י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האירוע שמחולל סערה בחב"ד: "מלחמה גלויה נגד ההסדר של הרבי"

אירוע המוני שזוכה לתקציב עתק של מיליון ש"ח מעיריית ירושלים - מעורר סערה בחסידות חב"ד • הרב שניאור זלמן הלפרין במכתב חריף: "זוהי מלחמה גלויה נגד ההסדר של הרבי. ברור לכולנו שהרמב״ם לא יהיה שם. ברור לכולנו שהרבי לא יהיה שם" • פרסום ראשון

חסידי חב"ד באירוע. צילום אילוסטרציה: חיים טוויטו
חסידי חב"ד באירוע. צילום אילוסטרציה: חיים טוויטו



פרסום ראשון: אירוע ענקי שמתוקצב על ידי עיריית ירושלים במיליון שקל - מצליח לעורר זעם בתוככי חסידות חב"ד ומסעיר את הפוליטיקה הפנים חב"דית בימים האחרונים.

האירוע המדובר יתקיים ביום שלישי ו' בתשרי בירושלים, במסגרת סיום הרמב"ם. בהיכל ארנה, בהשתתפות רבה של העיר בני ברק הרב משה יהודה לנדא ורבה של העיר תל אביב הרב ישראל מאיר לאו. נואם הכבוד באירוע יהיה ראש העיר ניר ברקת, וגדול הזמר החסידי אברהם פריד ינעים את הערב יחד עם תזמורתו של יובל סטופל.

כאמור, עיריית ירושלים מתקצבת את האירוע בסכום של מיליון שקלים - סכום אגדי בקנה המידה החרדי בעיר. מי שעומד מאחורי האירוע הם צעירי אגודת חב"ד בירושלים בראשות הרב נפתלי הכהן רוט, שחבר המועצה יעקב הלפרין הוא נציגם בעירייה.

הזעם החב"די בא לאחר שהאירוע שכביכול היה אמור להיות אירוע מקומי עבור תושבי ירושלים - הפך לאירוע המוני שאליו צפויים לנהור מכל הארץ אלפים מחסידות חב"ד. כמו"כ, כאמור, אף מוזמני הכבוד הינם רבני בני ברק ותל אביב ולא רבני ירושלים.

אולם, בחב"ד קיים סדר ארגוני, על פיו, כל סטייה ממנו - מתפרשת כנגד הממסד החב"די שפועל בהוראות מפורשות שניתנו מהרבי זצ"ל. ובמקרה המדובר - מי שהיה אמור לעמוד מאחורי ארגון האירוע הענקי הוא ארגון צעירי אגודת חב"ד הארצית שמידי שנה מקיים את אירוע סיום הרמב"ם היומי בטבריה ולא הארגון המקומי של חב"ד בירושלים.

ל"בחדרי חרדים" הגיעו דבריו החריפים של אחד משליחי חב"ד, הרב שניאור זלמן הלפרין - בנו של הגאון הרב מיכל הלפרין מרבני בית הדין של רבני חב"ד שכותב תחת הכותרת "מחאה נמרצת" כי "בתור שליח הרבי ומנהל בית חב"ד הנני כפוף לצעירי אגודת חב"ד - מרכז" וכי "מדובר במלחמה נגד ההסדר של הרבי".

לדבריו, "כשפניתם לרבנים בירושלים לחתום על מכתב עידוד לבוא ולחזק את סיום הרמב״ם בירושלים הצגתם להם בפירוש שהסיום הוא ללומדי הרמב״ם בירושלים עיה״ק ולא ארצי, כך אכן פרסמתם בתחילת הקמפיין, לאחר שבוע הפירסום השתנה והפניה לאנ״ש והשלוחים בכל רחבי הארץ", טוען הרב הלפרין.

והוא ממשיך בזעם: "עד להיום הבלגתי ולא הגבתי בנושא משום שלא רציתי לערב שלוחים במחלוקת ובמלחמה הזאת, ידוע שרוב רובו של שלוחי הרבי באה"ק עסוקים בענייני השליחות, נאמנים לתפקיד השליחות תחת צאגו"ח ואינם בקיאים בפרטים בנעשה לאחרונה במחנינו. כאן היום במכתב זה בפניה קריאה לשלוחי הרבי לבוא ולהשתתף כאורחי כבוד במקומות שמורים, הגדשת את הסאה".

לטענתו: "בושה וחרפה ששליח רשמי של צאגו"ח נלחם בריש גלי במוסד צאגו"ח שהרבי העמיד על הסדר בבתי חב"ד, כידוע הפס״ד של בי״ד רבני חב"ד המפורסם משנת תשמ״ט שהרבי בעצמו הגיה וכידוע היחידות המיוחדת ביום שישי בבוקר לפני תפילת שחרית שהרבי קרא למזכירים קליין ע"ה ויבלח"ט גרונר שי' לאחר שיצא ערעור על פסק הדין".

הוא מצטט: "בפסק הדין נאמר בפירוש בפיסקא האחרונה. א. "מרכז צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו הינו המייצג הבלעדי של כל הפעילות האמורה ושל כל בתי חב״ד באה״ק ת"ו והמסתעף מהם ואין גוף אחר רשאי לייצגם ללא רשות המרכז הנ״ל. ב. "אין לגופים אחרים בחב"ד רשות לפנות אל הסניפים בענייני יצוג, תקציבים, כספים ושום ענין אחר ללא תיאום והסכמת המרכז מראש".

"לאור זאת אני שואל: האם בקשתכם ופנייתכם אל כלל השלוחים היתה בתיאום והסכמת מרכז צאגו״ח? ייאמר ברורות, סיום הרמב"ם בירושלים מפורסם כסיום ארצי ונקבע לתאריך שבו מסיימים את מסלול לימוד הרמב״ם שחל השנה בו׳ תשרי, בשעה שהרבי ביקש שביום הסיום יסיימו ויחגגו בטבריה על קבר הרמב"ם".

עוד הוא מוסיף: "זוהי מלחמה בצאגו"ח, המרכז שהוא אחראי על חגיגת סיום הרמב״ם הארצי וכל בתי חב״ד כפופים למרכז צעירי אגודת חב״ד. זוהי מלחמה גלויה נגד הסדר שהרבי עמד עליו. ברור לכולנו שהרמב״ם לא יהיה שם. ברור לכולנו שהרבי לא יהיה שם".

לסיום כתב השליח החב"די: "אני קורא לחברי השלוחים אל תתנו יד למלחמה זו ואל תשתתפו בחגיגה הזאת. ואין כאן המקום להאריך בדבר המצער".

נועם רוט מנהל צעירי אגודת חב"ד ירושלים אומר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "כמו בכל סיום מחזור לימוד יומי ברמב"ם צעירי אגודת חב"ד בירושלים מארגנים גם הפעם חגיגה לכבוד סיום הרמב"ם".

"בסייעתא דשמיא זכינו שהשנה נזדמן לנו, בסיוע עיריית ירושלים, לערוך את הסיום ברוב פאר והדר ובמעמד גדול בהיכל 'ארנה' בעיר בהשתתפות הזמר החסידי ר' אברהם פריד. תושבי עיה"ק ירושלים, מכל העדות והחוגים יגיעו בהמוניהם ליטול חלק בשמחת גמרה של תורה".

"אנו מזמינים ומקדמים בברכה גדולה גם את כל מי שיגיע, אנשים נשים וטף, מכל רחבי הארץ להצטרף עם הירושלמים בשמחתם, לכבודו של הרמב"ם ולכבודו של מחולל התקנה ומייסדה, הרבי מליובאוויטש.







חבד צעירי אגודת חבד סיום הרמבם ירושלים הרב שניאור זלמן הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד