כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יו"ר המפלגה הקיצונית שהפתיעה בבחירות בגרמניה: "אין ליהודים מה לפחד"

לאחר שמפלגתו 'אלטרנטיבה לגרמניה' הפתיעה בבחירות בגרמניה, מנהיג ומייסד מפלגת הימין הקיצונית מנסה להרגיע: "ליהודים בגרמניה אין סיבה לחשוש מההישג של מפלגתנו" • הליגה נגד השמצה: "מנהיגי המפלגה השמיעו בעבר אמירות אנטישמיות"

ראשי המפלגה הקיצונית. צילום: רויטרס
ראשי המפלגה הקיצונית. צילום: רויטרס



סוכניות הידיעות מדווחת כי אלכסנדר גאולנד, מנהיג ומייסד מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הקיצונית, מבקש להעביר מסר הרגעה ליהודים במדינה. במסיבת עיתונאים אמר היום (ב') גאולנד כי ליהודים בגרמניה אין סיבה לחשוש מההישג של מפלגתו בבחירות.

גאולנד אמר "אין שום דבר במפלגה שלנו או במצע שלנו, שיכול להפחיד יהודים שגרים בגרמניה", הוא הוסיף שהוא לא נפגש עם מנהיגים יהודים, אך הוא מוכן לעשות זאת מיד.

מנגד הליגה נגד השמצה הודיעה כי מנהיגי המפלגה השמיעו בעבר הערות אנטישמיות.

בבחירות שנערכו בגרמניה, ניצחה אמנם הקנצלרית המכהנת אנגלה מרקל, והבטיחה לעצמה כהונה רביעית, אולם התוצאה שהשיגה, רעה מאד מבחינתה - רק 33 אחוזי תמיכה. גם מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, שבראשם עומד מרטין שולץ, זכתה לתוצאה מביכה של 20.5 אחוזים, המפלגה הודיעה כי לא תצטרף לממשלת אחדות ותלך לאופוזיציה. משם תנסה לבנות את עצמה מחדש.

מנגד מפלגת AFD הימנית קיצונית הפתיעה כמפלגה השלישית בגודלה עם 12.6 אחוזי תמיכה, ותקבל ככל הנראה 94 מושבים מתוך 709 מושבים.

מרטין שולץ המאוכזב החליט לא להכנס לקואליציה של מרקל, והבטיח לקחת את מפלגתו לאופוזיציה ומשם לנסות לבנות את עצמו מחדש.

"יש לנו מנדט להקים ממשלה חדשה, ולא ניתן להקים ממשלה נגדנו", אמרה מרקל לתומכים המריעים. היא הוסיפה כי זה לא היה עניין פשוט לנצח לאחר 12 שנים בשלטון, וכי הארבע השנים האחרונות היו "מאתגרות ביותר."

היא הדגישה כי "אנו חיים בזמנים סוערים", והכריזה: "יש לי כוונה להשיג ממשלה יציבה בגרמניה".

הזוכה הגדולה ביותר היתה מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" AFD. שכאמור סיימה במקום השלישי אחרי מסע פרסום גדול שהתמקד בביקורת חריפה על מרקל ועל החלטתה ב-2015 לאפשר למספר גדול של מהגרים להכנס לגרמניה.

אחת ממנהיגי ה- AFD, אליס ויידל, אמרה כי היא תספק "התנגדות חזקה למרקל". מנהיג המפלגה, אלכסנדר גולנד, השמיע קול חריף יותר, והבטיח כי "ניקח את ארצנו בחזרה" והבטיח "לרדוף" את מרקל.

לאחר פרסום התוצאות, מחוץ לבניין מפלגת ה- AFD בברלין התאספו לפחות 500 מפגינים שצעקו "כל ברלין שונאת את ה- AFD", "חזירים נאציים" וסיסמאות אחרות, בעוד כמה מפגינים זורקים בקבוקים על הבניין, המשטרה הרחיקה אותם מהבניין.

מחאות דומות פרצו בקלן, בהמבורג ובפרנקפורט, אך המשטרה מסרה שהן היו מחאות שקטות.

קבוצות יהודיות גדולות הביעו דאגה נוכח הצלחתה של ה- AFD, כאשר הקונגרס היהודי העולמי כינה את המפלגה "תנועה מבישה המזכירה את העבר הגרוע ביותר של גרמניה".

מנהיגי מפלגות השונות הבטיחו תגובה איתנה לכניסת המפלגה הפשיסטית לפרלמנט. מנהיגת מפלגת הירוקים, אמרה לתומכיה: "שוב יהיו נאצים שיושבים בפרלמנט".

מנגד מנהיגי ה- AFD הבהירו כשנשאלו על ידי סוכנות הידיעות AP, מה המסר שלהם לקהילה הבינלאומית, יורג מאוטן מראשי המפלגה ענה "יש שוב פטריוטים בפרלמנט הגרמני".

מנהיג המפלגה הימנית הקיצונית בהולנד, גריט ווילדרס, ומנהיגת המפלגה הימנית הקיצונית בצרפת, מארי לה פן, בירכו את המפלגה הפשיסטית מגרמניה שהצליחה להגיע למקום השלישי. וילדרס צייץ בטוויטר "אנחנו לא עמים איסלאמיים", ולה פן צייצה "זה סמל חדש להתעוררות עמי אירופה".
אלכסנדר גאולנד אלטרנטיבה לגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד