י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הח"כים לטובת הקנאים: "לנקוט בצעדים נגד השוטרים"

בעקבות ההתנהגות האלימה של שוטרים בעת פיזור הפגנה נגד חוק הגיוס, פנו ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אל השר לביטחון פנים בדרישה לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים: "אלימות, גם כשהיא מגיעה מצד שוטר, איננה מעל החוק!"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות ההתנהגות האלימה של שוטרים בעת פיזור הפגנה נגד חוק הגיוס, פנה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אל השר לביטחון פנים בדרישה לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים.



במכתבו כתב מוזס: "ההפגנה, שהתקיימה ברישיון, כללה מן הסתם אירועים שוליים של התרסה והתנהגות בלתי נאותה מצד השוליים שבמפגינים. אך מאידך, אלימות המשטרה כלפי כל החרדים ששהו באזור, בין אם הם מפגינים, צלמים, או עוברי אורח, הייתה חסרת תקדים. שוטרים התנהגו בברוטליות ובאלימות קשה, תוך דחיפות מיותרות ופציעת חלק מהמפגינים. אחד מהם עדיין מאושפז עם דימום בראש".

מוזס כתב עוד לשר כי הזכות להפגין היא זכות דמוקרטית של האזרחים מצד אחד, והמשטרה מהצד האחר אחראית על שמירת הסדר הציבורי. ולמרות זאת, "אין ספק שהפגנת אלימות כה קיצונית מצד השוטרים תוך כדי ניסיונותיהם להשליט סדר לא נופלים בהגדרת "פעילות לשמירת הסדר". אין ולא יכול להיות, שחברה מתוקנת ומסודרת תעבור על התנהגות מופרעת כזו בשתיקה. כולנו שומעים ומלווים את הנכים במאבקם ומודעים להפגנותיהם ברחבי הארץ. בשום שלב לא ניצפו או דווחו אירועי אלימות שכאלה כלפי המפגינים, למרות שגם בהפגנתם נחסמים צירים מרכזיים".

ח"כ מוזס אמר לשר כי התחושה הקשה בקרב הציבור החרדי היא שכשמדובר בהשלטת סדר של מפגינים חרדים, השוטרים מרשים לעצמם לנקוט באלימות יתרה ומוגזמת שאיננה נהוגה בהפגנות בקרב מגזרים אחרים. "אני קורא לך, לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים. אלימות, גם כשהיא מגיעה מצד שוטר, איננה מעל החוק!!".

יו׳ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני שוחח אף הוא עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואמר שאסור לעבור בשקט על האלימות הקשה של השוטרים בהפגנה אמש, "מדובר באלימות חסרת רסן שאסור לעבור עליה לסדר היום בעיקר כשמדובר בשוטרים שאמונים לשמור על הסדר הציבורי׳ השר אמר לגפני כי הנושא נחקר על ידי מח"ש, לא יטויח, ויטופל באופן הנכון ביותר".

בתוך כך העביר היום ח"כ גפני ביקורת חריפה על מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך שטרם התבטא עד כה בנושא אלימות השוטרים, גפני אמר כי "העומד בראש המערכת צריך לומר את דברו ולא להסתתר. מדובר בפעולה חמורה מאד שנעשתה על ידי השוטרים ומי שאין לו את האומץ לעמוד בפני הציבור ולקחת אחריות לא ראוי לעמוד בראש המשטרה".
אלימות שוטרים הפגנה תולדות אברהם יצחק מנחם אליעזר מוזס גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד