כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

היסטוריה במז'יבוז: רבי יעקב מאיר בתפילה על ציון הבעש"ט • צפו

המסע ההיסטורי בשיאו: לאחר 30 שנה שלא ביקר באוקראינה וכף רגלו לא דרכה בקברי הצדיקים הטמונים באיזור, בשבוע האחרון זה קרה. זקן מנהיגי ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר המריא מישראל לאומן • אתמול נרשמה הפתעה גמורה, כשהרב שכטר ביקש לצאת לעיירה מעזיבוז לשאת תפילה על ציונו של מייסד החסידות ה"בעל שם טוב"

היסטוריה במז'יבוז: רבי יעקב מאיר בתפילה על ציון הבעש"ט • צפו



המסע ההיסטורי בשיאו: לאחר 30 שנה שלא ביקר באוקראינה וכף רגלו לא דרכה בקברי הצדיקים הטמונים באיזור, בשבוע האחרון זה קרה. זקן מנהיגי ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר המריא מישראל לאומן שם שוהה בימים אלו לקראת ראש השנה עם אלפי חסידיו ומעריציו מכל העולם, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

אלא שאתמול נרשמה הפתעה גמורה, לאחר שהגה"צ ביקש לצאת לעיירה מעזיבוז לשאת תפילה על ציונו של אור שבעת הימים מייסד החסידות מרן ה"בעל שם טוב" זי"ע.

על אם הדרך בואכה העיירה ברסלב פגש הגה"צ את יו"ר "אהלי צדיקים" הרב ישראל מאיר גבאי והביע את הערכתו לפעילותו המיוחדת לאיתור ושיפוץ קברי צדיקים ושימור ההיסטוריה היהודית ברחבי אוקראינה.

הרב שכטר הגיע למעזיבוז אמש בשעות הערב והתקבל בכבוד מלכים על ידי צוות הנהלת מלון "הולינס" מעזיבוז אשר ראו בזה זכייה עצומה לעמוד ולשרת את הצדיק ולדאוג לכל צרכיו.

הבוקר לאחר טבילה במקווה הפרטית שהוקצתה לכבודו ותפילת שחרית, סעד הרב יחד עם פמלייתו פת שחרית עשירה בחדרו הפרטי במלון,

ומשם יצא הגה"צ למעמד תפילה מרטיט על ציון הבעש"ט בהשתתפות מקורביו אשר העידו כי לא זוכרים מעמד מרגש שכזה.

לאחמ"כ קיבל הרב לעצה וברכה את קהל האורחים מכל קצוות העולם השוהה בימים אלו במעז'יבוז לקראת ראש השנה, בסיום עלה הגה"צ על מסוק פרטי שמלווה את המסע, בחזרה לאומן, לא לפני שהוא מציין בפני צוות המלון, את הכנסת האורחים המיוחדת בכשרות המהודרת וברמה הגבוהה ביותר בלב העיירה מעז'יבוז.







































































































רבי יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד