כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האם זה הסוף ליריבות המכוערת? ליצמן וראש העיר נפגשו ויש סיכומים

פרסום ראשון: השר ליצמן נפגש הבוקר עם ראש עיריית ערד • "בפגישה שהוגדרה כטובה, בין האישים, בהשתתפות נציגי הקהילה ונציגי ראש העיר, סוכם על שיתוף פעולה ויציאה לדרך חדשה" • הפרטים המלאים

הפגישה בלשכת ראש העיר. צילום מתוך פייסבוק
הפגישה בלשכת ראש העיר. צילום מתוך פייסבוק



פרסום ראשון ב'בחדרי חדרים': יממה לפני ראש השנה, איש חסידות גור שר הבריאות יעקב ליצמן הדרים הבוקר (שלישי) לערד במטרה לשים סוף ליריבות המכוערת והאלימה המתחוללת בעיר בין חסידי לתושבים חילונים המתנגדים להתחרדות.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', השר ליצמן ישב שעה ארוכה מול יריבו המר ראש עיריית ערד איש 'יש עתיד' ניסן בן חמו, יחד עם נציגים נוספים משני הצדדים, ובסיומה יצאה הבהרה לפיה: "בפגישה שהוגדרה כטובה, בין האישים, בהשתתפות נציגי הקהילה ונציגי ראש העיר, סוכם על שיתוף פעולה ויציאה לדרך חדשה. הצדדים סיכמו לתת הזדמנות לשינוי האווירה והורדת הלהבות לקראת השנה החדשה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוחלט על כך שיוסרו השלטים ההדדיים ולא ירשמו פגיעות האחד בשני. כמו"כ, נפתח ערוץ ישיר בין הקהילה לעירייה בחסותם של שר הבריאות וראש העיר, בכדי לוודא שצרכי הקהילה מתמלאים כנדרש מתוך שיתוף פעולה.

ראש העיר ניסן בן חמו התייחס בדקות האחרונות לפגישה בדף הפייסבוק שלו: "תושבים יקרים, בעקבות האירוע החמור שאירע במוצאי שבת, ולאחר מפגש ראשוני בין נציגי תושבים ונציגי חסידות גור, הסכמנו שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ואנוכי שעלינו לפעול מתוך אחריות משותפת להרגעת הרוחות".

"הבוקר הגיעו השר יעקב ליצמן וחברי וועד החסידות לפגישה בלשכתי בה השתתפו סגני ומ"מ דודי אוחנונה וסגני אלי מצליח". כתב בן חמו.

לגבי התייחסותו לתוצאות הפגישה כתב בן חמו כי: "בפגישה בינינו עלתה נכונות להתחיל בצעדים בוני אמון בין המגזרים שיאפשרו להוריד את המתיחות בעיר בדגש על המרחב הציבורי. בשלב ראשון יוסרו כל שלטי המחאה כפי שהוסכם בין התושבים לוועדה וכן תופסק כריזת השבת מבתים פרטיים".

"כמחווה של רצון טוב תדון העירייה בשתי בקשות הנוגעות להקצאות קרקע שהוגשו לעירייה זה מכבר, האחת עבור מעון ילדים והשנייה עבור הקמת בית כנסת ליד מבנה ביה"ס שובו בשטח המיועד למבנה ציבור. הוסכם כי השיח ימשך ברמת התושבים וברמת ההנהגה לאחר החגים וזאת על מנת לדון על סוגיות נוספות המטרידות את הצדדים. אני מאחל לכולם שנה טובה וחג שמח". כך בן חמו בדף הפייסבוק שלו.

כזכור, הסיבוב הנוכחי החל לפני כשבוע וחצי, כאשר בצאת השבת יצאו מאות חסידי גור לרחובה של עיר, כדי למחות על שלט שנתלה בגנות האדמו"ר על חזית אחד הבתים החילוניים בעיר. עד כדי כך הגיעה המחאה לנקודת רתיחה, שצמיג בוער הושלך לעבר הבית, וכנגד אחד החסידים הוגש כתב אישום מזורז על כך שתקף שוטר.

אל אותה הפגנה הגיע גם השר ליצמן, נפגש עם סגן מפקד המחוז בניסיון להביא לרגיעה באמצעות הסרת השלט הפוגעני. אך המשטרה טענה מצידה, כי אין בסמכותה לעשות זאת ללא צו בית משפט. ליצמן עזב את המקום בחמת זעם והצהיר כי החסידים יישארו כאן עד שהשלט יוסר.

יאיר לפיד גיבה באותו ערב את ראש העיר המשתייך למפלגתו ותקף את חסידי גור והגדירם 'קיצונים'. לפיד כתב כי "עומד מאחורי ראש עיריית ערד ניסן בן חמו והתושבים. הביריונות לא תנצח. המשטרה צריכה לטפל ביד קשה באלימות של החרדים הקיצונים".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב עוד באותו הערב כי: "בצעד חסר אחריות, בוחר ח"כ לפיד להלהיט את הרוחות בערד, להצטרף להסתה הפרועה ונותן רוח גבית לאלימות נגד תושביה החרדים של ערד שסובלים מהתנהגות קיצונית ופוגענית של ראש העיר נציג יש עתיד. על המשטרה להתעשת מיידית ולעצור את ההסתה המשתוללת בערד נגד החרדים לפני שיהיה מאוחר מדי".

כעבור כמה ימים הגיע יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד לביקור בעיר שהוגדר על ידו "באנו לכאן כדי לתת גיבוי מלא לראש העיר, ניסן בן חמו, לתושבים שלו, שסובלים מאלימות", לפיד הסביר מצידו כי "לא מדובר פה במריבה על עניינים של דת, אלא על כסף, תקציבים ומבנים ואנשים שרוצים יותר ממה שמגיע להם".לפיד בביקורו בעיר.

לפיד גם תקף ישירות את ליצמן: "לא יכול להיות ששר בממשלה יופיע בהפגנה בלתי חוקית אלימה כדי לתמוך במפגינים במקום לתמוך בתושבים".

אמש דווח ב'בחדרי חרדים' כי נעשים מאמצים לקיים פגישה מכרעת בין שר הבריאות יעקב ליצמן הגוראי, לבין ראש עיריית ערד ניסן בן חמו מ'יש עתיד' - זאת לאחר שהשניים התעמתו ביניהם, על רקע חילוקי הדעות והעימותים האלימים, בין חסידי גור לתושבים החילונים בערד.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המשטרה שחוששת מהתרחבות האלימות בעיר, ביקשה להציע פשרה במריבה שלא נגמרת. לפי הפשרה של המשטרה, גור תוריד את השלטים שלה נגד ראש העיר בן חמו, ובעד ערד יהודית וכל שאר השלטים שמוציאים את ראש העיר מדעתו, ואילו המשטרה תדאג ותפעל שלא יתלו שלטים נגד הרבי מגור.

גורם בחסידות גור אמר ל'בחדרי חרדים': כי "כבר בעבר נעשו ניסיונות הידברות בין ניסן בן חמו לקהילת גור בערד, ניסיונות שלא הובילו לשום מקום. בן חמו נעול על המנטרה שלו לפיה הקצאת מבני ציבור יותנו בהתחייבות של קהילת גור כי יחדלו מלהביא אברכים חדשים לעיר. זו דרישה אנטישמית שלא נסכים לה בשום פנים ואופן. ראש העיר חושב להתל בנו שוב אבל אנו לא נסכים לסבב דיונים נוסף. אנו מקווים ליצור שיתוף פעולה עם קהלים נוספים בערד ולהביא מועמד מוביל ומוסכם, שיוכל להביס את בן חמו בבחירות הבאות".

האם הפגישה הזו תביא לסיום היריבות אחת ולתמיד, ימים יגידו.
שלט המריבה פגישה יעקב ליצמן ניסן בן חמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד