כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

השכנים החרדים של עותמאן מאבו גוש אבלים

עיסאם עותמאן מאבו-גוש, משמש כמאבטח בבית כנסת בקריית טלזסטון, מכונה 'אריה' ולדבריו הוא ממוצא יהודי. גבאי בית הכנסת הרב יעקב קרויזר ל'בחדרי': "בראש השנה הזה, החליף יוסף ז"ל את אביו ושוחחנו. היום לתדהמתינו נודע שנרצח"

הלוויתו של יוסף עותמאן ז"ל. צילום: הדס פרוש, פלאש90
הלוויתו של יוסף עותמאן ז"ל. צילום: הדס פרוש, פלאש90

 


ביישוב החרדי קריית יערים-טלזסטון, המומים מהרצח של בן הכפר השכן אבו גוש, יוסף עותמאן ז"ל.

עיסאם עותמאן, אביו של יוסף ז"ל שנרצח בפיגוע בהר אדר, משמש כמאבטח מזה עשור, בבית ההחלמה ליולדות המפורסם בקרייה. עיסאם הוא דמות ידועה ואהודה בקריה ומכונה 'אריה'.

"הוא סיפר שאחד מהסבים שלו היה יהודי ושמו אריה. על שם הסבא כינה את עצמו 'אריה' ואף סיפר בשנים האחרונות שהוא מתענין ביהדות ובהליכי גיור", אומר אחד התושבים.



הנגיד הר"ר יעקב קרויזר מחשובי חסידות ויז'ניץ, ומתושבי הקרייה הותיקים, מכיר היטב את משפחת עותמאן ואת האב. "הם אנשים טובים, שכנים אמיתיים", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'.

הרב קרויזר הינו גבאי המניין החסידי המתקיים מדי שבת וחג בבית הכנסת של בית ההחלמה ליולדות שבקריה, ורגיל לראות את האב מאבטח את המקום.

"עיסאם מכבד מאוד אותי ואת אלו שבאים להתפלל בבית הכנסת של בית ההחלמה. וכמייסד וגבאי המנין מזה 25 שנה, יש לי רק שבחים לומר עליו", הוא מוסיף.

בבית ההחלמה מתקיים באופן מסורתי מעמד 'כל הנערים' הגדול בעולם, במהלכו מובאים קרוב למאה תינוקות בית ההחלמה ומכונסים מתחת לטלית ענק. יש המגיעים אל הקרייה במיוחד כדי להשתתף עם צאצאיהם בטקס המרגש. "עיסאם החל להסריט מדי שנה את המעמד הגדול", מספר קרויזר, "וכך התהדקה ההכרות ביננו".

גם את הבן יוסף ז"ל הכירו המתפללים, שכן מדי פעם היה מחליף את אביו בתפקידו. "בראש השנה הזה", מספר קרויזר ל'בחדרי חרדים', "הגעתי לבית הכנסת, השער היה סגור. צעקתי: "עיסאם תפתח זה יעקב". אז נשמע צעקה: 'זה לא אריה, זה הבן שלו יוסף', הוא פתח לי ושוחחנו. ביקשתי שימסור ד"ש חם לאביו. היום התברר לי שיוסף עמו דיברתי בראש השנה, נרצח. הוא ואביו שניהם אוהבי ישראל אמיתיים היו. הוא יחסר לנו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הבוקר (שלישי) ביצע מחבל תושב בית סוריכ פיגוע ירי בשער האחורי של היישוב הר אדר ורצח את שוטר משמר הגבול סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, המאבטח אור אריש הי"ד ואת המאבטח יוסף עותמאן הי"ד.

כוחות צה"ל פועלים במרחב הכפר ממנו יצא המחבל. כחלק מהפעילות, כוחות צה"ל ומג"ב סרקו את היישוב בית סוריכ הסמוך, פשטו על בית המחבל, ועצרו שניים מבני משפחתו לחקירה.

רצח אבו גוש טעלז סטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד