י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון • עליית מדרגה: "להסיר חסינותו של רב הכותל"

ארגון בשם 'מרכז צדק לנשים' דורש מבית המשפט להסיר את חסינותו של הגר"ש רבינוביץ' זאת בכדי שיוכלו להגיש תביעה להעמידו לדין בגין הבדיקות עליהן הורה בכניסה לרחבת הכותל • פרסום ראשון

רב הכותל הרב רבינוביץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רב הכותל הרב רבינוביץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ארגון בשם 'מרכז צדק לנשים' הגיש בקשה לבית המשפט השלום בירושלים, להסיר את חסינותו של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ', וזאת בכדי לאפשר להם להעמידו לדין, בגין הבדיקות הקפדניות בכניסה לרחבת הכותל, אשר לטענם, מנוגדות להחלטת בית המשפט.

מאבקן של הנשים נגד רב הכותל הרב רבינוביץ נמשך שנים רבות, אולם כעת המאבק עולה הילוך, זאת כאמור, בעקבות הבקשה להסיר את חסינותו של הרב רבינוביץ.

כזכור, בדיון שהתקיים בבג"ץ לפני מספר חודשים, ושסוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים" קבעו השופטים כי אין לקיים בדיקה מדוקדקת ויוצאת דופן בכליהן של 'נשות הכותל', למרות זאת, הן טענו כי הבדיקות הקפדניות נמשכות על ידי עובדי רב הכותל.

בעקבות כך כעת הן מבקשות, להסיר את חסינותו של הרב רבינוביץ ולהעמידו לדין, לבית המשפט הן כתבו כי "ההחלטה ההכרה בחסינות אינה סבירה. וזאת בשים לב לכובד משקלם של הזכויות שנפגעו, מההעדר התשתית הראייתית, ההתראה שהופעלה על הממונה והעדר ההנמקה".

עוד טענו כי "ברי כי הנסיבות העומדות בבסיס התובענה, וביתר שאת קיומה של ההתראה כנגד הממונה, מגלמות את החשש שהובא בדברי הכנסת לעיל: "יש סכנה שברגע שהמדינה נותנת מעין ביטוח כולל לעובד הציבור, עובדי הציבור יתעמרו באזרחים ויגידו: מה אכפת לנו, אנחנו ממילא מוגנים. נטרטר את האזרח, נגרום לו נזקים, ממילא המדינה בסוף תהיה זאת שתלך לבית המשפט", דומה שהתנהלותו ומחדליו של הממונה נובעת מהסתמכות על הטלת החסינות, ושומה על בית המשפט הנכבד שלא לאפשר לעוולות קשות לחסות תחת הסתמכות זו".

לסיום כתבו כי "לנוכח הפגמים שנפלו בהודעת ההכרה בחסינות העולים כדי חוסר סבירות, מתבקש בית המשפט הנכבד שלא לאמץ את ההכרה בחסינותו של הממונה על הכותל ולהורות על ביטול החסינות".
נשות הכותל רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ הסרת חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד