י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעקבות 'בג"צ הכשרות': קנס ראשון בשוק

הרבנות נתנה קנס בסך 2,000 ש"ח לבית עסק בשוק מחנה יהודה בירושלים, בעקבות שימוש בתעודת כשרות אלטרנטיבית של "השגחה פרטית"

שוק מחנה יהודה. צילום: פלאש90
שוק מחנה יהודה. צילום: פלאש90



הרבנות הראשית לישראל נתנה הערב קנס בסך 2,000 ש"ח לבית עסק בשוק מחנה יהודה בירושלים, בעקבות שימוש בתעודת כשרות אלטרנטיבית של "השגחה פרטית".

לאור פסיקת בית המשפט העליון הקובעת כי הרבנות היא המוסמכת להעניק תעודת כשרות, ובעקבות פניות שהגיעו לרבנות על הצגת מצג כשרותי שלא על פי חוק, פעלה יחידת האכיפה של הרבנות הראשית כנגד בתי אוכל אשר הציגו את עצמם ככשרים באמצעות הצגת תעודה מטעם גוף אלטרנטיבי - מבלי שהייתה בידיהם תעודת הכשר של הרבנות המקומית המוסמכת.

במסגרת זו הוטל הערב (שלישי) קנס מנהלי קצוב בגובה של 2,000 ש"ח על מסעדה "פסטה בסטה" בשוק מחנה יהודה בירושלים, אשר הציגה תעודה מטעם הגוף "עמותת השגחה פרטית (ע"ר)" החתומה על ידי הרב אורן דובדבני המעידה על פיקוח במקום, תוך שהובהר לנציגי העסק על ידי מפקח היחידה, כי חל איסור להציג עסק ככשר באמצעות מצג כשרותי זה.

בית המשפט התיר לבית העסק להצהיר על כשרותו, אך במקרה זה מדובר בגוף אלטרנטיבי שמפקח - ואת זה בית המשפט אסר בצורה חד משמעית לכאורה.

תגובת ׳השגחה פרטית׳: ״הם מ-פ-ח-ד-י-ם. בהתחלה ברבנות התעלמו מאיתנו, אח״כ זלזלו בנו, עכשיו נלחמים בנו, ותיכף ננצח. הרבנות הראשית בהיסטריה, ומתחילים להריח שם את סוף המונופול שלהם על הכשרות. פקחים מטעמה הלכו לבית עסק בהשגחתנו, נתנו לו קנס - הרשום על תאריך של יום שעוד לא בא לאוויר העולם - ומיהרו לשלוח לעיתונות.
"התעודות החדשות התלויות בבתי העסק עם ׳השגחה פרטית׳ הולמות באופן מלא את פסיקת בג״ץ בנוגע למונופול הכשרות. הן נוסחו לאחר ייעוץ משפטי צמוד, ונשמח להגן עליהם בפני שופט - אם כי ההיסטוריה מלמדת שברבנות הראשית מבינים שאין להם קייס ולכן מפחדים לבחון את חוקיות התעודות שלנו בבתי משפט.
"במקום לפעול לשיפור מערך הכשרות הכושל והמכשיל מטעמם, כפי שפורט בהרחבה בדו״ח מבקר המדינה האחרון, ברבנות בוחרים לשמר בכל מחיר את מוקדי הכח בידיים שלהם, ולנסות ולהטיל אימה על בעלי עסקים. נמשיך לתת שירותי השגחה וכשרות לפי ההלכה - ובאיכות הגבוהה ביותר״.
רבנות הראשית תעודת כשרות מחנה יהודה הונאה בכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד