י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זעם בקריה החרדית: הזבל נאסף בבוקרו של חג

לפנות בוקר בעיצומו של חג, תושבי הקריה החרדית בקרית גת הופתעו ולא בפעם הראשונה לגלות משאית זבל שמסתובבת בין הבניינים ואוספת את הזבל • תושבים זועמים שיגרו מחאה כתובה למנהלת אגף איכות הסביבה בעירייה שהגיבה כי "הדבר תואם עם המועצה הדתית והאגף עבד על פי הנחיות הלכתיות שקיבלנו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה



תושבי הקריה החרדית בעיר הדרומית קרית גת שקמו לפנות בוקר יום שישי - ב' דראש השנה, הופתעו לגלות משאית זבל שאוספת את האשפה בשכונותיהם, בעיצומו של חג.

עם צאת השבת, פנו תושבים לאגף איכות הסביבה בעיריית קריית גת כדי למחות על חילול החג ולקבלת הסבר למה שחזו עיניהם. מנהלת האגף הדס פדידה הגיבה כי "האשפה פונתה ביום השני על ידי גוי של שבת. הדבר תואם עם המועצה הדתית והאגף עבד על פי הנחיות הלכתיות שקיבלנו. לכל שאלה ניתן לפנות למועצה הדתית".

'בחדרי חרדים' פנה ליו"ר המועצה הדתית אושרי שלמה, שהשיב כי "למיטב ידיעתי הדבר תואם עם הרב הראשי של העיר כבוד הרב משה הבלין שליט״א, מאחר שמדובר בעניין הלכתי נשמח אם תעביר בקשתך לתגובה ישירות מכבוד הרב".

אחד התושבים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "נדהמנו אני ועוד כמה חברים, מחילול השבת והחג הנורא שבוצע ביום ב' דראש השנה [יום שישי] ע"י עיריית קריית גת, כאשר משאית זבל אספה את האשפה בתוככי הקריה החרדית בשעה 5 לפנות בוקר ואין פוצה פה ומצפצף".

תושבים אחרים עימם שוחחנו, אמרו ל'בחדרי חרדים', כי זו לא הפעם הראשונה שהם נתקלים במחזה שכזה בשבתות וחגים והגיע הזמן לעשות סוף לתופעה.

עוד הם אמרו, כי לא מדובר היה בפיקוח נפש, שכן רוב תושבי השכונות הללו הם זוגות צעירים יחסית שלא שהו בבית במהלך ימי החג והשבת אלא נסעו להוריהם ולאדמו"ריהם, כך שהפחים לא היו עמוסים כלל ואין סיבה מצדקת לאיסוף.

'בחדרי חרדים' בירר עם כמה פוסקי הלכה את הנושא, והם אמרו חד משמעית כי הדבר אסור באם העירייה (היהודית) סיכמה זאת מראש עם הגוי. שכן זה בגדר אמירה לעכו"ם. במקרה שהגוי החליט מעצמו להיכנס לתוככי השכונות ולאסוף על דעת עצמו כדי להקל מהעומס שירבוץ עליו כעבור שלושה ימים, אז מותר הדבר. אך לפי תגובת העירייה נראה כי הדבר סוכם מראש עם הגוי באישורם של רבני המועצה הדתית.

את תגובת רב העיר הגאון רבי משה הבלין לא קיבלנו עד למועד פרסום הכתבה. לכשתתקבל נפרסם אותה אי"ה.
קרית גת חילול שבת משאית זבל פינוי אשפה הרב משה הבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד