ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערה בכוס קידוש: "אלו פנים אומללות יש לו לאדם שמקדש על יין שיוצר בשבת"

דבר סערת חילול השבת בבקבוקים הגיע ל'המודיע'. במאמר המערכת מוצג הדבר כפגיעה קשה בעצם התחושה היהודית ובבחינת מצוה הבאה בעבירה, כאשר אדם אוחז את גביע הקידוש ובתוכו היין שיוצר בשבת ומברך 'כי בו שבת מכל מלאכתו'

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



המאבק של האדמו"ר מגור בכל מה שקשור בחילולי שבת קיבל מפנה בערב ראש השנה עת הזמינה הנהלת המוסדות אלפי בקבוקי מיץ ענבים של חברת 'קדם' ולא של חברה אחרת כתמיד, עקב כך שהבקבוקים המיוצרים עבורם ועבור שאר היקבים ב'פניציה' מפעלי זכוכית מחללים שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד מעסקני השבת באשדוד, הביא לאדמו"ר רשימה של כל המפעלים והחנויות שמחללים שבת, ביניהם מפעל 'פניציה' שמייצר את הבקבוקים עבור הרבה יקבים המחלל שבת. הרבי מגור הורה חד משמעית לעבור לחברה אחרת ואכן בראש השנה וכבר בימים שקודם השתמשו בגור בקדם שהבקבוקים שלו לא מיוצרים במפעל מחלל שבת.

הבוקר דבר סערת חילול השבת בבקבוקים מגיע גם לעיתון 'המודיע'. במאמר מערכת נכתב כי מדובר בפגיעה קשה בעצם התחושה היהודית "אלו פנים אומללות יש לו לאדם שיקדש על יין שהבקבוק מיוצר על ידי מפעל שמחלל שבת בצורה מחפירה ויעמוד ויכריז ויברך אלוקים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלוקים לעשות". נכתב במאמר.

בהמשך המאמר נכתב כי טועים מי שחושבים כי עבודה בשבת תגביר את הפרנסה כמו אלו שחושבים שעבודה בכבישים בשבת יקל את התנועה בימי השבוע.

"השבת תובעת את עלבונה" מי שמחלל את השבת לא יראה ברכה ומזל נכתב.
הרבי מגור בקבוקים קדם יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד