י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זה לא ייגמר רק אצל "הדוסים האלה" // יהודה שלזינגר

התנהגות ברוטאלית, ברברית ואלימה של שוטר סתם ככה, כי "דוס" עמד לידו היא בלתי נסלחת. היא מוגזמת, והיא צריכה להיעצר, אחרת זה לא ייגמר רק אצל "הדוסים האלה" // יהודה שלזינגר

זה לא ייגמר רק אצל "הדוסים האלה" // יהודה שלזינגר
ישראל היום



מי שמלווה את הפגנות החרדים שנים ארוכות כבר יודע בדיוק איך זה נראה. איך נראית דהירה של סוסים אימתניים אל ההמון, איך נראית השחתת בגדים והשלכת מגבעות סתם, כנקמה. הוא שומע את ההתרברבות של השוטרים בינם לבין עצמם על ההוא ש'תפסתי לו בפאות וזרקתי אותו הצידה', 'הדוס שמשכתי בציצית או ה'ברכיה' הקטנה שהכנסתי לו לפנים'. זה בכלל לא משנה אם אתה מפגין, עיתונאי חרדי, או אפילו כתב ערוץ 2 עם פאות, את הפגנות החרדים רואים השוטרים בשני צבעים- שחור לבן. ואם אתה 'שחור' - אתה תחטוף.



התמונות האלה לא חדשות, כמעט מדי הפגנת חרדים בשנים האחרונות הם קורות, אתמול הם פשוט צולמו אבל אין הפגנת חרדים שזה לא קורה. נכון, החרדים, במיוחד אלה המשתייכים לפלגים הקיצוניים, הם רחוקים מלהיות טלית שכולה תכלת, הם חוסמים כבישים, משבשים לנו את החיים ואם לא די בכך, כל זה עבור אידיאולוגיה אנטי-ישראלית כמו גיוס לצבא. מרתיח. כל כך מרתיח, ועדיין אלימות כזו שמתרחשת כי השוטר לא רואה אדם מולו אלא 'דוס' מולו היא דורסנית, דוחה, והרסנית.

מדינת ישראל יודעת בשנים האחרונות מאות הפגנות והמשטרה יודעת להתנהג אליהם בסלחנות עדינות ולפעמים באדיבות מוגזמת. לאף אחד מעובדי התאגיד שחסמו את עזריאלי ותקעו את תל אביב במשך שעות לא השליכו את הכובעים או השלטים בגסות מגעילה.

עם הנכים שתוקעים את המדינה בשבועות האחרונים מקיימים הידברות ואפילו מתחננים שיסכימו לתקוע את הצירים הראשיים לחצי שעה בלבד. זה לא יאומן, אבל על המעצר המנומס של אלדד- תתלווה-איתי-בבקשה-יניב המדינה הייתה על הרגליים והשר ארדן התנצל. אבל הדוסים?! "הם הביאו את זה על עצמם", ואפילו 'מגיע להם' או שאר אמירות חשוכות.

התנהגות ברוטאלית, ברברית ואלימה של שוטר סתם ככה, כי "דוס" עמד לידו היא בלתי נסלחת. היא מוגזמת, והיא צריכה להיעצר, אחרת זה לא ייגמר רק אצל "הדוסים האלה".

פורסם הבוקר ב'ישראל היום'

יהודה שלזינגר הפגנות אלימות שוטרים תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד