י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החשדות נגד העמותה החרדית: ביהמ"ש שלח למעצר בית עד אחרי החגים

ביהמ"ש החליט לשחרר למעצר בית עד לאחר החגים, את מנהל העמותה החרדית וסגנו החשודים בעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים

החשדות נגד העמותה החרדית: ביהמ"ש שלח למעצר בית עד אחרי החגים
משטרה



מנהל ארגון החשד שנעצר הבוקר בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים, שוחרר למעצר בית למשך 20 יום.

מדובר בחקירה המנוהלת במחלק ההונאה במשטרת ירושלים מזה כחצי שנה בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים, במסגרתה נעצרו הבוקר (שני) ארבעה חשודים, בהם מנהלי עמותה חרדית ועובדיה.


רפ"ק איזיק סימון, מדווח על החקירה, ותיעוד מהחיפושים במשרדי העמותה. צילום: דוברות המשטרה

חלק מהחשודים הובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם הוחלט כי אלה ישוחררו בתנאים מגבילים בהם מעצר בית מלא עד לתאריך 15.10.17, יום ראשון לאחר שבת בראשית.

כמו כן נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה וקבע כי ניתן לפרסם את שמות החשודים, אולם לבקשת הסנגורים ניתן עיכוב ביצוע, כך שבשלב זה אסור לפרסם את שמותיהם.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי', החקירה הצריכה מחוקרי המשטרה לפעול ברגישות יוצאת דופן תוך הסברת חשיבות החקירה, הגעה לחקר האמת והבנה כי מי שידו אינה משגת ייאלץ להמתין ברשימת ההמתנה ובכך עלול לשלם בחייו. "מונה מפרק זמני לעמותה במטרה לאפשר המשך רציפות הפעילות ומתן שירות מציל החיים לאנשים הממתינים בציפייה להצלת חיי יקיריהם", נמסר מהמשטרה.

יודגש כי המשטרה לא רואה בתורמי הכסף ובני משפחותיהם הזקוקים להשתלה ואלו שקיבלו השתלה - חשודים, כי אם במידה רבה קורבנות שפעלו על מנת להציל חיי אדם.

מזה מספר חודשים מנהלת משטרת ישראל חקירה מורכבת ורגישה, שהחלה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה על ידי גורמים במשרד הבריאות כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בחודש ניסן תשע"ז.

על פי החשד, אנשי העמותה העוסקת בתיווך השתלות איברים, מקדמים תורים להשתלת איברים תמורת כסף שמועבר, ברוב המקרים כתרומה לעמותה.

עד כה במסגרת החקירה, גבו החוקרים עדויות מאנשים שעברו השתלת איברים, בני משפחות מושתלי איברים וגורמים נוספים. מהעדויות שנגבו עד כה, עולה כי רוב המושתלים אינם עובדים למחייתם עקב מצבם הבריאותי ורובם נזקקים לתמיכה כלכלית מבני משפחותיהם.

עובדה זו הגבירה את החשדות, שכן מדובר בסכומי כסף שהועברו לידי העמותה במסווה של 'תרומה'. כבר בחודש מרץ, עם דווח ב'בחדרי' על פתיחת החקירה, נמסר מהעמותה כי "לאורך כל שנות קיומה, פעלה העמותה מול כל שכבות האוכלוסייה ללא הבדל דת, גזע, מין או מקום מגורים וכך תמשיך".











משטרת ירושלים חוק השתלת איברים מעצר בית בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד