כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת נרצחי הפיגוע

הותרו לפרסום פרטיהם של שלושת הנרצחים בפיגוע הבוקר בכניסה להר אדר • לפני הפיגוע כתב המחבל לאשתו שברחה ממנו בגלל אלימות שהפעיל כלפיה: "מה שאני אעשה - אין לו קשר לאישתי"

שלושת ההרוגים על רקע זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שלושת ההרוגים על רקע זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר (שלישי) בו נרצח שוטר מג"ב סמ"ר סולומון גברייה ז"ל ושני מאבטחים בכניסה להר אדר, הוא נמר מחמוד אחמד גמל, בן 37 ואב לארבעה ילדים, שקיבל היתר עבודה ביישוב.

שלושת הנרצחים בפיגוע הם סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, תושב באר יעקב, התגייס לפני כשנה וחצי לשח"ם במג"ב. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. והמאבטחים אור אריש ז"ל תושב הר אדר, ויוסף עותמאן ז"ל תושב אבו גוש.


סמ"ר סולומון גברייה הי"ד

הפצוע בפיגוע נותח בהצלחה ומצבו מוגדר בינוני. פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה לכירורגי בהדסה, ומי שניתח את הפצוע אמר לפני זמן קצר בפתח בית החולים "הניתוח עבר בשלום. הפצוע בן ה-33 נפגע מקליע בכתף ומקליע במותנו. הכדור פגע בטחול ובסרעפת ולאחר שטיפלנו באיברים הללו, צוות אורתופדים הוציא את הקליעים. הוא יציב לחלוטין, נושם בכוחות עצמו ומתאושש כעת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה. בהחלט היה לו מזל גדול".

מחקירה ראשונית של השב"כ עולה כי למחבל היו בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות, ובכלל זה בעיות של אלימות במשפחה. לפני מספר שבועות אשתו ברחה לירדן בעקבות האלימות שהפעיל כלפיה והשאירה אותו עם ילדיו.

הפיגוע בוצע באמצעות אקדח cz תקני ושתי מחסניות, שנגנבו מישראל בשנת 2003. לא ברור האם הוא גנב את הנשק וזה היה ברשותו מאז, או שרק לאחרונה הועבר אליו הנשק מתוך כוונה שיבצע פיגוע. מרבית כלי בהם בוצעו פיגועים, הינם נשק מאולתר המיוצר באופן חובבני בשטחים.



הבוקר בשעה 6:00 לערך המחבל כתב הודעה לאשתו, בה רמז על כוונתו לבצע פיגוע. "ההודעה הזאת כשתתעוררי, תשתפי אותה בדף שלי כדי שהמצפון שלך ירגע". עוד הוסיף כי אשתו היא "אישה טובה ואם רחמנית, אני זה שטעה בהתייחסות אליה. תשאירי את המצפון שלך רגוע" ושהוא האשם בגירושין.

עוד הוסיף המחבל, "מה שאני אעשה - אין לו קשר לאישתי. אני מבקש ממך לסלוח לי ומבקש ממך לגדל את הילדים" והעביר לה את הזכויות שלו, כנראה הזכות על גידול הילדים אבל גם זכויות כלכליות בהיותו שהיד.

ההודעה ששלח לאשתו

המדיניות של מערכת הביטחון עד כה הייתה, שבעלי אישורי עבודה כמעט ואינם מעורבים בפעילות טרור - דבר שהוכיח את עצמו למעט מקרים בודדים וחריגים. בעקבות הפיגוע, בו בעל אישור עבודה ביצע פיגוע, הנושא יבחן אך ככל הנראה המדיניות תשמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשעות הבוקר המאוחרות בפתח ישיבת הממשלה, "כמה דברים אנחנו יכולים להגיד עכשיו בוודאות. אחד – בית המחבל ייהרס. שניים – צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. שלוש – שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל".

המחבל נמר מחמוד אחמד גמל, בן 37
פיגוע ירי הר אדר נשק גנוב הריסת בית מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד