כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סיכום שנה בינלאומית: בכיתי כשכתבתי על תינוקות וילדים שנפטרו

בסיום שנה עמוסה באירועים ברחבי העולם, כתב החוץ של 'בחדרי', מסכם את השנה שלו: הכתב החרדי שננזף, סלקציה בלונדון, הנשיא המשעשע בהיסטוריה, מעצרים של אברכים בלייקווד, והחדשות אותן לא יכתוב לעולם. תשע"ז בעולם

סיכום שנה בינלאומית: בכיתי כשכתבתי על תינוקות וילדים שנפטרו



בשנה האחרונה מאז הפכתי לכתב חוץ של 'בחדרי חרדים', כתבתי אין ספור כתבות על מצב היהודים בעולם, רוב הכתבות היו על דתיים וחרדים, מאחר וזה תחום הסיקור שלי, חלק קטן יותר היה על מצבים בהם יהודים בעולם מתמודדים עם שמחות, ולהבדיל עם אסונות.

רוב הכתבות שכתבתי היו סיפורים עצובים, חלקן היו על מקרי מוות של אנשים בתאונות דרכים, חלקן על מקרי מוות בהם נפטרו אנשים בצורה טראגית, וחלקן בהן נפטרו תינוקות וילדים קטנים.

התחום הכי קשה לי, זה להביא ידיעה על תינוק או ילד קטן שנפטר בפתאומיות. לפני שבועיים היה אחד הימים הקשים שלי מאז שאני כתב חוץ, חמישה מקרי מוות של אנשים נשים וטף. באחד, אדם נהרג בתאונת דרכים, בשני, זוג נפטר משאיפת עשן בבית שעלה באש, בשלישי, תינוק שנפטר ממוות עריסה, ברביעי ילד בן 7 שנפטר ממחלה קשה, ובחמישי - הקשה מכולן, ילד בן 12 שסבל שנה וחצי ממחלה קשה, ושאותו הכרתי באופן אישי.

אותו יום היה 'יום של חורבן הבית' חשבתי שאני הוזה, ביום אחד סיפורים מזעזעים בלתי נתפסים, שלא נותנים לך להרדם בלילות, וכשאתה כבר נרדם הסיוטים בחלומות הופכים למציאות, כשאתה מתעורר בבוקר ומגלה עוד נער צעיר שנפטר בצורה טראגית נוראה.

לפעמים הדברים כל כך קשים, שאני שואל את עצמי: "האם אני עושה את הדבר הנכון", האם יש תועלת בלהביא לציבור את כל האסונות הללו?

אבל אז אני מדבר עם משפחות שעברו טרגדיות שעליהן כתבתי, והם אומרים לי "יישר כוח על הכתיבה, הרבה משפחות התחזקו בזכות הסיפור שלנו, ועל האמונה שלנו לאורך כל הדרך".

הדברים הללו מחזקים אותי, שלפחות מהצרות הללו אנשים מתעוררים, והם מתחילים לקחת דברים בפרופורציות, כמה פעמים אחרי סיקור טרגדיות דברים מרגיזים אצלי מתקבלים בפרופורציה הנכונה.

אתמקד בעשרה נושאים שהיו חזקים אצלי מאד, והשפיעו עלי רק לטובה, ונושא הפטירה של תינוקות וילדים הוא הנושא הראשון שהכי כאב לי כשכתבתי עליו.



- העיתונאי החרדי שחטף צעקות מטראמפ

הנושא השני היה, הכתבה שעשיתי על העיתונאי החסידי ג'ק טורקס, שהנשיא טראמפ נזף בו בפני מאות עיתונאים. זו הייתה כתבה ראשונה שלי שהתפרסמה בקול רעש גדול, מאחר ואני הייתי הראשון שדיבר עם טורקס בעצמו מיד לאחר שטראמפ גער בו, שאר האתרים הביאו את תגובתו לאחר שכבר 'בחדרי חרדים' פרסם, וזה נתן לי דחיפה חזקה להמשך.

- הרב הלברנץ טבע והכניס לסחרור את כולנו

הנושא השלישי הוא טביעתו של הרב הלברנץ מכת לב טהור, זה סיפור שהצלחתי להביא עדויות מאנשים שקרובים ללב טהור, לא נהנתי לפרסם את כל הסיפור עליו, זה סיפור עם הרבה אמוציות. התגובות שקיבלתי היו ברובן "הוא כבר נפטר, אז למה להמשיך לפרסם", מנגד רוב הגולשים הצביעו בכמות הכניסות לכתבות.

- סלקציה ואפליה גם בלונדון החרדית

הנושא הרביעי הוא, "אי קבלת בנות חרדיות לבית ספר בלונדון", גם בלונדון בנות נשארו בבית בתחילת שנת הלימודים, ורק לאחר מאבק עיקש הן התקבלו. את הפרסום בנושא הוביל האתר 'בחדרי חרדים', הכתבות שלי בנושא עוררו הרבה רעש בלונדון, התקשרו אלי עשרות הורים שבנותיהן כן התקבלו, וביקשו לא להרפות בנושא, והתחננו שנעשה הרבה רעש, בשביל הבנות שלא התקבלו, וזה אחד הדברים שרק בשביל זה, היה שווה להגיע ל'בחדרי'.

- מעצר של חרדים בלייקווד

הנושא החמישי הוא המעצרים של אנשים חרדים בלייקווד, הרגשתי רע מאד לפרסם את הסיפור שם, חילול השם עצום נעשה שם, ולא אהבתי לכתוב על זה, אבל את עבודתי צריך לעשות, אז תמיד וידאתי להביא גם תגובה מהקהילה החרדית, הייתי בקשר עם מספר אנשים בלייקווד לאורך כל הסיפור עם המעצרים, כדי להביא את התגובות שלהם, ולא רק להסתמך על אתרים מקומיים.

= צמד המילים שכל אחד יודע "פייק ניוז"

הנושא השישי הוא סיקור הפוליטיקה בארה"ב, אין ספק שהנשיא טראמפ קצת משעשע, נשיא שמתעורר בבוקר ועוד לפני שהספיק להגיד "מודה אני" מצייץ בטוויטר, והופך את כל העולם.

- הפלג הירושלמי שהשאיר את חותמו בכל מקום

הנושא השביעי הוא דווקא משהו שאני שמח שלא סיקרתי, זה ההפגנות של הפלג הירושלמי, דעתי בנושא לא רלוונטית, מי שרוצה לדעת את דעתי, מוזמן לעקוב אחרי בטוויטר, שם הכל גלוי וידוע.

- הפוליטיקאים החרדים הם "שליטים"

הנושא השמיני הוא הסיקור של התקשורת העולמית בפוליטיקה החרדית, כמה אתרים נחשבים בעולם מציירים את הח"כים החרדים כ"שליטים", ומסבירים שהם יכולים לעשות מה שנראה להם בכנסת, (זה לא באמת נכון) אבל האופן בו הממשלה הנוכחית שורדת, מוכיחה שיש דברים בגו, והפוליטיקאים החרדים הם מניה בטוחה בכל ממשלה.

= הגויים לא מבינים מה זה חוק גיוס

הנושא התשיעי הוא גיוס חרדים לצה"ל, הנושא הזה נטחן עד דק, אבל אותי באופן אישי מעניין תמיד איך התקשורת העולמית מסקרת את הנושא. מאחר והנושא הזה די סבוך, ככל הנראה זה הסיבה שנושא גיוס חרדים לצה"ל מסוקר בעולם בצורה לא מדוייקת, כשהעיתונאים הגויים לעולם לא יבינו וידייקו בפרטים הקטנים.

- אמינות הדיווחים שלי חשובים יותר מרייטינג

הנושא העשירי והכי חשוב בעיני, זה אמינות הדיווחים שלי. כשהגעתי ל'בחדרי חרדים' אמר לי העורך הראשי מני גירא דבר אחד, "אמינות". כל דיווח שלי חייב להתבסס על מקור אמין, וכמובן לציין מאיפה המקור, מאחר ואני מביא את הדיווחים מאתרים בחו"ל, הדברים חייבים להיות מתורגמים במדויק, ואם יש דברים לא ברורים, לא מביאים את הידיעה. כמה פעמים פסלו לי ידיעות כי הדברים לא היו מבוססים על מקור אמין, ועל כך אני גאה מאד, שהדברים שאני מביא הם מאומתים בצורה הכי טובה.

בהזדמנות זו הייתי רוצה לאחל למערכת 'בחדרי חרדים' שנה טובה ומתוקה, ולהודות לה על האימון שנתנו בי כשקיבלו אותי לעבוד במערכת המפוארת הזאת. תודה לבעלים מאיר גל, ולעורך הראשי מני גירא שנתן בי אמון רב, ושכיוון אותי בתחילת הדרך עם הרבה סבלנות, וממשיך לעודד ולתמוך ולהסביר בלי הפסקה, וכמובן תודה לעורכים ולשאר הכתבים באתר, שעוזרים ומסייעים מתי שאני זקוק ליעוץ ולהכוונה.

ואחרונים חביבים הם הגולשים והקוראים, שעל פי התגובות נהנים ומעודדים להמשיך להביא ידיעות מהעולם הגדול שבחוץ.

בברכת כתיבה וחתימה טובה.
מי במים לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד