כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

3 ישראלים נרצחו בפיגוע ירי • המחבל חוסל

הטרור מכה שוב והתוצאה קשה מאוד. מחבל הגיע לשער האחורי של היישוב הר אדר שבגזרת ירושלים ופתח באש לעבר עמדת הבידוק • 3 מאנשי כוחות הביטחון נרצחו ואחד נוסף נפצע באורח קשה • המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון ונהרג • מתעדכן

3 ישראלים נרצחו בפיגוע ירי • המחבל חוסל



לאחר תקופה ארוכה של שקט, פיגוע קשה עם שלושה הרוגים ישראלים.

פיגוע קשה הבוקר (שלישי) בכניסה ליישוב הר אדר הסמוך לקרית יערים שבגזרת ירושלים: מחבל הגיע לשער האחורי של היישוב ופתח באש. התוצאה: שלושה ישראלים בשנות העשרים והשלושים לחייהם נהרגו. ישראלי כבן 32 נפצע באורח קשה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. המחבל נהרג מירי כוחות הביטחון.

זירת הפיגוע.

מתחקיר ראשוני עולה גי עם כניסת פועלים מהשטחים דרך המעבר לכיוון עמדת הבידוק בכניסה האחורית ליישוב הר אדר. עוד כשהיו בצד הפלסטיני, טרם ההגעה לעמדת הבידוק, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום, אשר פתחו בנוהל מעצר חשוד והורו לו לעצור.

בשלב הזה, ומשהבין שעלו עליו, פתח את חולצתו - שלף אקדח ובטווח קצר ירה לעבר המאבטחים והלוחמים.

לוחמי מג"ב שהגיבו במיידי ירו לעברו וניטרלוהו ולאחר זמן קצר נקבע מותו. שלושה מאנשי כוחות הביטחון הי"ד נהרגו במקום, בן 32 נפצע קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם.

בתדרוך לכתבים לצד מפכ"ל המשטרה, עדכן מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, כי "שלושת הנרצחים בפיגוע הירי בהר אדר הם שני מאבטחים שנכחו במקום ושוטר מג"ב. רבש"ץ היישוב נפצע קשה. לדבריו, המחבל הגיע עם הפועלים המגיעים למקום מדי בוקר וביצע את הירי לאחר שהעלה חשד".

מאוחר יותר הותרו לפרסום שמם של הנרצחים בפיגוע - שוטר מג"ב סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, תושב באר יעקב, בן 20 (הועלה בדרגה לאחר מותו). התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. סולומון ז״ל, הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

סמ"ר סולומון גברייה ז"ל תושב באר יעקב, התגייס לפני כשנה וחצי לשח"ם במג"ב. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול.

שני המאבטחים שנרצחו הם אור אריש הי"ד, תושב הר אדר, ויוסף עותמאן הי"ד, תושב אבו גוש.

הפצוע בפיגוע נותח בהצלחה ומצבו מוגדר בינוני. פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה לכירורגי בהדסה, ומי שניתח את הפצוע אמר לפני זמן קצר בפתח בית החולים "הניתוח עבר בשלום. הפצוע בן ה-33 נפגע מקליע בכתף ומקליע במותנו. הכדור פגע בטחול ובסרעפת ולאחר שטיפלנו באיברים הללו, צוות אורתופדים הוציא את הקליעים. הוא יציב לחלוטין, נושם בכוחות עצמו ומתאושש כעת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה. בהחלט היה לו מזל גדול".



המחבל, תושב בית סוריכ הסמוך כבן 37 ואב לארבעה בעל היתר עבודה ביו"ש - דבר חריג אצל מחבלים שבדרך כלל הם שוהים בלתי חוקיים ובעקבות פיגוע זה, בו מחבל שעבר בדיקות קפדניות קיבל אישור עבודה - יקשה מאוד על הליך קבלת האישורים.

באופן חריג, על פי המסתמן המחבל השתמש בנשק תקני, אקדח, ולא בנשק אוטומטי מאולתר כפי שרגילים המחבלים להשתמש. יתכן מאוד שהמחבל התכוון לבצע את הפיגוע בתוך הר אדר או בעמדת הבידוק, פרטים אלו עדיין נמצאים בחקירה במסגרתה נעצרו גם קרובי משפחתו על מנת לברר האם היו סימנים מוקדמים לכך.

בשלב הראשוני היה חשש כי מדובר בפיגוע עם מעורבות של מספר מחבלים, אולם ככל שחלף הזמן התברר כי מדובר המחבל בודד. במועצה האיזורית מנסים להחזיר את החיים לשגרה, דבר שלבטח יקח לא מעט זמן.

בארגוני הטרור ‏מברכים על הפיגוע. דובר חמאס בעזה אמר כי מדובר ב"פרק חדש באינתיפאדת אל-קודס שמדגיש כי כל הנסיונות לייהד את העיר לא מצליחים בשטח. ירושלים היא ערבית-מוסלמית". דובר הג'יהאד אמר כי "זהו הבוקר של ירושלים, שחר חדש".

ראש מועצת הר אדר חן פיליפוביץ אמר "הנחיתי את מוסדות המועצה כולל גנים ובתי ספר לחזור לשגרה והם פועלים כרגיל. יש כאן מערך סדור שעובד עשרות שנים של כניסת פועלים, מישהו כנראה עשה תכנון מוקדם, והגיע לכאן במטרה לפגע".

פאראמדיק מד"א ניר בוזגלו סיפר "כשהגענו למקום ראינו ארבעה גברים בשנות העשרים והשלושים שנפצעו מירי בפלג גופם העליון, ביצענו במהירות מיון ראשוני, פצוע אחד גבר כבן 32 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. שלושת הגברים הנוספים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

עודכן בשעה 13:10

צילומים: דוברות זק"א וקבוצת 'מדברים תקשורת'



















שר החקלאות אורי אריאל מ'הבית היהודי' הגיב הבוקר ברדיו 'קול ברמה' לפיגוע הקשה בהר אדר ואמר: "כבר 150 שנה שאנו מתמודדים עם הטרור, צריך להכריע את הטרור ולא לדבר על שתי מדינות לשני עמים, אני מצפה מראש הממשלה לכנס עוד היום את ועדת התכנון העליונה של יו"ש ולשחרר אלפי יחידות דיור לבניה".

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן על הפיגוע הרצחני בהר אדר: "בבוקר קשה זה אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצוע. יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל, הטרור הפלסטיני מנצל את הרצון הטוב שלנו כדי לרצוח ישראלים. יש לבחון מחדש את מדיניות היתרי הכניסה לישראל ולהבין כי אין טעם במו״מ מדיני לצרכי מס שפתיים עם מי שמבקש להשמידנו".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) בתגובה חריפה לפיגוע בהר הדר, בו נרצחו 3 ישראלים: "הפיגוע הנורא הבוקר בהר אדר הוא קבלת הפנים שהפלשתינים הכינו לשליח האמריקאי גרינבלט. המאמצים האמריקאים חייבים להתרכז קודם כל בהפסקת הטרור הרצחני של הפלשתינים, לפני כל דבר אחר. אין טעם במו"מ עם מי שרק מלבה את הטרור וממשיך לשלם למשפחות מחבלים."

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' הגיב על הפיגוע הקשה ואמר כי "‏‏הריטואל הקבוע: רק מתחילים דיבורים על חידוש המו"מ המדיני וכבר אנחנו משלמים את המחיר הכואב במזומן. כמה אנשים צריכים לשלם בחייהם כדי שנלמד? התקווה היא שמניעה את הטרור הערבי הרצחני. כל פעם שמעוררים אותה הוא מתעורר ופוגע בנו. רק גדיעת התקווה תפסיק את הטרור".

ח"כ דודי אמסלם מ'הליכוד' הגיב אף הוא ואמר כי "‏עולם ערכים הפוך. שליח תהליך השלום מארה"ב צפוי להגיע לישראל בקרוב והמוטיבציות של הנבלות מתעוררות לתחייה. פיגוע ירי בכניסה להר אדר".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס אמר בתגובה: "גרינבלט, אם חשבת על הקלות, אז באו המחבלים הארורים ואמרו לך 'איננו ראויים להקלות, אלא להיות כלואים בכלובים והאוכלוסייה הפלסטינית לא מעניינת אותנו".

ח"כ אמיר אוחנה מ'הליכוד' אמר כי "אני גאה במשפחות שהתאגדו להקמת ארגון שסופסוף יפעל לא למען מחבלים ושונאי ישראל על שלל סוגיהם - אלא נגדם, נגד תנאיהם ובעד הענשתם במלוא החומרה. כדי לסייע להם להשמיע את כולם ביקשתי מיושבי ראש ועדות החוץ והביטחון והפנים לקיים דיונים דחופים בועדות אליהם יוזמנו נציגי המשפחות ויחד נפעל כדי לוודא שרשעים יקבלו כגמולם".

ח"כ רוברט אילטוב מ'ישראל ביתנו' הגיב לפיגוע: "כבר שנים רבות שישראל ביתנו קוראת לעונש מוות למחבלים. הרעיון שבתחילה נתפס כבלתי ישים על ידי מרבית סיעות הבית נכנס לאט לאט לקונצנזוס של הפולטיקה הישראלית. אל הקונצנזוס של הציבור הישראלי הוא נכנס כבר מזמן."

עודכן בשעה 10:00.
פיגוע ירי הר אדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד