כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דיווחים: ישראל תקפה • איראן ערכה ניסוי

על פי דיווחים זרים, ישראל תקפה בסוריה בליל שבת, כדי לסכל משלוחי אמל"ח מאיראן לארגון חיזבאללה • עוד על פי הדיווחים, איראן ערכה ניסוי לטיל בליסטי המסוגל להגיע עד למרחק של 2,000 קילומטר • "ניתן לשנות את היעד עד הפגיעה במטרה"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



דיווחים זרים מספרים, כי ישראל תקפה בסוריה, בליל שבת, הדיווחים הם על תקיפה של נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, בכלי תקשורת בסוריה דווח בליל שבת כי ככל הנראה ישראל עומדת מאחורי התקיפה האווירית סמוך לנמל התעופה בדמשק בירת סוריה.

על פי הדיווחים, התקיפה התבצעה מחוץ למרחב האווירי הסורי, כדי לסכל משלוחי אמל"ח מאיראן לארגון חיזבאללה.

הסורים דיווחו כי פיצוץ הרעיד את אזור נמל התעופה של דמשק ביום שישי בלילה, ממרכז המעקב הסורי לזכויות אדם נמסר כי היעד שהותקף הוא מחסן לאמצעי לחימה.

גם ברשת אל-מיאדין הלבנונית דווח כי אזור נמל התעופה של דמשק הותקף לפנות בוקר באמצעות מספר טילים, הטילים ככל הנראה שוגרו מחוץ למרחב האווירי הסורי.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ישראל הגיבה לדיווח "אנחנו לא מגיבים לדיווחים כאלה".

איראן ביצעה ניסוי לטיל בליסטי

סוכנויות הידיעות מדווחות כי איראן ביצעה ניסוי לטיל בליסטי של עד טווח 2,000 קילומטרים, הטיל נקרא "חורמשאר" שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי הציג את יכולות הטיל ואמר "ניתן לכוון אותו מהשיגור, ולשנות את היעד תוך כדי - עד הפגיעה במטרה".

כמו כן דווח כי הטלוויזיה הממלכתית המזוהה עם המשטר באיראן הציגה (היום) תיעוד של שיגור הטיל המדובר, אך לא מסרה היכן ומתי בוצעה הניסוי.

הפרסום הזה מגיע ימים ספורים לאחר שטראמפ אמר על הסכם הגרעין עם איראן, שזה "בושה".

טראמפ כזכור תקף את איראן בעצרת ואמר "לא נאפשר למשטר הרצחני לבנות טילים, הכסף שמועבר אליהם מגיע לארגוני טרור שפוגעים בישראלים חפים מפשע".
תקיפה בסוריה איראן שיגור טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד