י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סערת בקבוקי הזכוכית המיוצרים בשבת: ישיבה דחופה בירושלים • כל הפרטים

המאבק על קדושת השבת שהובלנו בשנה הקודמת ב"בחדרי" מתפתח בשנה החדשה לאפשרות החרמת מחללי שבת. לישיבה בעניין מפעל הזכוכית "פניציה", זומנו בכירי גופי הכשרות • בחלק מבתי גדולי ישראל בבני ברק - נמנעים • כל הפרטים

ישיבת הוועדה למען קדושת השבת. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
ישיבת הוועדה למען קדושת השבת. צילום: ארכיון בחדרי חרדים



המאבק בחילולי שבת, שהתפתח בערב ראש השנה האחרון לכיוון נוסף, עת הזמינה הנהלת מוסדות חסידות גור אלפי בקבוקי מיץ ענבים של חברת 'קדם' תוך שינוי הנוהג המקובל, בגלל שהבקבוקים מיוצרים ב'פניציה' מפעלי זכוכית בו מחללים שבת - מביא להתכנסות הוועדה למען קדושת השבת בעניין.

בהזמנה שנשלחה לכל גופי הכשרות והגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נכתב כי ועדת הרבנים יחד עם ראשי גופי הכשרות הגדולים וראשי חברת 'פיניציה' מפעלי זכוכית בע"מ, יתכנסו לישיבה לדון על דבר הבקבוקים שיש בהם חשש חילול שבת.

הישיבה תיערך היום (שלישי) בבית שתילי אריה בירושלים בשעה 15:00 בצהריים וצפויים להשתתף בה כעשרים נציגים של גופי הכשרות כדוגמת 'העדה' ו'הרב רובין'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גופי כשרות הקשורים לציבור הליטאי לא צפויים להשתתף בפגישה כיוון שבבתי גדולי ישראל בבני ברק לא אישרו עדיין את היציאה למאבק עד החרמת החברה, וביקשו לדחות הישיבה לאחר סוכות. בקשתם לא התקבלו ועל כן בני הבית החליטו כי הם אינם מצטרפים למאבק בשלב זה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המזכיר הליטאי הרב יהודה יברוב אמנם חתום על המכתב אך טרם ברור האם ישתתף בפועל בישיבה.

כזכור כפי שדווח אתמול ב'בחדרי' אחד מעסקני השבת באשדוד, הביא לאדמו"ר מגור רשימה של כל המפעלים והחנויות שמחללים שבת, ביניהם מפעל 'פניציה' שמייצר את הבקבוקים עבור הרבה יקבים המחלל שבת. הרבי מגור הורה חד משמעית לעבור לחברה אחרת ואכן בראש השנה וכבר בימים שקודם השתמשו בגור בקדם שהבקבוקים שלו לא מיוצרים במפעל מחלל שבת.

אתמול גם קיבל הדבר התייחסות פומבית במאמר המערכת של עיתון 'המודיע'. במאמר מערכת נכתב כי מדובר בפגיעה קשה בעצם התחושה היהודית "אלו פנים אומללות יש לו לאדם שיקדש על יין שהבקבוק מיוצר על ידי מפעל שמחלל שבת בצורה מחפירה ויעמוד ויכריז ויברך אלוקים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלוקים לעשות". נכתב במאמר.





בקבוקי זכוכית פיניציה והשבת הרבי מגור יצחק גולדקנופף יהודה יברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד