י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נשיא טורקיה ארדואן מאיים להקפיא את היחסים עם ישראל

נשיא טורקיה ארדואן מאיים להקפיא את היחסים עם ישראל, במידה וזו תתמוך בעצמאות הכורדים • "ההנפות של דגלי ישראל בעצרות שתומכות בעצמאות הכורדים, לא תציל את הכורדים מהסנקציות. הכורדים לא ירוויח דבר מהתמיכה הישראלית", הוסיף

נשיא טורקיה ארדואן מאיים להקפיא את היחסים עם ישראל
רויטרס



נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מאיים להקפיא את היחסים עם ישראל, במידה וזו תתמוך בעצמאות הכורדים.

את הדברים אמר היום ארדואן באנקרה לציון תחילת השנה האקדמית - יום לאחר משאל העם של כורדיסטאן העיראקית בשאלה האם להכריז על עצמאות.

ארדואן אמר עוד כי ההנפות של דגלי ישראל בעצרות שתומכות בעצמאות הכורדים, לא תציל את הכורדים מהסנקציות שאנקרה תטיל עליהם במידת הצורך, והכורדים לא ירויחו מהתמיכה הישראלית דבר.

כאמור, בנוסף אמר ארדואן כי אם ישראל לא תשקול מחדש את תמיכתה בכורדיסטאן עצמאית, טורקיה לא תבצע את כל הצעדים לנורמליזציה עם היחסים, שנפגעו לאחר הפשיטה הישראלית על המשט הטורקי לעזה ב -2010, שבו נהרגו תשעה מוסלמים שהתחזו לפעילי שלום, תקפו חיילי צה"ל ופצעו כמה מהם קשה.

הוא הזכיר את ישראל מספר פעמים בנאומו ואמר שוב ושוב "כי נפנוף דגל ישראל - כפי שקורה בהפגנות למען עצמאות הכורדים - לא יציל את הכורדים מהסנקציות שתטיל עליהם טורקיה".

לדברי ארדואן, ישראל ומפלגת הפועלים הכורדיסטאנית הן שתי הקבוצות היחידות התומכות במשאל, ומראות כי אין להצבעה לגיטימציה בינלאומית. לדבריו, כשטורקיה מטילה סנקציות על הכורדים ואין להם עוד מקור הכנסה, ואז בא נראה מה יכולה ישראל להעניק להם כאלטרנטיבה.

כזכור לפני כשבועיים אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ישראל "תומכת במאמצים הלגיטימיים של העם הכורדי להשיג מדינה משלהם".

זו לא היתה הפעם הראשונה שנתניהו דיבר לטובת העצמאות הכורדית. ב -2014 הוא אמר כי הכורדים ראויים למדינה שלהם, וגורמים בכירים ישראלים אומרים כי הצהרת נתניהו לפני שבועיים משקפת את המדיניות הרשמית של ישראל בנוגע למשאל עם.

בשנים האחרונות הביעו מספר פוליטיקאים ישראלים, כמו שר הביטחון אביגדור ליברמן, תמיכה בעצמאות הכורדים. מוקדם יותר החודש, אמרה שרת החוץ, איילת שקד, כי האינטרס של ישראל וארצות הברית הוא הקמת מדינה כורדית, שתחילתה בעיראק, "הגיע הזמן שארצות הברית תתמוך בזה", אמרה שקד.
רגפ טאיפ ארדואן כורדים טורקיה ישראל תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד