתכלול 9,300 יחידות דיור. שר הפנים אריה דרעי חגג וגרף כותרות ויו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי פיזר הבטחות באוויר. אולם, כעת מתברר כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

כזכור, בראיון וידיאו שהעניק יצחקי ל"בחדרי חרדים" הוא אמר כי זה "סדר גודל של שלושה – ארבעה חודשים", לדבריו, "אנחנו מקווים עוד בסוף השנה הזו או בתחילת שנה הבאה להתחיל עם השיווק". צפו בהבטחה של יצחקי

אולם כאמור, עברו להם שבעה חודשים וחוץ מפגישת היערכות בלשכתו של דרעי והכרזה על כוונה להקים מינהלת חדשה לשכונה הנוכחית שצפויה כאמור להפוך לעיר חרדית - השיווקים שהובטחו לא נראים באופק.

הבוקר, מפרסם העיתונאי יעקב רייניץ ב'המודיע' כי "בתאריך כ"ח אדר תשע"ז עמד יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי – האיש שמחליט בפועל על הנעשה בשוק הדיור ואמר: 'המכרזים הראשונים ל – 2,000 יח"ד בשפיר יהיו כבר בסוף 2017'".

'המודיע' בדק מה קורה עם השיווק בשפיר, שכן אם מדובר על מכרזים בתוך כשלושה חודשים כל הגורמים כבר אמורים להיות מעודכנים. רייניץ פנה לגורם בכיר במשרד השיכון והוא השיב: "מי שאחראית כיום על השיווק בשפיר זו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ולא משרד השיכון, אבל להערכתי על סמך מידע שברשותי המכרזים יצאו רק לקראת סוף 2018, שזה אומר באיחור של שנה מהמועד המקורי".

בעקבות הדברים הללו פנה 'המודיע' לרמ"י ולמועצה האזורית שפיר כדי לשמוע מה בפיהם. ובכן, רמ"י התעלמו מהפניה ולא הגיבו, לעומת הדוברות של מועצה אזורית שפיר שהגיבו: "ראש קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, מעריך שתוך שנה הם יצאו למכרזים". 'המודיע' מסכם את הסטטוס הנוכחי: "אין תאריך יעד, אין הבטחה ברורה: "תוך שנה". סוג של הבטחה מעורפלת ולא מחייבת".
שפיר מצוקת הדיור אריה דרעי אביגדור יצחקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד