י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הכל יהיו מותרים: השליח יתיר את הנדרים

יוזמה חדשה ומעוררת עניין של ארגון "איילת השחר" לקראת ראש השנה ויום הכיפורים הקרבים מאפשרת למי שלא יכול להגיע לבית הכנסת להיכנס לאתר הארגון ולמנות שליח שיקיים עבורו "התרת נדרים" • הכל יהיו מותרים

צילום אילוסטרציה:
צילום אילוסטרציה:



פעילי "איילת השחר" העוסקים במשך השנה כולה בהפצת יהדות בערים הגדולות, במושבים ובקיבוצים, נערכים כמידי שנה לקראת הימים הנוראים בהם מתקיימים מנייני תפילה בעשרות מקומות כולל בקיבוצים שלא התפללו בהם שנים רבות.



השנה יוצא הארגון במיזם של התרת נדרים לכולם כשגם מי שלא יכול מכל סיבה שהיא להגיע אל בית הכנסת יוכל למנות דרך האתר שליח למטרה זו. לדברי יו"ר איילת השחר הרב שלמה רענן יוזמה נולדה עקב פניות רבות שמגיעות בכל שנה, "מידי שנה אנו נתקלים ביהודים שמבקשים לברר איך ניתן לקיים התרת נדרים. מדובר באנשים רחוקים שבקושי ב'נעילה' מגיעים לבית הכנסת, או לחלופין בנשים שאין מי שיעשה עבורן התרת נדרים, מבוגרים או חולים. חשבנו והתייעצנו עם הרבנים איך ניתן לסייע להם וכך עלה הרעיון של מינוי שליח בצורה הנגישה והזמינה ביותר".

ב"איילת השחר" מציגים את המכתב המיוחד ובו פסק הלכה מאת הראשון לציון הרב הגאון רבי יצחק יוסף שמתיר בעת הצורך לקיים את מנהג "התרת נדרים" באופן זה, ומדגישים כי האפשרות המועדפת היא כמובן שכל אחד יעשה בעצמו התרת נדרים, "המטרה היא" אומר הרב רענן, "לתת אפשרות גם למי שלא יכול להגיע פיזית, לקיים את התרת הנדרים לפני יום הדין."

אז אם גם אתם רוצים להגיע ליום הדין בלי נדרים מיותרים, היכנסו לאתר ארגון "איילת השחר" או לפייסבוק ורבני הארגון יבצעו זאת עבורכם בחינם. ואל תשכחו כמובן לשתף חברים ומכרים.
אלו הזכויות שלכם להיכתב ולהיחתם לשנה טובה ומבורכת.



איילת השחר התרת נדרים רבי יצחק יוסף שליח מושבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד