ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר סאגה ממושכת: הרב ברלנד המריא לאומן • צפו

לאחר עתירות וצו עיכוב ביצוע, בעקבותיהם נאלץ הרב ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים, להמתין בשדה התעופה עד לאישור סופי מבית המשפט שדן בעתירות • המריא לפנות בוקר לעבר אומן • צפו בתיעוד: הרב ברלנד על הטיסה

לאחר סאגה ממושכת: הרב ברלנד המריא לאומן • צפו
.



לאחר עיכוב של יממה שנחשף וסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הרב ברלנד המריא בשעות הבוקר המוקדמות מישראל לאומן בטיסת צארטר.

לקראת ראש השנה ושבועיים לפני תום תקופת מאסרו, הגיש הרב ברלנד בקשה לוועדת השחרורים לטוס לאומן על מנת לשהות שם בימי ראש השנה. פרקליטות המדינה התנגדה אך הוועדה נתנה את האישור לבקשה.
הרב ברלנד עולה למטוס הפרטי בדרכו לאומן.

הפרקליטות לא ערערה בזמן שהתאפשר לה ובכך הפכה החלטת ועדת השחרורים לקבועה. על פי התנאים, הופקדו ערבויות כספיות גדולות שאפשרו את יציאתו מישראל החל מאתמול (שלישי) בבוקר.

אולם כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה, ביום שני בערב הוגשה עתירה מנהלית דחופה של אחד המתלוננים נגד הרב בהליך הפלילי נגד ההחלטה של ועדת השחרורים, ובית המשפט נתן צו עיכוב ביצוע ההחלטה עד ליום שלישי אחר הצהריים, על מנת שיוכלו לדון בעניין.

בקרב תלמידי הרב חשו אכזבה רבה על העיכוב ויותר מכל חששו כי בית המשפט יקבל את העתירה והטיסה תתבטל. מטוס פרטי שנשכר לטובת הרב המתין לו בשדה התעופה בן גוריון אולם נאלץ להתעכב בשל ההחלטה.

כפי שדווח ב'בחדרי', עוד במהלך הלילה, הגיע הרב ברלנד עם כמה ממקורביו לשדה התעופה בן גוריון - בזמן שבית המשפט קבע כי זה אינו יכול לטוס עדיין - שם בביקורת הדרכונים נמסר לו שהוא מסורב כניסה מאחר ועו"ד יעקב בורובסקי שייצג את המתלונן דאג מיד להעביר את צו עיכוב הביצוע, ולרב לא נותרה ברירה אלא להמתין לדיון שנקבע מראש לשעה 15:00.

באיחור של שעתיים נערך הדיון בפני נשיא בית משפט המחוזי מרכז, השופט אברהם טל, שמתח ביקורת נוקבת על התנהגות ועדת השחרורים שלא הזמינה את הנפגעים לשימוע והתכנסה בהרכב חסר, וכן התעלמה ביודעין מדו"ח חמור וחסוי של המשטרה שהתנגדה לשחרור וגם מדעת הפרקליטות - ודחה את העתירה.

בקרב מאמיני הרב ברלנד המתוחים פרצה שמחה לאחר שעות רבות של תפילות בקברו של רבי נחמן באומן - אולם כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' השופט קיבל את בקשת העותרים ועיכב את ביצוע החלטתו עד חצות הלילה על מנת לאפשר למתלונן נגד הרב להגיש לבית משפט העליון בקשת רשות לערעור על ידי פרקליטיו.

מבחינת הרב ומאמיניו היה זה עינוי דין, מאחר ואלה חששו כל העת כי יתכן וההליך המשפטי יימשך עד כניסת החג כך שהרב לא יגיע לאומן. כשעה וחצי לפני חצות הוגשה הבקשה לבית המשפט העליון והשופט עוזי פוגלמן החל לדון בבקשה.







הרב ברלנד על הטיסה.

השופט ביקש את תגובת פרקליטי הרב, עו"ד רותם טובול ויובל יועז שהגיבו במסמך ארוך וכן ביקש את תגובת היועץ המשפטי לממשלה באמצעות פרקליטות המדינה.

בקשת הרשות לערעור נדחתה מטעמים פורמליים, בטענה שהפרקליטות היא זו שהייתה צריכה להגיש את הבקשה - מאותה הסיבה שקבע בית משפט המחוזי ששימש כביהמ"ש לעניינים מנהליים.

"העתירה נושא הבקשה דנא, שהוגשה על ידי המבקש נגד החלטת ועדת השחרורים להקל בתנאי הרישיון של המשיב 2 (ברלנד א.ש.), נדחתה על ידי בית המשפט לעניינים מנהליים מרכז-לוד" נכתב בהחלטת השופט עוזי פוגלמן. "זאת בשל כך שהמבקש אינו רשאי להגיש לבית המשפט לעניינים מנהליים עתירה נגד החלטת הוועדה".

השופט פוגלמן כתב כי מי שרשאי להגיש עתירה נגד ועדת השחרורים הם האסיר בעצמו ובא כח היועץ המשפטי לממשלה, "אין איפא עילה למתן רשות ערעור על קביעה זו בפסק הדין קמא" ודחה את הבקשה.

שמחה רבה פרצה בקרב מאמיני הרב לאחר שערכאה שלישית אישרה את יציאתו של הרב, אסיר ברישיון, לטוס לאומן לימי ראש השנה. בשעה 5:00 לפנות בוקר, המריא הרב יחד עם רעייתו תהילה ומקורבו בני מחלב במטוס הפרטי שנשכר כאמור, לעבר אומן שבאוקראינה שם יעשה את שלושת ימי החג והשבת לאחר מספר שנים שלא דרך במקום.⁠⁠⁠⁠
הרב אליעזר ברלנד צו עיכוב ביצוע טיסה לאומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד