כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חובה לדעת: הכינו את עצמכם לחורף

אומנם אין מדובר בפעילות הכי מהנה, אך היא כן תבטיח לכם חורף שקט, חמים וחסר כאבי ראש, וגם זה בכל שאר טירדות היום יום, מהווה לא מעט. כל מה שאתם צריכים ורוצים לדעת על איטום הגג לקראת החורף

חובה לדעת: הכינו את עצמכם לחורף



הקיץ הגדול עבר, הילדים חזרו ללימודים ועוד מעט תתחיל שנה חדשה... אם אתם מחפשים את הפרוייקט הבא שיעסיק אתכם, והרבה תועלת בצידו, הרשו לנו להמליץ לכם על הכנת הבית לקראת החורף. זה אומנם לא הפעילות הכי מהנה, אך היא כן תבטיח לכם חורף שקט, חמים וחסר כאבי ראש , וגם זה בכל שאר טירדות היום יום, מהווה לא מעט.

מדוע כדאי להתחיל בהכנת הבית לעונה הקרה, כבר מעכשיו?

מנקודת מבט הגיונית, יתכן שאולי תחשבו שמדובר בתקופת זמן ארוכה מדי לפני החורף בכדי להכין את הבית. אבל מסתבר שזה הזמן הכי מתאים שיכול להיות! למה, אתם תוהים? משום שהחודשים הנוכחיים בהם אנו נמצאים, נחשבים עדיין לימים שבין הקיץ לסתיו. עדיין חם יחסית, וגם אם יש התחלה של גשמי ברכה, הרי שהם מועטים למדי. לכן, כל שיפוץ, צביעה או איטום בתקופה הזו, יספיקו להתייבש, להדבק ולהתגבש כהלכה, ולהיות מוכנים "להצגה הגדולה" עם בואו של היורה הראשון.

השתכנעתי, במה כדאי להתחיל?

בתור התחלה, מומלץ קודם כל לבדוק את מצב התחזוקה השוטפת של המרזבים והגגות. מה זה אומר? במהלך הזמן, הגגות והמרזבים שלכם, בייחוד בחודשי הקיץ (אך לא רק..) צוברים המון אבק, לכלוך, עלים ועוד. כאשר מגיע הגשם, אם לא נעשתה עבודת הכנה מתאימה של התשתיות, המים נקווים ומתקשים להגיע לצינורות ופינות הניקוז המתאימות ואז מתחילים טפטופים והצפות, ובדיוק במקומות שלא היינו רוצים שזה יקרה בהם. אז איך נמנעים מחוסר הנעימות הזו?

התחילו קודם כל מלמעלה - מהגג, המרזבים, וקולטי השמש. באזורים אליהם אתם מגיעים בקלות באופן פיזי (ובזהירות כמובן!) דאגו לפנות שאריות לכלוך ועלים. שימו לב שבעיקר בפינות של פתחי הניקוז נקווים לרוב מרבית סוגי הלכלוך ולכן חשוב מאוד להקפיד גם לנקות שם. את שאר הלכלוך שלא הצלחתם להוריד ידנית כמו גם את האבק, שיטפו באמצעות צינור גינה פשוט וזרם מים חזק, אך לא חזק מדי. הקפידו בשטיפה לא רק על המרזבים אלא גם על קולטי השמש, שכן אם מאובקים, הם יתקשו לקלוט את אור השמש ולייצר עבורכם מים חמים, שיותר מנחוצים בזמן החורף והסערה.

השטיפה מבעוד מועד של אזור הגג, גם תוכל להבהיר לכם את רמת האטימה של הגג, אם טרם הבחנתם במצבו קודם לכן. אם אתם רואים סימני מים, טפטוף או התחלה של רטיבות סימן שהגג שלכם אינו אטום מספיק, ולכן מומלץ גם לחזק את גג באמצעות חומר לאיטום גגות שניתן ליישם באופן פרטני אם אתם מוכשרים ועם ידיים טובות או לפנות למומחה שיעשה זאת עבורכם. כמובן, שחשוב טרם יישום החומר, לנקות את המשטח מעובש, רטיבות או כל גורם מזיק שיפריע לחומר להקשר לגג כמו שצריך.

שימו לב, שאם אתם גרים בבניין ישן או בית פרטי בן כמה שנים טובות, הרי שאיטום הגג משנה לשנה, לפני החורף, הוא כמעט בגדר חובה.

בית חם הוא בית אטום

עוד דבר שכדאי לשים לב אליו הוא כיצד קיר הבית החיצוני שלכם נראה. לא מדובר רק בעניין של יופי במקרה הזה, אלא גם בעניין של איכות חיים והטמפרטורה בבית. בית שקירותיו אינם אטומים בחלקם החיצוני, צוברים לחות ורטיבות המחלחלים גם לפנים הבית, וגורמים לתחושה קרירה יותר ופחות נעימה, בייחוד בחודשי החורף שהטמפרטורות יורדות. לכן, דאגו לא רק לאיטום הגג, אלא גם לאיטום חיצוני של הקירות באמצעות חומרים ייעודים אותם תוכלו למצוא בכל חנות עשה זאת בעצמך או טמבוריה. אם אינכם יודעים כיצד ליישם נכון את חומר האיטום לקירות, מומלץ להעזר באיש מקצוע שכן יישום טוב ונכון של מוצר זה, יבטיח קירות אוטמים ושמירת החום בבית.

אך לא רק הקירות והסדקים פוגמים בבידוד החום בבית. גם האיטום של החלונות, חשוב לא פחות. לעיתים, במרוצת השנים, חומר האיטום שבין מסגרת החלונות לבין הקיר, הולך ומדלדל, נספג או מתאדה מהחום ומשאיר את החלל הזה, כחריר אפשרי לחדירה של חום וקור הביתה בקלות. כדי להגביר את רמת הבידוד בבית חשוב להקפיד גם על למלא ולחדש את האיטום סביב מסגרות החלונות באמצעות חומר מילוי פוליאוריתני המגיע בתצורה של קצף וכך ממלא ביתר קלות את כל החרירים, הסדקים והחללים שבין המסגרת והקיר.

כמובן, שאת כל הדברים הללו לא חייבים לעשות לבד ובהחלט ניתן גם להעזר באנשי מקצוע המתמחים באיטום ובעובש כדי לטפל בכל הבעיות והעניינים הללו בקלות, ביעילות ובמקצועיות.
חורף איטום הגג הכינו את עצמכם לחורף רטיבות כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד