י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

סופית: הרב ברלנד יוצא הלילה לאומן

שופט ביה"מ העליון עוזי פוגלמן, דחה את הערר של מתנגדי הרב ברלנד, ומנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אלעזר ברלנד, יוכל לטוס באופן סופי לאומן

סופית: הרב ברלנד יוצא הלילה לאומן
ערוץ 10



שופט ביה"מ העליון עוזי פוגלמן, דחה את הערר של מתנגדי הרב ברלנד, ומנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אלעזר ברלנד, יוכל לטוס באופן סופי לאומן. הרב ברלנד יטוס לשם הלילה, וישהה שם לראש השנה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ערר נגד החלטת ועדת השחרורים לאשר לרב ברלנד לנסוע לאומן, הוגש גם לבית המשפט המחוזי בלוד, אשר דחה את הערר בנימוק שהעותר, שלום נחמן - מהנפגעים בפרשה, אינו יכול להיות צד בעניין ועל הפרקליטות להגיש ערר. ביה"מ ביקר את העובדה שהפרקליטות לא ערערה על ההחלטה.

בית המשפט המחוזי מתח ביקורת נוקבת על התנהגות וועדת השחרורים שלא הזמינה את הנפגעים לשימוע והתכנסה בהרכב חסר והתעלמה ביודעין מדו"ח חמור וחסוי של המשטרה, שהתנגדה לשחרור וגם מדעת הפרקליטות.

ביה"מ העליון נקט באותה נימה, ודחה את הערר מהנימוק הפורמלי שהמערערים אינם צד לעניין.

כפי שדווח ב'בחדרי', בית המשפט המחוזי בלוד דחה את הערר שביקש לאסור על הרב ברלנד - שהודה והורשע במעשים חמורים - לצאת מן הארץ לראש השנה. אולם הטיל עיכוב ביצוע על ההחלטה עד חצות, בשל בקשת העותרים לערער לבית המשפט העליון.

במהלך הלילה, הרב ברלנד הגיע לשדה התעופה על מנת לעלות על טיסה, אולם בעמדת ביקורת הגבולות, נציגי משרד הפנים לא אפשרו את יציאתו בעקבות צו בית המשפט המונע זאת ממנו עד לדיון שנערך כעת בבית המשפט. בקרב חסידי ברסלב, אלה שתומכים ברב וגם אלו שמתנגדים לו, שרר מתח לקראת החלטת בית המשפט.


תפילה עבור הרב ברלנד באומן


כפי שפורסם שלשום, ועדת השחרורים החליטה לאפשר לרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן ולשהות שם בימי ראש השנה. בנימוקיו כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס שלמה איזקסון: "אני מבין את החשש של משטרת ישראל ושל ב"כ המשיב לפיו קיים חשש סביר שהאסיר לא ישוב ארצה בשל הימלטותו הסדרתית בעבר מגורמי אכיפת החוק. סוגיה זו תוסדר בכך שעל האסיר יוטלו ערבויות שיבטיחו את שובו ארצה".

האישור לו ייחל הרב ותלמידיו ניתן בכפוף לכך שהרב ייצא מישראל לא לפני יום שלישי ועליו לשוב לישראל לא יאוחר מיום ראשון שלאחר ראש השנה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערבויות שהוטלו על הרב הן כדלהלן: הפקדה של 180,000 ש"ח במזומן בקופת בית המשפט, ערבות אישית של הרב על סך 360,000 ש"ח ושתי ערבויות נוספות של צדדים שלישיים בסך 200,000 ש"ח.

עם שובו של הרב ברלנד ארצה לאחר ראש השנה, תחזור לתוקפה ההחלטה על איסור יציאה מהארץ עד לתום התקופה בה הוא אסיר ברישיון - שבועיים לאחר ראש השנה.

אתמול, הפרקליטות החליטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים ובכך ניתן אישור הטיסה של הרב ברלנד לאומן, אולם בשעות הערב עו"ד רון אביב ועו"ד יעקוב בורובסקי הגישו עתירה מנהלית דחופה לבית המשפט לקיים דיון דחוף, ולקראת חצות כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' נשיא בית משפט המחוזי מרכז נתן עיכוב ביצוע עד לקיום הדיון בעניין.

כזכור, הרב ברלנד הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים שהגיעו לבקש את ברכתו ובעקבות כך נדון ל-18 חודשי מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', וצפוי היה להשתחרר בספטמבר 2017. אולם בחודש אפריל ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו ומאז הוא מוגדר אסיר ברישיון.
רב ברלנד אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד