י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מיוחד: "הלקוח ואני משתפים פעולה בעיצוב הרהיטים"

עופר קוז'וקרו, דור שלישי ליצרני מזרונים, ספות ומערכות ישיבה, הפך את המרפדייה והנגרייה של סבא לבוטיק עיצוב של רהיטים בהתאמה אישית, אותם הוא מעצב יחד עם הלקוחות. בא לכם מיטה זוגית מרחפת? תרצו מגע וינטג' שיחזיר לחיים את הריהוט של סבתא מלפני 60 שנה? "משעמם אותי ריהוט סטנדרטי" הוא אומר, "אז אני לא מפסיק להמציא"

מיוחד: "הלקוח ואני משתפים פעולה בעיצוב הרהיטים"



אם יש משהו שמאפיין את הטעם של הישראלים, זה בראש ובראשונה להיות מיוחדים ויוצאי דופן ואחד התחומים שבהם העובדה הזו באה לידי ביטוי היא בבחירת הריהוט ובעיצוב הבית. מי שזיהה את הצורך הזה להבליט את הייחודיות שלנו הוא עופר קוז'וקרו, איש בעל נשמת אומן, שפע של יצירתיות וחשיבה יוצאת דופן, שהצליח להפוך את העסק של סבא לייצור ספות, מיטות ומזרונים – עסק שעובד כבר שלושה דורות - לבוטיק של ריהוט ייחודי, שכולו עיצובים מקורים, המצאות ופטנטים.

"סבא היה הראשון שפתח את העסק", מספר עופר, "ובתחילת הדרך הוא היה מייצר מזרונים עם מילוי של קש ועשב ים. בהמשך העסק התפתח ועבר לייצר מערכות ישיבה ומיטות. רהיטים די סטנדרטים, כמו שכולם מכירים. בשנת 92, כשהשתחררתי מהצבא, הצטרפתי לעסק של סבא והכנסתי רוח חדשה – התחלתי לייצר ספות מעוצבות, לחדש רהיטים ישנים, לייצר מזרונים מחומרים מיוחדים וחדשים. למעשה, הפכתי את הנגרייה והמרפדייה לבוטיק של רהיטים, שהיום כל הפריטים שבו מעוצבים בהתאמה אישית".

איך מעצבים רהיט בהתאמה אישית?

"אני מגיע לבית של הלקוחות ומעצב את הריהוט בהתאם לגודל הסלון ולאנשים שגרים בו. אני משרטט מול הלקוחות את הגודל והצורה של הספה, יחד אנחנו בוחרים מקטלוגים של בדים את הצבעים והטקסטורות, והכל בהתאמה לשאר הרהיטים והפריטים שבחלל. כבונוס אני נותן ללא תוספת תשלום גם ייעוץ לעיצוב הפנים של החלל כולו - אם זה תאורה, צבעים, או תוספת של פריטי ריהוט אחרים. בהמשך הלקוחות מגיעים אלי לחנות והם שותפים מלאים לתהליך היצירה של הספה. אני מראה להם את החומרים, אנחנו בוחרים יחד את הקושי הרצוי של המזרון, הכל נעשה בגובה העיניים ובשיתוף פעולה מלא של הלקוחות בתהליך היצירה. אני עובד גם עם מעצבות פנים, שגם הן מגיעות לבתי הלקוחות ויחד אנחנו מתייעצים, מודדים ומשרטטים לפי הצרכים של הלקוח. אני מייצר גם מזרונים בהתאמה אישית, לפי משקל הלקוח והגודל שלו ומתאים לו אישית את המוצר. את כל המזרונים אני עושה עם רוכסן, כך שבכל מוצר אפשר לפתוח ולראות את החומרים שמהם הכל עשוי, שהלקוח יידע מה בדיוק הוא קנה. מרבית הלקוחות שלי מגיעים בעקבות המלצות של מי שכבר קנו וסיפרו לחברים".

מאיפה הידע כדי לעשות את כל זה?

"עוד משנות ילדותי למדתי את העבודה מהדורות הקודמים. יש לי תעודת אומן מהתאחדות בעלי המלאכה לעיצוב ספות ומיטות. אני גם מקפיד לצאת לתערוכות בחו"ל וללמוד שם את החידושים הכי עכשיוויים – אם זה שיטות תפירה, שימוש בסוגים של בדים, טכניקות של ריפוד. את הכל אני מביא ארצה".

קוז'וקרו (46) היה ב-2009 מנהל ביצרנית המזרנים "פולירון", שעד אז התרכזה אך ורק במזרונים. "אני פתחתי ופיתחתי עבורם את המחלקה של המיטות והספות. עד היום יש להם פטנטים ועיצובים שלי. משנת 93' אני גם עובד עם משרד הביטחון. מספק להם ריהוט וגם מחדש עבורם כורסאות וספות ללשכות וללובי. שרי ביטחון ישבו על פריטי ריהוט שלי. תיאטראות כמו הקאמרי ובית ליסין מזמינים אצלי ספות מיוחדות לתפאורה בהצגות. הכל פריטים ייחודיים שאין להם העתקים. אני אפילו עובד עם בתי אבות".

ספר על המוצרים המיוחדים שלך

"יש לי בתצוגה מיטה זוגית מרחפת. זו מיטה שבמבט מהצד נראה כאילו היא צפה באוויר. הכל בזכות מבנה קטן שייצרתי, ומחזיק את המיטה מבלי שרואים אותו. היא מתאימה גם לחדרים קטנים, שם היא נראית טוב. באה אלי נערה שלפי בקשתה ייצרתי לה מיטה שתיראה מהצד כמו גל. אדריכל ביקש ממני לבנות עבור לקוח שלו ראש מיטה שיגיע עד לתקרה, בעיצוב מיוחד. כל אלה הם פריטים בהתאמה אישית. עשיתי לאחד הלקוחות חדר לארבעה ילדים, שנראה כמו מגרש משחקים. עם סולמות לעליה למיטות ומגלשות לירידה.

"בהשראה מהחדר של הבת שלי עשיתי מיטה וחצי, שמתקפלת למיטה בודדת. זה מתאים במיוחד לחדרים קטנים כמו שיש היום. מתחת לשליש המזרון שנפתח והופך לספת ישיבה יש גם הדומים לישיבה וגם ארגז מצעים. ככה הילד גם יכול לארח חברים, שיהיה להם נוח לשבת. עשיתי ללקוחה ביפו העתיקה ספה חדשה, שנראית ענתיקה, שתתאים לאדן החלון שבחדר, שצופה אל הים. שילוב נהדר של פריט ריהוט לחלל המתאים".

מאיפה כל היצירתיות?

"הכל מהראש היצירתי שלי. המצאתי גם מזרון חשמלי. בדרך כלל במיטות החשמליות המתכווננות המיטה עצמה היא שזזה והמזרן מתאים את עצמו לתנוחה. המזרון החשמלי שלי לא תלוי במיטה. המנגנון נמצא בתוכו והוא יעבוד גם אם יניחו אותו על הריצפה או יעבירו אותו למיטה אחרת. אני לא אוהב שגרה, אני כל הזמן חושב על רעיונות ומתפתח. בעבר הרחוק באמת ייצרתי רק ספות ומיטות סטנדרטיות ואז גם מכרתי לכל המותגים בשוק. זה לא עניין אותי לעשות סטנדרט. לא כל אחד יכול ליישם את כל החידושים בנושא הקפיצים, העבודה עם קש ועם עשב ים, השילוב של מסמרי הקישוט. אני מכיר את כל סודות הריפוד עוד מילדות. הרבה בעלי מקצוע פונים אלי כדי לקבל ייעוץ בנושאים טכניים - איך להרכיב מנגנון לארגז, איזה קושי מתאים לכל מזרן. אני שמח לעזור לכולם".

גם הביקור בחנות של עופר קוז'וקרו הוא חוויה. החנות נמצאת מול מתחם התחנה שביפו, כאשר בקומה התחתונה בית המלאכה, ובקומה העליונה גלריה של ספות ומיטות, בעיצובים מרשימים ומלאי השראה, עם מבחר אדיר של בדים בצבעים וטקסטורות ייחודיות. למי שאוהבים את הסגנון הזה, מדובר בחוויה נוסטלגית, רומנטית ואפילו מרגשת. כל אלה מעידים על עופר שמדובר בגאון עיצובי, בעל דמיון פורה, לב חושב ומוח יצירתי.

מי שהבחין בגאונות הזו היה גם המעצב יוסף, שלפני כשנתיים פתח חנות לספות ביפו והגיע לעופר כדי להזמין דגמים יחודיים. "הוא הגיע אלי עם תמונות של רהיטי וינטג' מלפני 60 שנה", מספר עופר, "וביקש שאכין לו דגמים כאלה. עשיתי לו את העיצוב כמו שהוא ביקש, מאלף ועד תו. עד היום הוא מוכר ספות שלי".

מה הלקוח הישראלי הכי אוהב?

"אנשים אוהבים להיות מיוחדים. הטרנד של הוינטג' מאוד חזק היום וזה מאוד מתאים לי. אנשים קונים רהיטים ישנים ומבקשים להעביר אותם שיפוץ וחידוש. מאוד טרנדי היום להציב בסלון ספה מודרנית ושתי כורסאות וינטג' מחודשות. גם הופך את הבית לאופנתי, גם יש נראות של המוצרים והכי חשוב – הרהיטים האלה הם אומנות. הלקוחות הכי טובים שלי הם אלה שמרשים לי לזרום ולעצב להם את הרהיטים כמו שאני רואה לנכון. אלה הפעמים שבהם אני הכי נהנה ומוציא מעצמי את המקסימום".

רהיטים ריהוט בהזמנה אישית עיצוב רהיטים עופר קוזוקרו כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד