י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יש סיכוי? חוק עונש מוות למחבלים חוזר

בעקבות פיגוע הירי הבוקר בהר אדר, 'ישראל ביתנו' דורשת שוב לקדם את הצעת חוק עונש מוות למחבלים

יש סיכוי? חוק עונש מוות למחבלים חוזר
יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות פיגוע הירי הבוקר בהר אדר, 'ישראל ביתנו' דורשת שוב לקדם את הצעת חוק עונש מוות למחבלים.

היום הגיש יו״ר הסיעה ח"כ רוברט אילטוב את הצעת חוק העונשין, תיקון – גזר דין עונש מוות למורשע ברצח בנסיבות טרור, הידועה גם כהצעת חוק עונש מוות למחבלים.

אילטוב אמר, כי "הגיע הזמן לעצור את החגיגה של המחבלים על חשבון דמם של אזרחי ישראל. אין יותר תנאי כליאה נוחים בכלא. אין יותר תמונות צהלה של רוצחים. אין יותר חאפלות בתאים. אין יותר תארים אקדמאים. אין יותר שידורי מונדיאל".

לדבריו, "יש רק דרך אחת לשנות את המשוואה הנוראית הזאת - עונש מוות. כבר שנים רבות שמפלגת ישראל ביתנו" קוראת לעונש מוות למחבלים, ואף מקדמת חקיקה בנושא. בתחילת הדרך הרעיון נתפס כבלתי ישים על ידי סיעות הכנסת, להוציא את ישראל ביתנו ובהצבעה על חוק עונש מוות למחבלים במליאה רק ישראל ביתנו הצביעה בעדו.

"הצעת חוק עונש מוות למחבלים הייתה קונצנזוס בציבור הישראלי, אשר תמך בה מהרגע הראשון ועד היום. לצערי שאר סיעות הבית כולל אלו בקואליציה לא חשבו כך וכאמור הצביעו נגד החוק", הוסיף אילטוב.

"המשפחות השכולות, שיקיריהן נרצחו בידי בני עוולה מתמודדות יום יום ושעה שעה עם הכאב והצער הקשה מנשוא בזמן שהמחבלים נהנים מתנאים נוחים בבתי הסוהר. זו אינה המדיניות אותה אנו רוצים. זו אינה הרתעה".

"היום הרעיון מתחיל לחלחל אל חברי הכנסת אשר מבינים כי זו הדרך לשנות את יחסי הכוחות ולייצר הרתעה אמיתית בשטח. החקיקה צריכה להיות ברורה וחד משמעית, מחבל שמגיע במטרה לרצוח אזרחים חפים מפשע - דינו מוות. חד, חלק וברור", אמר לסיום.
עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד