ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חילול שבת וחג • ויצמן לליצמן: תפנה לאלקין

חילולי השבת בירושלים שוב עולים על סדר היום גם בערב ראש השנה החדשה • חבר המועצה הגוראי שיגר מכתב לשר הבריאות, בו הוא מבקש את סיועו במניעת חילולי השבת העירוניים והממשלתיים

חילול שבת וחג • ויצמן לליצמן: תפנה לאלקין
שלומי כהן



חילולי השבת בירושלים: חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן שיגר מכתב נוסף לשר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות חילולי השבת והחג בבית הנסן בירושלים, בתמיכת העירייה והרשות לפיתוח ירושלים.

ויצמן כתב לליצמן: "בשבוע שעבר פניתי אליך בעניין חילולי השבת התכופים ב'בית הנסן', וזאת לאחר שבמהלך ניסיונות ההידברות שלי מול הגורמים הרלוונטיים בבית הנסן, בהרל"י ובעירייה, טענו הללו כי בכדי שיהיה שינוי אמתי במדיניות הרשות לפיתוח ירושלים, יש לפנות למשרד לענייני ירושלים שהוא מקור הסמכות והתקציב העיקרי לפעילות בהרל"י".

עוד כתב כי "והנה כעת שוב מתוכנן חילול שבת וחג במקום, מה שמראה כי מגמת ההידרדרות לא נעצרת. היא גם לא תיעצר עד שנתאחד כדי ליצור שינוי במדיניות המשרד לפיתוח ירושלים, שהוא, כאמור, מקור הסמכות והתקציב לפעילו".

"בטוחני כי פנייתך לשר זאב אלקין, יהודי חובש כיפה העומד בראשות המשרד, תיענה ברצון טוב ובנכונות לשינוי מועיל. לאחר שהוא יורה על שינוי המדיניות בהרל"י, אני וחברי למועצת העיר נעשה הכול כדי שגם העירייה תשלים את חלקה בנידון ותמנע מצידה את חילולי השבת במקום", כתב לסיום.

בנוסף, כתב ויצמן לחבריו חברי מועצת העיר החרדים: "שימו לב, בתקופה האחרונה החלו שוב חילולי שבת וחג ב'בית הנסן'. כך היה לפני כחודש, לפני כשבוע, וכעת שוב, כשלמרות פעילותם המאומצת של הרב אליעזר ראוכברגר והרב חיים כהן, נציגינו בהרל"י, לא נראה כי חילול השבת והחג יבוטל. ובכן, מה אנחנו יכולים לעשות בנידון?".

"במהלך ניסיונות ההידברות שלי מול הגורמים הרלוונטיים בבית הנסן, הרל"י והעירייה, טענו הללו כי בכדי שיהיה שינוי אמתי במדיניות הרל"י, יש לפנות למשרד לענייני ירושלים שהוא מקור הסמכות והתקציב העיקרי לפעילותה של הרל"י".

"לכן, אבקש מכם, כל חברי המועצה שכבודה של השבת יקרה וחשובה להם, פנו גם אתם אל ראשי הסיעות שלכם ובקשו כי יפעלו בעניין מול השר זאב אלקין, יהודי חובש כיפה, שבוודאי ישמח לסייע בנידון ככל יכולתו. לאחר שהשר אלקין יורה על שינוי המדיניות בהרל"י, נתאחד ונעשה הכול כדי שגם העירייה תשלים את חלקה בנידון ותמנע מצידה את חילולי השבת במקום".
יוחנן ויצמן יעקב ליצמן שבת ירושלים בית הנסן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד