ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גם התקשורת בחו"ל לא נותרה אדישה לנוכח המראות הקשים בהפגנה

התקשורת העולמית שמורגלת בדיווחים על עשרות הרוגים ופצועים בהפגנות בוונצואלה ושאר מדינות בהם שולטים עריצים ודיקטטורים, לא נותרה אדישה לנוכח המראות הקשים אתמול בהפגנת חסידי תולדות אברהם יצחק, אך טעתה בסיבת קיומה

ההפגנה אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ההפגנה אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התקשורת בחו"ל מדווחת בהרחבה על ההפגנה האלימה אתמול בירושלים. ה'דיילי מייל' הבריטי מספר לקוראיו שההפגנות הם בגלל החלטת בג"צ לבטל את חוק הגיוס, בעוד שההפגנה נערכה בעקבות המשך מעצרו של נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בכלא צבאי על עריקות ממושכת, מבחינת התקשורת הזרה, ההפגנות הם על "סירוב שירות בצה"ל".

התקשורת העולמית ממעטת לסקר את אירועי ההפגנות של העדה החרדית, מאחר וברחבי העולם מתרחשות הפגנות הרבה יותר אלימות.

בעולם מתרחשות הפגנות אלימות עם הרוגים ופצועים, במיוחד במדינת וונצואלה שם יש מנהיג דיקטטור שעושה ככל העולה על רוחו, ויורה באזרחיו כדורים חיים.

רק שההפגנות האלימות אתמול בירושלים לא השאירו את התקשורת הזרה אדישה, וגם היא הרגישה חובה לסקר את הזוועה שהתחוללה שם.

ה'דיילי מייל' הבריטי אחד האתרים הגדולים באנגליה - בו גולשים עשרות מיליונים, מתאר לגולשיו את המכות והאלימות הקשה שהופעלו כנגד המפגינים "במחאה על פסק דין שיגרום להם לשרת בצבא כמו חילונים", ומסביר לגולשיו כי ההפגנה בשכונה חרדית של העיר אורגנה על ידי "קבוצה קשה במיוחד בשם העדה החרדית".

עוד מדווח האתר כי "רבנים נשאו נאומים ביידיש בשכונת מאה שערים, על רקע שלט שבו נכתב "אנחנו יהודים ולכן לא מתגייסים לצבא הציוני".

האתר מביא תמונה בה נראים מפגינים מחזיקים שלט שבו כתוב באנגלית "אנחנו והבנים שלנו מוכנים לההרג ולא לשרת בצה"ל, שהשירות בו הוא נגד התורה הקדושה שלנו"

האתר מנסה לתאר לגולשיו על האופן בו החרדים מתמודדים עם החלטת בג"צ וכותב: "ההחלטה מעלה את האפשרות שיכריחו אותם לשירות, וזו הצעה שנויה במחלוקת עם השלכות פוליטיות, עם זאת, בית המשפט השהה את החלטתו למשך שנה אחת כדי לאפשר היערכות להסדר החדש - אשר גם מספיק זמן לממשלה להעביר חוק חדש, מפלגות חרדיות ובעלות בריתן בממשלה עשויות לנסח חקיקה חדשה שתאפשר לעקוף את החלטת בית המשפט ולשמור על הפטור הקיים שבו חרדים לא צריכים לשרת בצה"ל, המפלגות החרדיות הן חלק מרכזי בקואליציה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ופועלות לעתים קרובות כמלכים בפוליטיקה הישראלית".

האתר מסכם לגולשיו את הנושא וכותב: "הסוגיה היא חלק מוויכוח בן עשרות שנים על השאלה האם גברים חרדים צעירים הלומדים בישיבות צריכים לעשות שירות צבאי כמו שאר האוכלוסייה היהודית החילונית בישראל, לאחר שהגיעו לגיל 18, גברים חייבים לשרת שנתיים ושמונה חודשים, ונשים צריכות לשרת שניים, החרדים מתנגדים לשרת מסיבות שונות, כאשר האמונה של חלק מהחרדים הקיצוניים, שהקמת מדינה ושירות בצבא אינה מותרת לפני בוא המשיח".





הפגנה_ תולדות אברהם יצחק אלימות שוטרים תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד