י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מפקד המחוז מגיב: "ידענו שאלה יהיו התוצאות" • המפכ"ל: "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים"

למחרת ההפגנה האלימה, אתמול שיצאה משליטה והנפיקה צילומים מטרידים בהם נראו שוטרים מכים ללא רחם ובצורה מוגזמת ובלתי מתקבלת הדעת כנגד המפגינים, השר, המפכ"ל הממ"ז והרב הראשי מתייחסים הבוקר • מפקד המחוז: "בלעדינו כנראה שלא הייתה הפגנה ולא היה סיפור גדול, ומי שהצליח לגרור אותנו - הצליח"

הפגנת תולדות אברהם יצחק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת תולדות אברהם יצחק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יום לאחר האלימות הקשה של השוטרים בהפגנה בירושלים, המפכ"ל אלשיך התייחס ואמר "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים" והוסיף כי "אם השוטר איבד שליטה - הוא ישלם על זה". יחד עם זאת אמר כי "הייתה אלימות קשה של החרדים". השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס אף הוא ואמר: "אין מקום לאיבוד עשתונות כפי שנראו חלק מהשוטרים".

פחות מיממה חלפה מאז ההפגנה האלימה בירושלים, על רקע המשך שהותו של נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בכלא 6 כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', שם ישהה עד ערב ראש השנה. בהפגנה אתמול תועדו שוטרים מתנהגים באלימות רבה וקשה. במחלקה לחקירת שוטרים נפתחה חקירה והחוקרים החלו באיסוף החומרים שתועדו על ידי האזרחים.

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

במהלך הרמת כוסית לקראת השנה החדשה, התייחס מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך להפגנה ואמר "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין. הייתה אלימות קשה של החרדים. הפעלת הכוח מולם על פניו לא מוצדקת - אפשר היה לצאת מהסיטואציה הזו אחרת".

עוד הוסיף המפכ"ל ואמר "אם השוטר איבד שליטה - הוא ישלם על זה. שוחחתי אמש והיום עם פיקוד מחוז ירושלים ונתתי את דעתי בענין. לאחר סיום חקירת מח"ש - נערוך בדיקה משלנו".

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס להתנהלות השוטרים ואמר: "לשוטר מותר להפעיל כוח במילוי תפקידו אבל אין מקום לאיבוד עשתונות כפי שנראו חלק מהשוטרים בהפגנה אתמול בירושלים והדברים הללו דרושים בדיקה".



ניצב יום הלוי, מפקד מחוז ירושלים שוחח עם כתבים לאחר הרמת הכוסית ואמר כי צריך לראות את התמונה הכוללת, לדבריו, היה מידע מודיעיני לפיו צפויה אלימות קשה מצד החרדים ולכן המשטרה נערכה בהתאם. "לא לשכוח לרגע שההפגנה בבסיס שלה הייתה אלימה. אנחנו מראש נערכנו לאלימות וידענו שאלה יהיו התוצאות. ידענו שכך הם רצו שנתנהג, כך הם רצו שנגיב. יכול להיות, אני לא מזלזל בשום באלימות, לא מצד אחד ולא מצד השוטרים - היה ויהיו כאלה שאנחנו נגלה שפעלו לא נכון אנחנו נחקר את זה, אבל צריך לזכור את התמונה הכוללת".

"ההפגנה הזאת נוצרה לצורך אלימות, היא קראה לאלימות, הודיעו לנו מראש שההפגנה הזאת תהיה אלימה" אמר הלוי. לשאלה איך הרגיש כשראה את התיעודים האלימים, אמר "אני לא מרגיש בנוח משום אלימות בשום צד. אבל תפקידי ותפקידנו להיות במקומות הרגישים האלה, ולתת מענה לעוד עשרות ומאות אזרחים שנתקעים בירושלים בגלל חסימה של צירים ומעוכבים בערב החג". ממ"ז ירושלים הוסיף "בלעדינו כנראה שלא הייתה הפגנה ולא היה סיפור גדול, ומי שהצליח לגרור אותנו - הצליח".

הרב הראשי הרב דוד לאו נשא גם הוא דברים במהלך הרמת הכוסית ואמר כי "אמש הייתה למשטרה חריגה בהתנהלותה, הדבר לא מאפיין את המשטרה ועל כולם לזכור כי 'בצלם אלוקים עשה את האדם'".
משטרת ישראל רוני אלשיך יורם הלוי אלימות שוטרים הפגנה סוערת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד