י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד שני "אמרתי לחכם שלום: 'אני לא יוצא נגד; צריך להוציא אותו'''

אחרי שנחשף ב'בחדרי' תיעוד וידאו בו נראה חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, כשהוא מכחיש את הטענות לפיהן הוא תומך בהישארותו של גואטה בכנסת, נחשף כעת תיעוד נוסף, בו מכחיש הרב בעדני את הטענות כי איים להתפטר מהמועצת • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

,

השעות הבאות הן קריטיות עבור יגאל גואטה שעד אתמול בבוקר שימש כחבר כנסת מטעם ש"ס. גואטה הניח מכתב התפטרות בעקבות סערת הראיון בגל"צ שבו סיפר על השתתפותו בחתונה בעייתית של אחיינו.

הדרמה הלכה והתפתחה לאחר שאמש נחשף ב"בחדרי חרדים" תיעוד וידאו בו נראה חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני שמבהיר כי הוא אינו חולק על דעתו של נשיא המועצת חכם שלום וכי על גואטה להתפטר.

כעת, "בחדרי חרדים" חושף קטע נוסף מתיעוד הוידיאו, שבו נראה הגר"ש בעדני כשהוא משיב על הטענות שפורסמו, כביכול הוא איים לעזוב את מועצת חכמי התורה באם גואטה יאלץ להתפטר.

בתיעוד הדרמטי שנחשף כאן לראשונה אומר הגר"ש: "אמרו שאני כאילו מאיים על חכם שלום. זה לא נכון. אמרתי לחכם שלום: אני לא יוצא נגדך, זה הכל. ואם אני אומר שאני לא יוצא נגדך - זה אומר שעם המעשה שעשה (יגאל גואטה. י.ג) - צריך באמת להוציא אותו".

בהמשך סיפר הגר"ש בעדני כי אמר לחכם שלום: "אני לא חולק עליך בכלל. שלחתי לו את זה וזה הרגיע אותו. עכשיו אנשים פנו שאכחיש את כל מה שקראו בתקשורת. אני אמרתי לו: אני לא רוצה לחלוק".



כאמור, בתיעוד שנחשף אמש ב"בחדרי חרדים" נראה הגר"ש בעדני אומר מול המצלמה: "מותר לחלל שבת? בתורה כתוב שאסור, אנשים ברחוב - הרשעים חושבים שאני מסכים לדברים כאלה, מאמינים שאני אגיד על מה שכתוב בתורה שמותר?". תהה הגר"ש והוסיף "אני רב או לא רב? שתוק נבל ומנובל, בתורה כתוב שאסור".

על השמועות כי כביכול הוא לטובת ח"כ גואטה - הכחיש הגר"ש בעדני את הדברים ואמר בקול ברור בתיעוד שנחשף ב"בחדרי חרדים": "אני כבר אומר את זה. אומרים שאני לצידו. אני צריך לבוא ולהגיד לך, תדע, נכון, מה שעשה זה? בתורה כתוב את זה. במקום שתגידו לו מה אתם מדברים שטויות, אתם חושבים שמה שכתוב בתורה שאסור אני אגיד שמותר? אלא מה אומרים שאני לצידו. שייותרו לו שייותרו לו שיעלימו. אני לא אמרתי ככה. אני אמרתי לרב, תשמעו אותו, זה הכל".

כעת, גורמים אינטרסנטים בש"ס מנסים לנצל את השעות האחרונות שנותרו, וכפי שהחוק מאפשר, 48 שעות לאחר הגשת ההתפטרות - ניתן לחזור ממנה. אולם דבריו הברורים של הגר"ש בעדני שנחשפו לראשונה כאן - מצמצמים את הסיכויים שגואטה יחזור בו מהתפטרותו.,
רבי שמעון בעדני יגאל גואטה התפטרות מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד