י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בפרקליטות לא מערערים: הרב ברלנד יטוס לאומן

בפרקליטות מחוז מרכז הוחלט שלא להגיש ערר על החלטת ועדת השחרורים, לפיה הרב ברלנד - שמוגדר אסיר ברישיון לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים - יוכל לעזוב את ישראל למשך ימי החג • הרב ברלנד יטוס לאומן וישוב מיד לאחר צאת החג

צילום מסך: ערוץ 10
צילום מסך: ערוץ 10 צילום: ערוץ 10



בפרקליטות מחוז מרכז הוחלט שלא להגיש ערר על החלטת ועדת השחרורים, לפיה הרב ברלנד יוכל לעזוב את ישראל למשך ימי החג. הרב ברלנד יטוס לאומן וישוב מיד לאחר צאת החג. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הסיבות שגרמו לפרקליטות שלא לערער על ההחלטה, הן העובדה שסיום תקופת היותו אסיר מסתיימת בעוד שבועיים, לצד מצבו הרפואי וכן הפקדת ערבויות גבוהות, כך שסיכויי הערר להתקבל, אינן גבוהות. עו"ד רותם טובול שמייצגת את הרב אישרה את הפרטים ל'בחדרי'.

כפי שפורסם אתמול (ראשון) ב'בחדרי חרדים', ועדת השחרורים החליטה לאפשר לרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן ולשהות שם בימי ראש השנה. בנימוקיו כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס שלמה איזקסון: "אני מבין את החשש של משטרת ישראל ושל ב"כ המשיב לפיו קיים חשש סביר שהאסיר לא ישוב ארצה בשל הימלטותו הסדרתית בעבר מגורמי אכיפת החוק. סוגיה זו תוסדר בכך שעל האסיר יוטלו ערבויות שיבטיחו את שובו ארצה".

האישור לו ייחל הרב ותלמידיו ניתן בכפוף לכך שהרב שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים, ייצא מישראל לא לפני יום שלישי ועליו לשוב לישראל לא יאוחר מיום ראשון שלאחר ראש השנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערבויות שהוטלו על הרב הן כדלהלן: הפקדה של 180,000 ש"ח במזומן בקופת בית המשפט, ערבות אישית של הרב על סך 360,000 ש"ח ושתי ערבויות נוספות של צדדים שלישיים בסך 200,000 ש"ח.

עם שובו של הרב ברלנד ארצה לאחר ראש השנה, תחזור לתוקפה ההחלטה על איסור יציאה מהארץ עד לתום התקופה בה הוא אסיר ברישיון - שבועיים לאחר ראש השנה.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר ל'בחדרי' בתגובה: "הפרקליטות התנגדה לבקשתו של הרב אליעזר ברלנד (אסיר ברישיון) לצאת לאומן ל-5 ימים. למרות זאת, החליטה ועדת השחרורים לקבל את בקשתו ולאפשר לו לצאת לחו"ל. לאחר עיון בהחלטת הועדה ושקילת נסיבות העניין ולאחר התלבטות הוחלט בסופו של דבר שלא להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי".

עוד הוסיפו בפרקליטות, כי "לא בכל החלטה המתקבלת חרף עמדת הפרקליטות מוגשת עתירה והשיקולים להחלטה אם להגיש עתירה אם לאו - רחבים ורבים. במקרה זה נמנעה הפרקליטות מלהגיש עתירה בשל העובדה כי תקופת הרישיון של האסיר מסתיימת ביום 6.10.17, נוכח מצבו הרפואי המיוחד של האסיר והעובדה כי הוחלט על הפקדת ערבויות גבוהות להבטחת שובו ארצה במועד שנקבע".
הרב אליעזר ברלנד טיסה לאומן אסיר ברישיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד