כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יו"ר הוועדה תקף והנציגים החרדים נטשו בזעם

סוער בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מאיר תורג'מן תקף את דייטש ודרש לעצור את אישור המבנים הניידים למוסדות החינוך החרדיים: "אתה עושה מסחרה, תצא, אני מנהל את הוועדה עכשיו"

דייטש וברקת. צילום: פלאש 90
דייטש וברקת. צילום: פלאש 90 צילום: יעקב כהן, פלאש 90



חברי מועצת העיר החרדים זועמים על סגן ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה מאיר תורג'מן, שלטענתם מתנכל באופן חמור למוסדות החינוך החרדים. בדיון שהתקיים לפני שעה קלה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה - נרשמה מהומה לא קטנה.

הדיון בוועדה שהתסיס את הרוחות עסק בבקשה להיתר מבנים ניידים (מנד"ים) לתלמוד תורה ובית ספר בשכונת רוממה. סגן ראש העיר יוסי דייטש ניהל את הוועדה ושימש כמ"מ של תורג'מן. אלא שרגע לפני אישור ההיתר - הופיע במקום תורג'מן והודיע שהוא "לא מוכן לאשר את התיקים האלה, אני לא מוכן לאשר מנדי"ם", כך לטענת עדי ראייה שהיו במקום.



תורגמן. צילום: פלאש 90צילום: תורגמן. צילום: פלאש 90
תורגמן. צילום: פלאש 90


דייטש התעקש ונימק את דבריו. "מדובר בבתי ספר שאין להם פתרון כרגע וחייבים לאשר להם מבנים ניידים ובפרט שבעתיד יהיה להם כבר פתרון קבע" אמר דייטש, אך תורג'מן המשיך בשלו ולא הסכים לשנות את דעתו, בנוסף הוא הגדיל לעשות כשהשיב לדייטש: "אתה עושה מסחרה, תצא, אני מנהל את הוועדה עכשיו".

בעקבות כך, דייטש דרש שתורג'מן יתנצל על כך שטען שהוא "עושה מסחרה", בפרט כשמדובר בבקשה לאישור גני ילדים לחינוך החרדי. תורג'מן לא הסכים להתנצל ובתגובה עזב דייטש בזעם את חדר הועדה, כשיחד עמו נטשו מספר חברי מועצה חרדים.

תורג'מן הצליח לגייס שתי חברות מועצה: פלר חסן נחום, ולורה ורטון שהצטרפו אליו להמשך דיוני הוועדה, כאשר אחדים מהנציגים החרדים שנשארו במקום - הצליחו לאשר את היתר המבנים הניידים - ולאחר ויכוח ודיון - האישור נקבע ל-7 שנים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מיד לאחר הפיצוץ בין תורג'מן לדייטש - נכנסו הנציגים החרדים לחדרו של ראש העיר ניר ברקת והודיעו לו כי "סיעת 'יהדות התורה' לא תסכים יותר להתנהלות המחפירה של תורג'מן" וכי אם ראש העיר לא יקרא לו לסדר ויבהיר לו כי יש הסכם קואליציוני שעל פיו דייטש אמור לנהל את הועדה בפועל בהיתרי בניה בהתנגדויות - הסיעה לא תעבור לסדר היום.

כמו"כ, הנציגים החרדים הציבו אולטימטום, על פיו, עד להתכנסותה הבאה של הוועדה יעוגן כל נושא ניהול הועדה המקומית במסמך מסודר כפי שמחויב על פי ההסכם הקואליציוני, "אם זה לא יקרה ולא יימצא פתרון, סיעת 'יהדות התורה' תחזיר את תיק משנה יו"ר הועדה המקומית לראש העיר".

את תגובתו המלאה של תורג'מן לא היה ניתן להשיג עד עתה - אולם עוזרו מסר כי הדברים כלל לא מדוייקים.

גורם אחר בעירייה אמר ל"בחדרי חרדים" כי "מאיר תורג`מן לא רצה למנוע מתן מנדי"ם לציבור החרדי. אדרבה, הוא רצה למנוע סחבת בבניה שאושרה בוועדה לפני חודשיים, ועל כן הוא ביקש להגביל את מתן האישור למנדי"ם לשנתיים בלבד. לעומתו חברי המועצה ישראל קלרמן ויוסי דייטש דרשו לתת אישור לצמיתות, דבר שכידוע אינו מועיל ובלשון המעטה לציבור החרדי וילדיו".
ירושלים מאיר תורגמן עיריית ירושלים מנדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד