י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לראשונה מזה 75 שנה: מקווה ברחוב של ר' יצחק אלחנן

המרכז היהודי קובנה" חנך מקווה טהרה ראשון, ברוב פאר והדר, במעמד רבנים ואורחים מרחבי העולם ומאות סטודנטים ישראלים נרגשים

לראשונה מזה 75 שנה: מקווה ברחוב של ר' יצחק אלחנן



במעמד רבנים ואורחים נכבדים מרחבי העולם, נחנך בט"ז אלול תשע"ז, מקווה טהרה הראשון בקובנה שבליטא, לראשונה מזה 75 שנה, על ידי 'המרכז היהודי קובנה' בראשות הרב משה שינפלד ורעייתו רחלי, הפועל בשיתוף פעולה עם ארגון "נפש יהודי".

האירוע נפתח בקביעת מזוזות וגזירת סרט בכניסה למקווה המפואר בידי מייסד המרכז, מר זאב (ווילי) שטרן מלונדון.

הרב שינפלד סיפר בהתרגשות כי כשחיפש שטח לבניית המקווה, התלבט בין כמה בתים באזור, אך משהבחין כי בפתח הבית קיים שקע של מזוזה, הבין כי למקום היסטוריה יהודית וחש כי אות הוא משמים לרכוש דווקא מקום זה.

מייסד המרכז, מר זאב (ווילי) שטרן, אמר בסעודת המצווה כי לא יכול היה לחגוג את הרגע ההיסטורי הזה לולא שיתוף פעולה עם ארגון "נפש יהודי" ותרומתם של קרן מתנאל-חולי"א בראשות ג'ואל ואלברט אפללו ותורמים אחרים.

המקווה המפואר, שנבנה ברחוב בו התגורר רבה של קובנה מרן הגאון רבי יצחק אלחנן ספקטור זצוק"ל, עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר הן מבחינת הכשרות המהודרת של מומחה המקוואות הרב גדליה אולשטיין, והן מבחינת הפאר וההדר שעליו היו ממונות המעצבות רחלי שינפלד ומינה רויטר. המקווה הוא ללא ספק אחד המקוואות היפים ביותר באירופה ועתיד לשרת את קהילת הסטודנטים הישראלית בקובנה ואת כל הקהילות בליטא.

קובנה הייתה עיר התורה שבליטא ובמרכזה ישיבת סלבודקה וגדולי התורה שצמחו בה. בעשור האחרון קיימת פריחה יהודית בעיר בסיוע "נפש יהודי" השותף לפעילות קהילת הסטודנטים הישראלים הלומדים מקצועות רפואה בעיר.





























































קובנה מקווה נפש יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד