י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טייל ישראלי במרוקו - התגרות בגורל או סתם הרפתקנות?

הטייל הישראלי במרוקו מגיע לכאורה למדינה שנמצאת ביחסים עוינים עם ישראל, אך האמת היא שמדובר בהזדמנות נהדרת לחוויה של פעם בחיים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על יחסי ישראל-מרוקו לפני טיול השורשים הבא שלכם

טייל ישראלי במרוקו - התגרות בגורל או סתם הרפתקנות?



מרוקו היא ללא ספק אחת המדינות המרתקות בעולם, ולא רק בגלל הקשר שלה לקהילה היהודית. המדינה שעדיין נמצאת בשלטון מונרכי מושכת לקצה הצפון-מערבי של יבשת אפריקה תיירים מכל רחבי העולם ואין פלא שגם הישראלים עומדים בתור.

חוץ מזה, טיולי שורשים במרוקו הם בין האטרקציות הכי פופולאריות בישראל וכעת רק נותר לדעת האם מדובר בהתגרות בגורל או בדרישה לגיטימית לחוויה הרפתקנית.

אין יחסים דיפלומטיים, אבל יש אשרת כניסה

מבחינה רשמית, אזרחים ישראלים שעומדים לבקר במרוקו צריכים להחזיק באשרת כניסה לפני שהם נוחתים במדינה. עליהם להקפיד להגיע למרוקו עם אשרה שמתאימה לאופי הביקור ולשים לב להבדלים בין ויזת תיירות לבין ויזת עבודה.

נכון להיום אין שום יחסים דיפלומטיים בין ישראל למרוקו כי בכל זאת מדובר במדינה ערבית, לכן הפתרון הוא לפנות לנציגות מרוקו בחו"ל ולהגיש דרכה בקשה לאשרה. את רשימת הנציגויות המעודכנת ניתן להשיג באתר האינטרנט של משרד החוץ של מרוקו או דרך סוכני הנסיעות.

רוב האנשים מעדיפים טיול למרוקו באופן מאורגן ודרך סוכנות נסיעות. במידה וגם אתם מתכננים להצטרף למסלול כזה, סביר להניח שבסוכנות ידאגו לכל מה שקשור לאשרת הכניסה. במשרדי נסיעות מצטיידים באשרה קבוצתית וכך חוסכים את הפנייה האישית של כל מטייל למשרד החוץ.

משמעות לא פחות חשובה של היעדר יחסים דיפלומטיים בין ישראל למרוקו היא שבמקרה של אובדן דרכון בעת ביקור במדינה צריך לפנות לשגרירות ישראל בפריז. רק היא יכולה להנפיק מסמך נסיעה חדש, מה גם שתקנות משרד הפנים קובעות שבמקרה של אובדן דרכון תונפק תעודת מעבר חד פעמית לשיבה ארצה בלבד ובתוקף ל-7 ימים.

מה היחס של מרוקאים לישראלים היום?

אחרי הנחיתה במרוקו הכל כבר נראה אחרת, כי ברחובות עצמם לא ממש ניכרת העובדה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עם המדינה. מרוקו היא יעד תיירותי פופולארי ותושביה מסבירי פנים לכל מי שמגיע לחנויות, לדוכנים ולשווקים. תמיד אפשר למצוא מה לעשות במרוקו ועל קצה המזלג ניתן להמליץ על המסעדות האותנטיות ועל מופעי הרחוב שמתקיימים בערים הגדולות.

היעדים המרכזיים במרוקו כוללים את העיר טנג'יר בצפון המדינה, את העיר פז שמתאפיינת בשווקים צבעוניים ואת עיר הנמל המפורסמת של קזבלנקה. אם עוד נשאר זמן אפשר להגיע לעיר רבאט ולצאת לסיור מודרך בחולות של מדבר סהרה.

לסיכום, היעדר היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו לא פוגע במי שרוצה לטייל במדינה. עליו רק להיערך בצורה נכונה מבחינת אשרת כניסה וכמובן לשמור על עצמו.
מרוקו טיול שורשים תיירות חוץ לארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד