י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נרמס בהפגנה: "פתאום הופיע סוס מאחורי והעיף אותי לכביש"

בחור ישיבה שתועד כשהוא נרמס מתחת לרגלי סוס משטרתי, בהפגנה האלימה בירושלים, משחזר ל'בחדרי חרדים' את סיפור פציעתו: "הלכתי לתומי ברחוב שרי ישראל, ולפתע מצאתי את עצמי במרכז הפגנה סוערת. חשבתי שהסוס ירסק אותי לגמרי"

ע' מתחת לרגלי הסוס. צילום: דוד פרלמוטר
ע' מתחת לרגלי הסוס. צילום: דוד פרלמוטר





יותר מיממה לאחר ההפגנה הסוערת במהלכה שוטרים התנהגו באלימות קשה נגד מפגינים בירושלים, אחד הפצועים שנרמס מתחת לרגלי סוס משטרתי, משחזר לראשונה ל'בחדרי חרדים', את נסיבות פציעתו.

"הלכת לתומי ברחוב שרי ישראל לכיון הישיבה שנמצאת באיזור. לפתע, מצאתי את עצמי במרכז הפגנה סוערת, ובתוך רגעים ספורים הופיע סוס מאחורי והעיף אותי לעבר הכביש - ומיד לאחר מכן רמס אותי ברגליו", משחזר ע' ל'בחדרי חרדים', ממיטת חוליו בבית החולים שערי צדק בבירה.

ע' מתחת לרגלי הסוס. צילום: דוד פרלמוטר

ע' בן ה-20 מוסיף, "הייתי בהלם באותו רגע, לא הבנתי מה קרה לי. לקח לי זמן לעכל את מה שעברתי, היו לי כאבים עזים, אך בגלל שמיהרתי להגיע לישיבה - לא עצרתי לנוח ולבדוק מה קרה עם עצמי מתוך תקווה כי הכאבים יחלפו מעצמם".

אולם לאחר שחלפה יממה והכאבים לא פסקו, החליט להתפנות באופן עצמאי לבית החולים שערי צדק. "הגעתי למיון בבית החולים, ופה ערכו לי בדיקות מקיפות הכוללת בדיקת CT, בכדי לאמוד את הנזק שנגרם לי כתוצאה מהדחיפה, הנפילה והרמיסה של הסוס".

ע' בבדיקת MRI. צילום: דוד פרלמוטר

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראה הבחור ע' מתחת לרגלי הסוס במהלך ההפגנה, כשהוא מחזיק שקית בידו. מסביב נראים המפגינים יושבים על הכביש. "אני חשבתי באותו רגע שהסוס ירסק אותי לחלוטין" הוסיף ע' ל'בחדרי', וסיכם "רק בנס נשארתי שלם".

במהלך השיחה הבהיר כי לאחר החלמתו מתכוון להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים, שם כבר נפתחה חקירה בעניין ההפגנה האלימה - במקביל להגשת תביעה אזרחית.

ע' מתחת לרגלי הסוס. צילום: דוד פרלמוטר

במהלך ההפגנה נעצרו כעשרה חשודים בהפרת הסדר, תקיפת שוטרים ועוד, בדיון שנערך בבית משפט השלום השופט החליט לשחרר את החשודים בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה ממקומות הפגנה למשך כחודש ותנאים נוספים.

מדובר בהפגנה על רקע המשך מעצרו של נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' - עם הגעתו ארצה מארה"ב, מאחר והוא משתמט משירות צבאי. הסב האדמו"ר הורה לצאת להפגנה סוערת שכאמור הסתיימה באלימות קשה.

הבוקר, התייחס מפקד המחוז ניצב יורם הלוי לאירועים ואמר "ההפגנה הזאת נוצרה לצורך אלימות, היא קראה לאלימות, הודיעו לנו מראש שההפגנה הזאת תהיה אלימה" והוסיף "בלעדינו כנראה שלא הייתה הפגנה ולא היה סיפור גדול, ומי שהצליח לגרור אותנו - הצליח". המפכ"ל אלשיך התייחס ואמר "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים" והוסיף כי "אם השוטר איבד שליטה - הוא ישלם על זה".

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בהפרת סדר אלימה במיוחד שהתרחשה בירושלים ע"י מאות חרדים שהתפרעו, חסמו צומת רחובות מרכזי בגופם, תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי באזור.
חלק מהמתפרעים אף יידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעויות הללו נפצעו 7 שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי. בתגובה, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה 9 מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים".

עוד הוסיפו, "כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה" נמסר מהמשטרה.
הפגנה אלימה פצוע מהפגנה פרש משטרתי דריסת מפגין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד