כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מאות הרוגים ברעידת האדמה במקסיקו; מחותנו של הרב נהרג

בין 400 ההרוגים ברעידת האדמה במקסיקו, אותרה גופתו של ר' חיים אשכנזי - מחותנו של רבה הראשי של מקסיקו, הרב שלמה טוויל. ר' חיים ז"ל שהה בבניין משרדים בזמן שזה קרס • תושב חרדי ל'בחדרי': אשתו ובנו היו במקום בעת מציאת הגופה"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



בין 400 ההרוגים ברעידת האדמה במקסיקו, אותרה גופתו של ר' חיים אשכנזי - מחותנו של רבה הראשי של מקסיקו, הרב שלמה טוויל. ר' חיים ז"ל שהה בבנין משרדים בזמן שזה קרס, וגופתו נמצאה שעה לאחר כניסת החג.

יוסף, חרדי המתגורר במקסיקו-סיטי מספר ל'בחדרי חרדים', "הגופה נמצאה שעה לאחר כניסת החג, את החיפושים אחריו ערכו חרדים - חלקם אנשי הצלה - שקיוו למצוא אותו חי, או למצער, למקרה שלא יימצא חי,לדאוג שהרשויות לא יבקשו לנתח אותו. בנו ואשתו היו במקום בזמן שהגופה נמצאה".

מיד לאחר הרעש אלפים נמלטו מבתיהם ומהמשרדים והתגודדו בשדרה המרכזית בעיר, סמוך לפסל המוזהב "מלאך העצמאות", סמלה של העיר מקסיקו סיטי שתועד לפני כשבועיים וחצי כשהוא מתנדנד ברעידת אדמה נוספת.



מוקד הרעש הפעם היה בעיר אטנחינגו הנמצאת דרומית לבירה מקסיקו סיטי, מעל 400 אנשים נהרגו, ביניהם עשרות ילדים, אזרחים חפרו בידיהם בהריסות, כשניסו למצוא את בני משפחתם שנעלמו, עשרות בניינים קרסו, כבישים נחצו לשניים, וחלקן התמוטטו.

כזכור לפני כשבועיים וחצי אירעה רעידת אדמה בעוצמה של 8.2 בסמוך לגבול מקסיקו עם גואטמלה ועשרות נהרגו, עדיין לא ידוע על מספר הנפגעים הסופי ברעש הנוכחי, הרעש אירע ביום השנה ה-32 לרעידת האדמה במקסיקו סיטי בשנת 1985, שבה נהרגו אלפים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על סיוע הומניטארי למקסיקו, בעקבות רעידת האדמה הגדולה בשנים האחרונות, משלחת ישראלית יצאה לפני ראש השנה למדינה.

"ישראל קיבלה בקשה לסיוע בעקבות רעידת האדמה הקשה במקסיקו", נמסר ממשרד ראש הממשלה. "נתניהו הורה על סיוע והפעלת מבצע חילוץ והצלה ולהיכנס למקסיקו בהקדם האפשרי".
מקסיקו ר חיים אשכנזי רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד