ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

משה כחלון - תבקש סליחה // מאי גולן

ניסיתי לחשוב ולחשב שוב ושוב מה המניע האמיתי של שר האוצר משה כחלון בלהיות מי שמגן בחירוף נפש כה עז על שופטי בג"ץ • מאי גולן עם שלושה הסברים אפשריים על התנהלותו התמוהה של יו"ר 'כולנו'

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ניסיתי לחשוב ולחשב שוב ושוב מה המניע האמיתי של שר האוצר משה כחלון בלהיות מי שמגן בחירוף נפש כה עז על שופטי בג"ץ. כבר כתבתי כאן בעבר במאמר דעה לא מצונזר את דעתי על התנהלותו של כחלון, אך מאז עברו לא מעט דגים בים ופוליטיקאים שונים ממפלגות שונות, טוענים שכחלון הבין שבדרך הזו הוא לא יכול להמשיך.



הוא לא יכול להמשיך להגן של שופטי ביהמ"ש העליון בזמן שהם פוסלים כל כך הרבה חוקים שמחוקקת כנסת ישראל, בזמן שהם מעקרים פעילות חשובה של נבחרי הציבור, בזמן שהם מתערבים ברגל גסה ברבדים שונים ורבים של מדיניות הממשלה – הוא פשוט לא יכול. הרי על איזה "טיקט" נכנס כחלון בסערה לכנסת עם מפלגתו החדשה והמבטיחה? על הטיקט החברתי; הטיקט של מי שידאג למעמד הביניים, מי שבא מכלום והגיע למה שהגיע על אף היותו מזרחי בן למשפחה מרובת ילדים בגבעת אולגה בחדרה - אלו הם הגלים עליהם רכב משה כחלון כל הדרך למשרד האוצר ו - 10 מנדטים בכנסת. אז למה עדיין הוא ממשיך להיות שר מגן הבג"ץ? יש לכך כמה סברות.

הראשונה טוענת שזה בכלל לא הוא, אלא יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן הוא המאסטר שמאחורי הרעיון. הוא זה שאמר לו שאם הוא רוצה להיות נערץ על אנשי השמאל (שהרי לשיטתו רוה"מ בנימין נתניהו לא באמת יגבה אותו בשום מהלך) אז תגן על בג"ץ, השמאל תמיד יאהב אותך, לא יתקוף אותך ואף יגן עליך.

הסברה השנייה אומרת שהרצון להתחבב על התקשורת חזק אצל משה כחלון יותר מהכל ובכך שהוא נהפך לשר הדמוקרטיה, לוחם עבור עקרונות ביהמ"ש, בכך, הוא קנה לעצמו את אהבתם הבלתי נלאית של התקשורת ה"מיינסטרימית" שעל דעותיה כבר אין טעם להתווכח שכן אובייטיקיביות היא ממנה והלאה. "למי עוד התקשורת הייתה עוברת בשתיקה אם הוא היה מבזבז 3 מיליארד שקל על 15,000 דירות ועוד מתגאה בכך? לאף אחד! " – אומר לי מקורב של משה כחלון.

הסברה השלישית שרצה כשמועה כבר לא מעט זמן היא שמקורבים ואף בני משפחה של משה כחלון שמסובכים לכאורה עם החוק מבקשים ממנו לא לתקוף את מערכת המשפט בשיטת – אתה תגן עליהם הם יגנו עלי.

אף אחת מן התאוריות הללו עוד לא הוכחה ואת האמת לאמיתה יודעים רק מקורבי העניין, אך אי אפשר שלא לתהות על כל אחת מן הסברות הללו שכן אחרת מצביעי כחלון בעצמם לא יודעים איך להסביר את מי ש"השתנה ב-180 מעלות" לדבריהם.

אנחנו נמצאים בעשרת ימי תשובה הכה קדושים לעם ישראל. ימים שבהם אנחנו צריכים לבקש סליחה על חטאינו, לבקש מבורא עולם שיכפר לנו על עוונותינו, וקשה שלא לתהות על קנקנו של מי שהגיע כהבטחה להסתכל לאזרחי עם ישראל בגובה העיניים, מי שהבטיח להבין - כי הוא הרי בא משם, והיום מוכן למען אינטרס אישי – פוליטי קר וצר אופקים, למכור את עקרונותיו ולהוות החסם העיקרי בין ממשלת ישראל לבין חקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר לממשלה סוף כל סוף להחזיר את האיזון בין הרשויות ולתת לשופטים לשפוט ולמחוקקים לחוקק ולא תאפשר המשך סטטוס קוו של שיפוט אקטיביסטי גס.

תבקש סליחה מעם ישראל מר משה כחלון. תבקש סליחה מתושבי שכונות דרום ת"א שבגללך ממשיכים לסבול תחת ידם האכזרית של המסתננים הבלתי חוקיים (שלא נאלצת ולא תיאלץ - אתה או יקיריך לחיות בקרבם מעולם ולעולם), אך בעיקר תבקש סליחה מהבוחרים שלך שמרגישים כה מאוכזבים, כה מרומים. תבקש על הדרך גם סליחה מעצמך על שרימית את הערכים והעקרונות של מי שאתה, של מי שהיית, של מי שהיית אמור להיות ואולי רק אולי, תחליט לכפר על העוון שאתה עושה כלפי אזרחי מדינת ישראל ואולי רק אולי, הם גם ימחלו לך.

שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל עם ישראל
משה כחלון בגץ פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד