י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו באו"ם לאיראנים: נצח ישראל לא ישקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום בעצרת הכללית של האו"ם, והקדיש אותו לסוגיה האיראנית

נתניהו באו"ם. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
נתניהו באו"ם. צילום: אבי אוחיון, לע"מ



ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ג') נאום בעצרת הכללית של האו"ם, והקדיש אותו לסוגיה האיראנית.

נתניהו שב ותקף את הסכם הגרעין שנחתם לפני שנתיים בין טהרן לבין המעצמות, והזהיר: "נפעל למנוע מאיראן לפתוח חזית טרור חדשה עם ישראל לאורך הגבול הצפוני שלנו".

הוא גם פנה בפרסית לעם האיראני ואמר "אתם לא אויבים - אבל מי שמאיים עלינו מסכן את עצמו".

בנאומו אמר: "אנו בעיצומה של מהפכה אדירה, מהפכה במעמדה של ישראל בקרב האומות. זה קורה כיוון שסוף כל סוף, עיניהן של מדינות רבות ברחבי העולם נפקחות כדי לראות מה ישראל מסוגלת לעשות עבורן. אותן מדינות מבינות כעת את מה שמשקיעים מבריקים כגון וורן באפט וחברות גדולות כמו גוגל ואינטל זיהו ויודעים זה שנים – שישראל היא אומת החדשנות, המקום בו נוצרת טכנולוגיה פורצת דרך בחקלאות, מים, ביטחון סייבר, רפואה, רכבים אוטונומיים ותחומים כה רבים אחרים. ניצבתי על בימה זאת בשנה שעברה ודיברתי על שינוי עמוק זה במעמדה של ישראל בעולם, וראו מה קרה מאז.

נתניהואמר כי, "עדיין לא ביקרתי באנטרקטיקה, אבל אני מקווה לעשות גם את זה ביום מן הימים. נאמר לי שגם הפינגווינים הם תומכים נלהבים של ישראל כיוון שלפינגווינים אין כל קושי לזהות שישנם דברים שהם אכן שחור או לבן, צודקים או מוטעים.

"למרבה הצער, ככל שהדבר נוגע להחלטות האו"ם בנושא ישראל, לעתים קרובות מדי, אותה אבחנה פשוטה אינה קיימת. היא נעדרה בדצמבר האחרון כאשר מועצת הביטחון אימצה החלטה אנטי ישראלית שפגעה בסיכויי השלום. היא נעדרה במאי שעבר כאשר ארגון הבריאות העולמי אימץ החלטה – אתם חייבים לשמוע את זה – החלטה, בחסות סוריה, שמתחה ביקורת על ישראל על התנאים הבריאותיים ברמת הגולן. כפי שג'ון מקנרו האגדי היה אומר: "אתם לא רציניים!" זה מגוחך.

"סוריה השליכה פצצות חבית על אזרחיה שלה, הרעיבה אותם, ריססה אותם בגז, רצחה מאות אלפים מהם והביאה לפציעתם של מיליונים נוספים. זאת, שעה שישראל הושיטה סיוע רפואי מציל חיים לאלפי קורבנות סורים של אותו הטבח. אך את מי ארגון הבריאות העולמי בוחר לבקר? את ישראל! האם אין גבול לאבסורד של האו"ם ביחס לישראל? כנראה שלא.

"הרי ביולי, אונסק"ו הכריז על מערת המכפלה בחברון כאתר מורשת עולמית פלסטיני. זה גרוע יותר מחדשות מזויפות. זאת היסטוריה מזויפת. נכון שאברהם, אביהם של ישמעאל ויצחק כאחד, קבור שם. אבל כך גם יצחק, יעקב, שרה (אגב, שרה זה שם יהודי), רבקה ולאה, שהם במקרה האבות והאמהות של העם היהודי. לא תמצאו זאת בין דפיו של דו"ח אונסק"ו האחרון. אבל אם אתם רוצים, תוכלו למצוא זאת בין דפיו של ספר קצת יותר כבד משקל. הוא נקרא התנ"ך. אני ממליץ עליו בחום. שמעתי שהוא אפילו זכה לארבעה וחצי מתוך חמישה כוכבים באמזון. זה חומר קריאה מרתק. אני קורא בו כל שבוע.


עוד הוסיף:"אנו חייבים גם לומר את האמת על איראן כאן באו"ם, כפי שאמר אותה הנשיא טראמפ בעוצמה כה רבה הבוקר. כמי שהיה שגריר באו"ם וכראש ממשלת ישראל זה שנים ארוכות, הקשבתי לאינספור נאומים באולם זה. אף לא אחד מהם היה נועז יותר ואמיץ יותר מהנאום שנשא היום הנשיא טראמפ.

"הנשיא טראמפ כינה בצדק את הסכם הגרעין עם איראן "בושה". אני מסכים איתו במאת האחוזים. והנה הסיבה: איראן נשבעת כל יום להשמיד את מדינתי, לרבות באמצעות הרמטכ"ל שלה לאחרונה. היא מנהלת מערכה של כיבושים ברחבי המזרח התיכון והיא מפתחת טילים בליסטיים כדי לאיים על העולם כולו. לפני שנתיים ניצבתי כאן והסברתי מדוע הסכם הגרעין עם איראן לא רק שאינו בולם את דרכה של איראן אל הפצצה, אלא למעשה סולל אותה, כיון שלמגבלות שהוטלו על תכנית הגרעין האיראנית יש מה שנקרא "סעיף השקיעה" (Sunset Clause). הרשו לי להסביר לכם את משמעות המונח. פירוש הדבר הוא שבתוך מספר שנים, המגבלות הללו יוסרו אוטומטית, לא כתוצאה משינוי בהתנהגותה של איראן, לא כתוצאה מהפחתה בטרור והתוקפנות שלה, אלא כתוצאה משינוי בלוח השנה. התרעתי שכאשר תגיע אותה שקיעה, צל כבד יוטל על המזרח התיכון והעולם כולו.

"איראן תהיה אז חופשיה להעשיר אורניום בהיקף תעשייתי ולהציב את עצמה על סף ארסנל עצום של נשק גרעיני. זאת הסיבה שאמרתי לפני שנתיים שהסכנה הגדולה יותר היא לא שאיראן תרוץ לעבר פצצה אחת באמצעות הפרת ההסכם, אלא שאיראן תוכל לבנות פצצות רבות באמצעות קיום ההסכם.

"אני יודע שישנם עדיין אלה שמגנים על ההסכם המסוכן עם איראן. הם טוענים שהוא בולם את דרכה של איראן אל הפצצה. זה בדיוק מה שנאמר על ההסכם עם צפון קוריאה, וכולנו יודעים מה יצא מהעסקה הזאת.

"ביטול העסקה פירושה החזרת הלחץ המסיבי על איראן, לרבות סנקציות משתקות, עד שאיראן תתפרק מיכולותיה לייצר נשק גרעיני. תיקון העסקה פירושו דברים רבים, ביניהם בדיקה של אתרים צבאיים ואתרים חשודים אחרים והענשתה של איראן על כל הפרה. אולם מעל הכל, תיקון העסקה פירושו ביטול "סעיף השקיעה". מעבר לתיקון ההסכם הרע הזה, עלינו גם לעצור את פיתוח הטילים הבליסטיים של איראן ולבלום את תוקפנותה ההולכת וגדלה באזור.

"אני הזהרתי שכאשר הסנקציות יוסרו מעל איראן, היא תתנהג כמו נמר מורעב ששוחרר מכבליו ושהיא לא תצטרף לקהילת העמים, אלא תבלע את אותם עמים, אחד אחרי השני. וזה בדיוק מה שאיראן עושה היום. מהים הכספי ועד הים התיכון, מטהרן ועד טרטוס, המסך האיראני יורד על המזרח התיכון. איראן פורסת את מסך העריצות והטרור שלה בעיראק, סוריה, לבנון ובמקומות אחרים, ונשבעת לכבות את אורה של ישראל.

"יש לי היום מסר חשוב לאייתולה חמינאי, הדיקטטור של איראן: אורה של ישראל לעולם לא יכבה. נצח ישראל לא ישקר. אלה המאיימים עלינו בהשמדה, מעמידים עצמם בסכנה אנושה. ישראל תגן על עצמה במלוא עוצמת כוחותיה ובמלוא עוצמת אמונותיה.

"אנו נפעל כדי למנוע מאיראן הקמת בסיסים צבאיים קבועים בסוריה לכוחות האוויר, הים והיבשה שלה. אנו נפעל כדי למנוע מאיראן ייצור נשק קטלני בסוריה או בלבנון שישמש נגדנו. ואנו נפעל כדי למנוע מאיראן פתיחת חזיתות טרור חדשות נגד ישראל לאורך גבולנו הצפוני. כל עוד המשטר האיראני חותר להשמדת ישראל, איראן לא תמצא אויב עז יותר מישראל.

"אולם יש לי גם מסר היום עבור העם האיראני. אתם אינכם אויבינו. אתם ידידינו. שמא דוסת מא הסתיד (אתם חברים שלנו). יבוא יום ותשתחררו ממשטר הרשע המטיל חתתו עליכם, תולה הומוסקסואלים, כולא עיתונאים, מענה אסירים פוליטיים ויורה בנשים חפות מפשע כמו נדה סולטאן, שהושלכה מתבוססת בדמה ברחובות טהראן. וכשיגיע סוף כל סוף אותו יום שחרור, הידידות בין שני עמינו העתיקים תשוב ותפרח".
נתניהו אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד