י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקלב הגיע לסיכומים: "מנהג הכפרות יישמר"

גם השנה מנהג הכפרות ישמר כסדרו - זאת לאחר סדרת התייעצויות ופגישות עבודה אותן קיים ח"כ אורי מקלב בחודשים האחרונים • "לנגד עינינו עומד המנהג של הכפרות על התרנגולות, אנחנו עומדים על כך שכל אחד ינהג על פי מסורת אבותיו", אמר מקלב

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



גם השנה מנהג הכפרות ישמר כסדרו - זאת לאחר סדרת התייעצויות ופגישות עבודה אותן קיים ח"כ אורי מקלב בחודשים האחרונים.

גם בימים אלו מתרבים התלונות והפניות הקנטרניות של ארגוני צער בעלי חיים למשרד החקלאות. הארגונים הללו מפרסמים טענות שקריות כנגד מנהג הכפרות בשל ה"דאגה" כביכול לצער העופות.

כזכור, בדיונים שהתקיימו בעבר, הדף ח"כ מקלב את הניסיונות לבטל או לצמצם את קיום מנהג הכפרות, ואכן נקבעו הסדרים שיאפשרו את קיום המנהג כנהוג מקדמת דנא.

לקראת הימים הנוראים הבעל"ט קיים מקלב התייעצות עם כלל הגורמים המקצועיים במשרדים הרלוונטיים, ובוועדות השונות, בסיום ההתייעצות נקבע כי יישמרו ההסדרים גם בשנה זו ואף יקוצר במעט התהליך, כמובן בשימת לב ובדגש על ההיבטים הבטיחותיים ומניעת צער מיותר מהעופות.

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה כי "ההוראות ימשיכו בנושא הכפרות, אני מברך את שר החקלאות ומנכ"ל משרדו על אף חילוקי הדעת והלגיטימציה, לנגד עינינו עומד המנהג של הכפרות על התרנגולות, אנחנו עומדים על כך שכל אחד ינהג על פי מסורת אבותיו".

מקלב הוסיף כי "יחד עם זאת יש מקרים של צער בעלי חיים ואף היו מי שהפקיע מחירים, אומר ח"כ מקלב והוסיף - טוב שכעת ממסדים את העניין על ידי פיקוח ורגולציה ההחרגה לימים אלו חשובה כאשר השחיטה בפיקוח ובמקומות מסודרים".
אורי מקלב כפרות צער בעלי חיים תרנגולים פיקוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד