כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הימים הנוראים: הבחור שב מתאילנד לבני ברק

ההתרגשות עלתה על גדותיה: לאחר שתים עשרה שנה בתיאלנד שב הבחור ערב ראש השנה להוריו בעיר בני ברק ולאחמ"כ עשה את החג במחיצת הגאון הרב זמיר כהן

הכינוס בארה"ב שם השתתף הבחור שחזר מתאילנד
הכינוס בארה"ב שם השתתף הבחור שחזר מתאילנד



אחרי למעלה מעשור - הבחור שב מתאילנד למשפחתו החרדית בבני ברק: בהשתתפות אלפים מתושבי ארה"ב, נערכו עצרות חיזוק והתעוררות לקראת הימים הנוראים בקהילות היהודיות ביבשת הגדולה, ע"י ארגון הידברות הפועל גם למניעת ההתבוללות.

לראשונה נערך בניו יורק סמינר ענק, משותף לישראלים יורדים וליהודים אמריקאים, עם מרצים העוסקים בקירוב בארה"ב: הרב זכריה וולשטיין, הרב פסח קרון, הרב דוד גולדווסר, ר' צ'רלי הררי והמרצה הנודע הרב יצחק פנגר שהגיע מישראל. אורח הכבוד במעמד היה הגאון הרב זמיר כהן ראש ישיבת היכל מאיר וראש ארגון הידברות, שבמשך כשבועיים נשא בעצרות ברחבי ארה"ב, דברי חיזוק והתעוררות לקראת הימים הנוראים.

אחת ההפתעות בסמינר הייתה השתתפותו של בחור ישראלי מתבולל שירד מהארץ לפני 12 שנה וגר בתיאלנד, שהחל לאחרונה תהליך של קירוב חזרה אל כור מחצבתו. תהליך ההתקרבות החל בחודש אב האחרון לאחר שהבחור שוחח בטלפון עם הגאון הרב זמיר כהן. הוא הגיע לסמינר במיוחד מתאילנד כשהוא עושה דרך של 24 שעות בטיסות ונסיעות. הבחור בן ה-32 קיבל על עצמו לחזור למורשת אבותיו. הכרזתו גרמה להתרגשות רבה בקרב מאות המשתתפים.

אך לא תם הסיפור. ההתרגשות עלתה על גדותיה כאשר ערב ראש השנה הפתיע הבחור את הוריו (החרדים!) הגרים בבני ברק כאשר נחת בארץ לאחר 12 שנה שלא נפגשו, ההורים לא האמינו למראה עיניהם ופרצו בשירה של שמחה והודאה לבורא עולם על בנם האבוד ששב חזרה אל יהדותו.

לאחר מכן נסע הבחור לעיר ביתר עילית, שם עשה את החג במחיצת הגאון הרב זמיר כהן אשר ממשיך ללוות את הבחור בימים אלו בדרכו החדשה.
הרב זמיר כהן תאילנד ראש השנה הימים הנוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד