כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מה גרם ליחצ"ן המסיבות המצליח לחולל שינוי בחייו ולחזור בתשובה

הוא היה משווק טלוויזיות וסמארטפונים וכיום הוא הוא פעיל מרכזי לזיכוי הרבים בארגון 'הידברות' • מה גרם לצעיר המצליח בן ה-35 לחולל שינוי בחייו • בראיון אישי וחושפני ל'הידברות' הוא מגולל

אסף בשי לפני ואחרי. צילום: הידברות
אסף בשי לפני ואחרי. צילום: הידברות



קידוש השם! יחצ"ן המסיבות ששיווק טלפונים פרוצים – עושה היום בדיוק את ההפך: אסף בשי (35) עד לפני מספר שנים ניהל עסק של יחצנות מועדונים בעיר רחובות, למשך תקופה של כחמש שנים ובד בבד עסק בשיווק של סמארטפונים וטלוויזיות.

בשנים האחרונות התקרב בשי ליהדות וחזר בתשובה, וכיום הוא פעיל לזיכוי הרבים במחלקת 'צופיה' של ארגון 'הידברות'. בפעילותו בארגון, הוא עוסק באותו תחום שעסק כשלא היה שומר תורה ומצוות, שיווק סמארטפונים וטלוויזיות, אולם בהבדל משמעותי ביותר – הפעם מדובר בשיווק של תכנים כשרים ונקיים.

בראיון אישי וחושפני ל'הידברות', מגולל בשי את המהפך בחייו בשנים האחרונות מאז שחזר בתשובה.

"בדיעבד אני רואה שכל מה שעשיתי בצד החילוני, הקב"ה זיכה אותי לעשות את אותו הדבר בקדושה ובהיתר". מספר בשי בראיון ל'הידברות', "לפני שבוע הוצאתי לפועל הפקה של כנס התעוררות וסליחות בהיכל התרבות, שזה כשלעצמו דבר נדיר ביותר. כשאשתי ראתה איך אני דואג לדברים הקטנים ביותר, היא לא האמינה. כשהיא שאלה אותי איך אני יודע לארגן את כל הדבר המטורף הזה, פתאום נזכרתי שכל הידע הזה בא לי מניהול של הפקת ההופעה לחברי הטוב, הזמר רגב הוד. זה אומר ששום דבר בעצם לא הולך לאיבוד, ואם אתה כל כך טוב במה שאתה עושה – הקב"ה כבר ידאג לזמן לך את העבודה שבה תוכל לעשות את מה שאתה אוהב, אבל בקדושה".

וכעת נחזור כמה שנים אחורנית, לזמן אחר לגמרי – אי שם בלוס אנג'לס, שככל צעיר בגילו, גם בשי טס לשם מיד אחרי הצבא. "בשנתיים הראשונות גרתי בקהילה לא יהודית, ומאחר ובית הכנסת היה מאוד רחוק מהאזור, כמעט שלא היה לנו שום חיבור לדת", הוא משחזר. "והיה לי ברור שאני לא רוצה לחזור בתשובה, אבל הרגשתי שמשהו חסר לי בלב ושאני חייב לעבור בחזרה לאזור היהודי".

אמר ועשה, וכך בפעם הראשונה מאז נחת בארה"ב – זכה להגיע לבית הכנסת של אחד מהרבנים היותר חשובים שבקהילה, הרב רפאל גיא. "החיבור עם הרב גיא נוצר מיד לשמחתי, והתמדתי ללכת מדי פעם בפעם לשיעורים שלו ולתפילות".

ואז הגיע יום ההולדת שלו, ובשי יצא בהכרזה חגיגית: "את יום ההולדת שלי נחגוג בבית הכנסת", אמר לחבריו. "אני זוכר שישבנו שם עם הרב והחבר'ה, כולם חילוניים גמורים שבאו רק בשבילי. הרב ישב איתנו, ופתאום הוא שאל מה אנחנו הולכים לעשות. כשאמרתי לו שאנחנו הולכים לבלות, הוא אמר לי: 'אני בא אתכם'. כל החבר'ה צחקו, וזה היה קצת לא נעים. איך נסכים שהרב יתלווה אלינו אל כל המועדונים ומקומות הבילוי? כמובן שהרב לא באמת התכוון לבוא, אבל התחושה שהוא נתן לנו היא ש'אין לכם מה לחפש במקום אחר, וכדאי לכם להישאר כאן'. בסוף ישבנו איתו כל הלילה, והיה מדהים".

כך הלכה טבעת הקשרים בין הרב לחבר'ה הצעירים והתהדקה, עד שבאחד הימים שוב הבריק הרב עם רעיון: "אני הייתי הבשלן של החבורה, ובכל שבת היו מתארחים אצלי המון חבר'ה. יום אחד הרב אמר לי שהוא רוצה לבוא אליי בשבת, ומאוד הופתעתי. אבל היה לו תנאי: 'בשביל שאגיע, אתה צריך להכשיר את כל המטבח שלך', הוא אמר ואני כמובן הסכמתי מיד".

המטבח הוכשר מהמסד ועד הטפחות, ואת השבת ההיא, שהייתה רק תחילתן של שבתות רבות נוספות שהרב עשה במחיצת החבר'ה של בשי – רבים מהם לא ישכחו לעולם. "המון אנשים התחזקו מאותן שבתות, ויש לי אפילו חבר אחד שעשה תשובה מאוד רצינית בזכות השבתות האלה, והיום הוא רב, מחנך בתלמוד תורה ומוהל. אלה היו שנתיים של התחזקות רוחנית טוטאלית".

אבל אז הוא שב ארצה, לחברי הילדות שביניהם זמרים מפורסמים, והעבודה הרוחנית כבר לא הייתה אותו הדבר. "אמנם לא ויתרתי על שמירת השבת, אבל זה היה השלב שבו נכנסתי לעבודת היחצנות ובנוסף עשינו בערבים חפלות מעורבות. במקביל התחלתי לשווק סמארטפונים, טלוויזיות לא כשרות וכל מה שקשור לזה".

אז מה היה הטריגר שהחזיר אותך שוב בחזרה למסלול?

"החיפוש שלי אחר זיווגי. ידעתי תמיד שאדם מקבל את הזיווג לפי מעשיו, וכל עוד אני נתון בענייני עולם הזה, אין שום סיכוי שאמצא אישה כלבבי. מבחינת הרצון, רציתי למצוא אישה שאוהבת את הקב"ה ורוצה להתחזק ברוחניותה ביחד איתי, אך הלכה למעשה, הייתי רחוק משם וידעתי שאני חייב לצמצם פערים".

תחושה זו הצטרפה לתחושה נוספת, צורבת לא פחות. "אני זוכר שהייתי חוזר בלילה אחרי החפלות לבית ריק, והריקנות הייתה מאוד גדולה. התחלתי להניח תפיליןלבד בבית, אבל כשאתה נמצא בטומאה כזו גדולה בערבים, ההתחזקות לבד היא מאוד איטית וקשה. כל שלב שקיבלתי על עצמי לשמור היה קשה בפני עצמו, אבל ידעתי שאני חייב לעשות את זה בתחבולות – כדי שהיצר הרע לא יגנוב ממני גם את המעט שאני עוד כן יכול לעשות. באופן הזה שברתי בכל פעם חלק קשה אחר".

מה בעצם היה לך הכי קשה בחיפוש הזוגיות?

"הקושי היה הפער בין מה שאתה רוצה לבין מה שאתה מצליח לבצע. מצד אחד ידעתי איזו אישה אני רוצה, ומצד שני לא ביצעתי את הפעולות שיקרבו אותה אליי. היות ולא הייתי ברמה הרוחנית המספקת, הבחורות שנפגשתי איתן היו בשלב שהן עוד לא מוכנות נפשית ללכת על כל הקופה, ואילו אני כבר ידעתי שזו הדרך שלי ושאני רוצה מישהי שתשמור איתי את הכל, ולא רק את מה שנוח לה".

בשי לא ויתר ובסופו של דבר, אחרי התחזקות רצינית נוספת של כשנתיים, זכה להכיר את בת זוגו ולבוא עמה בברית הנישואין. כיום השניים הורים לתינוקת מתוקה.

כיום משתמש בשי בכישורי השירה שלו בנתיב הקדושה, ומשמח אנשים בחתונות חרדיות. בנוסף הוא מתנדב בארגון 'אור ישראלי' של הרב גרוסמן, למען נערים 'משוטטים'. "לעזור לנערים האלו זה אחד הנושאים הכי קרובים ללבי, כיוון שכנער אני זוכר את עצמי בדיוק במקום שלהם. המסר שלי לנערים שמחפשים את האושר להם, הוא אחד ויחיד: תבדוק קודם בתורה, כי אם יש סיכוי, אפילו אחד למיליון, שהתורה היא אמת, אתה עלול לפספס ולהעביר כאן חיים שלמים בלי שום מטרה. לא חבל?! אני גם הייתי במקום שלכם, חוויתי מסיבות, בילויים וכל מה שאתם רוצים כדי להבין שהאמת היחידה והאושר היחיד, נמצאים רק בתורה. חבל לחפש במקומות אחרים".
אסף בשי הידברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד