כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

יהודי גרמניה מודאגים: הימין הקיצוני במקום השלישי ברייכסטאג

לפי המדגמים, מפלגתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, זכתה במקום הראשון בבחירות לרייכסטאג והיא תמשיך לכהונה רביעית. הימין הקיצוני זכה במקום השלישי ויכניס צירים לרייכסטאג - לראשונה אחרי 60 שנה. רבני גרמניה: "מודאגים"

הרייכסטאג. נועם פנטון, פלאש90
הרייכסטאג. נועם פנטון, פלאש90



קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל המכהנת מזה שלושה קדנציות, זכתה היום בכהונה רביעית כקנצלרית, אך הימין הקיצוני התחזק דרמטית ולראשונה יצליח להכניס צירים לרייכסטאג, כך לפי תוצאות המדגמים בבחירות.

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", שמתנגדת לאיסלאם ולמהגרים, ואנשיה התבטאו מספר פעמים בהתבטאויות אנטישמיות נכנסה לפרלמנט. זו הפעם הראשונה שמפלגת ימין קיצוני עשויה בתרחיש פוליטי מסויים לעמוד בראש האופוזיציה.

אף שמרקל זכתה, היא מאוכזבת, גם מפלגת הסוציאל-דמוקרטים מאוכזבים, שכן מפלגתה של מרקל הצטמקה וקיבלה כ-33 אחוזים מהקולות, הסוציאל-דמוקרטים הגיעו למקום השני המאכזב עם 20 אחוזים בלבד, ומפלגת הימין הקיצוני רשמה הישג ענק כשהפכה למפלגה השלישית בגודלה בגרמניה עם 13.5 אחוזים.

אם הקנצלרית מרקל תקים שוב קואליציה עם הסוציאל-דמוקרטים שמשתייכים למרכז-שמאל, החשש הגדול שמפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הימין הקיצונית, תעמוד בראש האופוזיציה בגרמניה.

בנוסף המפלגה הדמוקרטית החופשית FDP קיבלה כ-10 אחוזים, מפלגת הירוקים קיבלו כ-9.5 אחוזים ומפלגת השמאל הקיצוני "די לינקה" קיבלה כ-9 אחוזים.

איגוד רבנים גרמניה בירך על בחירתה של מרקל. בהודעה מטעם האיגוד נאמר: "אנו מברכים את הקנצלרית אנגלה מרקל, ידידת הקהילה היהודית והעם בישראל על ניצחונה המרשים. אנו בטוחים שהיא תמשיך בדאגתה הכנה ליהודי גרמניה, כשווים בין שווים, ובידידות האמיצה שלה עם מדינת ישראל.

"רבני האיגוד עוקבים בדאגה רבה אחר המדגמים המנבאים הישג חסר תקדים למפלגה הקיצונית, שחרטה על דגלה גזענות ושנאה לזרים. אנו בטוחים שהעבר הנורא של גרמניה לא יסור מעיניהם של ראשי 'אלטרנטיבה לגרמניה' ומקווים שהלך הרוח בגרמניה של ימינו, שהיא מדינה סובלנית ואוהבת אדם, לא ישתנה לרעה בעקבות תוצאות הבחירות היום".

נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר הערב כי ׳אנגלה מרקל שנבחרה שוב לקנצלרית גרמניה היא מנהיגה האחראי של העולם המערבי היום ותקוותה של אירופה. בחירתה של מרקל מחדש מחזק את יציבותה של אירופה ושל הקהילה היהודית הגרה בה.

עם זאת הוסיף: "אנו מוטרדים כמו כל אירופה על כי הימין הקיצוני בפעם הראשונה מאז תום מלחמת העולם השניה נכנס לפרלמנט הגרמני, על רקע מדיניות ההגירה והתקפות הטרור שאירעו בגרמניה. עם זאת אנו מקווים שהממשלה שתקום תצליח להתמודד עם האתגר הזה וללחום בתופעת הגזענות והשכחת השואה הרווחת במפלגה זו".
גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד