י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קאוצ'ינג לראש השנה: זו עבודת המידות שלנו

לפעמים העבודה האמיתית היא לדעת שאנחנו עושים מספיק וצריכים להרגיש שמחה בחלק שאנו עושים, ולאו דווקא לחפש עוד. אימון מבוגרים לקראת ראש השנה ויש גם טיפ חובה בסוף

קאוצ'ינג לראש השנה: זו עבודת המידות שלנו



ראש השנה זהו יום מלא משמעות. כל אחד לכיוונו ונטיית לבו.

מצד אחד כמובן מדובר ביום המלכת הבורא בעולם, וביום כזה אנו כמובן שמחים ושרים מתוך תחושת חג והתרוממות, קרבה לבורא ובקשה על השנה החדשה. מצד שני, זהו יום הדין ואנו מגיעים אליו בפחד ואימה, מתוודים על חטאים ומבקשים סליחה ומחילה וניקיון פנימי.

ההפכים המתוארים כאן הם בדיוק אותן תכונות המרכיבות את האישיות שלנו. אם נתבונן היטב נוכל ללמוד הרבה מאוד.

היום בחרתי לכתוב דווקא על אימון מבוגרים, והלוואי שיהיה לתועלת.

זה קרה לפני מספר שנים. האדם עליו אני כותב, פנה אלי וביקש לעשות סשן אימוני קאוצ'ינג. בשיחה המקדימה ביררתי כמובן מהו העניין הספציפי שבו הוא רוצה להתקדם,
והאמת היא שלא היתה לו תשובה ברורה. משהבנתי את המצב, קבענו פגישה ראשונה כשאני חסר ידע כלשהו מלכתחילה.

ברגע שנכנס לחדרי זיהיתי שמדובר באדם מלא שמחה. זה כל כך בלט עליו. הוא היה באמצע שנות השלושים, ולפי סיפורו הוא אדם מלא עשייה וחסד, בנוסף איש משפחה למופת.

ישבנו ושוחחנו ואני חייב להודות: לא הצלחתי להבין מהשיחה מה חסר לו. הוא מצדו רק חזר על אותה מנטרה: "אני רוצה לעשות יותר חסד ויותר מצוות".

אימון מסוג כזה נערך עם טבלה שבועית ובה אנו מכניסים את סדר יומו של המתאמן, ממש בפירוט של עד כל שעה ושעה מהיממה. הרכבנו את הטבלה שלו ואני רואה שהוא עמוס בעשייה מבוקר עד ערב - כולל שבתות. זה אמיתי. הוא אפילו לא שוכח את הילדים והבית - עם כל ההתנדבות ועבודתו הרבה, מה שקורה במקרים לא מעטים.

לי היה ברור שהוא פשוט אינו יכול לעשות יותר - אלא אם יתווספו עוד שעות ליממה.
ובאמת, לשמחתי, לאחר מספר אימונים הגיע האיש המקסים הזה להבנה שהוא עושה המון, והעבודה שלו היא פשוט להרגיש את העובדה שהוא עושה המון וצריך לשמוח בחלקו.

טיפ לכם קוראי היקרים:

בימים אלו אנו עושים חשבון נפש של שנה שלימה. הדבר אולי הכי חשוב הוא להבין, בראש ובראשונה שאנו עושים, ומתוך כך אנחנו טועים. לטעות זה אנושי - לכן חיוני לסלוח לעצמנו, ולהשתדל בשנה הקרובה לטעות פחות ולזכור את העובדה שאנו טובים במהותנו.

המון הצלחה.
כתיבה וחתימה טובה,
יצחק לוי מאמן ויועץ בתהליכים חינוכיים
עבודת המידות אימון ראש השנה סיכום שנה סליחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד