י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

העונש הבלתי שגרתי של מכחיש השואה

בית המשפט בבלגיה השית עונש לא שגרתי על לורן לואי, חבר פרלמנט לשעבר לשעבר שהורשע בהכחשת השואה • בין שאר דבריו במשך השנים אמר לואי בפרלמנט הבלגי כי "השואה הוקמה וממומנת על ידי חלוצי הציונות"

שער מחנה ההשמדה אושוויץ. צילום: ויקיפדיה
שער מחנה ההשמדה אושוויץ. צילום: ויקיפדיה



בית משפט בבלגיה הורה ללורן לואי, חבר פרלמנט לשעבר לשעבר שהורשע בהכחשת השואה, לבקר במחנה ריכוז נאצי מדי שנה בחמש השנים הקרובות ולכתוב על נושא השואה ועל מסקנותיו.

לורן לואיס קיבל את העונש הלא שגרתי מבית המשפט בשבוע שעבר מבית המשפט לערעורים בבריסל, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

בחודש יוני 2015 הוא הורשע וקיבל עונש מאסר על תנאי של שישה חודשי מאסר, וקנס של למעלה מ -20 אלף דולר על ידי התובע הפלילי של בריסל. הוא הועמד לדין על הצהרות ש"הפחיתו במודע את הזוועות שבוצעו על ידי כוחות הגרמניים הנאצים ששלטו בבלגיה במהלך מלחמת העולם השנייה". המשפט התרכז בהצהרות שהוא העלה ברשתות חברתיות, על כך שהמעיט ממספר היהודים שנהרגו ונרצחו בתאי הגזים הנאציים בשואה.

בתקופתו בפרלמנט היה לואי, בן ה-37, אחראי למספר פעולות פרובוקטיביות נגד יהודי בלגיה ולאלו שנלחמו בנאצים כדוגמת הפרטיזנים.

ב -2014 אמר לואי בפרלמנט הבלגי כי "השואה הוקמה וממומנת על ידי חלוצי הציונות". הוא גם דרך על דגל ישראל מחוץ לבנין הפרלמנט, בעודו מחזיק בדיוקן של בשאר אסד, נשיא סוריה.

הוא נכנס לפרלמנט כנציג מפלגת העם הימנית-מרכזית, אך לאחר מכן הוא נבעט החוצה.

בהצהרה שפורסמה ב -20 בספטמבר, בעקבות פסק הדין, אמר לואי כי הוא יבצע את הפסיקה "ויחזור בתשובה בכל שנה במחנה מוות". לדבריו, המשפט יהיה "חינוכי מאוד וחזק מאוד ברמה האנושית". וקרא לה "הזדמנות לגנות את רצח העם היהודי".

לואי כינה בעבר את מעשי ישראל ברצועת עזה כג'נוסייד (רצח עם). הוא גם כינה את הציונות "גרועה מהנאציזם".
הכחשת שואה לורן לואי עונש בלגיה מחנה ריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד