ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יוזמת השלום של דרעי נכשלה: הרב זר הגיש בקשה לבית משפט

סערת הקצאות הקרקע בבני ברק: לאחר איום של הגאון הרב דניאל זר להתראיין ב'קול ברמה' ולתקוף את ש"ס, הבטיח השר אריה דרעי לפתור את המחלוקת. 3 שבועות אחרי, חושף 'בחדרי' שהמגעים עלו על שרטון והוגשה בקשה לביזיון בית המשפט לעצור את ביצוע הקצאות הקרקע

יוזמת השלום של דרעי נכשלה: הרב זר הגיש בקשה לבית משפט
הרב זר ודרעי צילום: פלאש 90 ושוקי לרר





הדיל של דרעי קרס, ומוסדות 'אור דוד' הגישו בקשה נגד עיריית בני ברק בטענה לביזיון בית המשפט.

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום (שלישי) בקשה מטעם מוסדות 'אור דוד' בראשות הרב דניאל זר, להורות לעיריית בני ברק "לחדול לאלתר מהפרת צו שיפוטי", ובקשה לביזיון בית המשפט.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', מוסדות 'אור דוד' בראשות הרב דניאל זר הגישה עתירה נגד עיריית בני ברק המגוללת חשד למעשי שחיתות חמורים ביותר הקשורים בהליך של הקצאות מבני ציבור ומקרקעין ציבוריים לגופים שונים בבני ברק. מעבר לכך, ציינו שורה של פגמים שלכאורה נפלו במהלך הקצאות העירייה במישור המנהלי.

לאחר שעיריית בני ברק ניסתה לקבוע עובדות בשטח, בכך שהקצתה שטח למוסדות 'אור דוד' והצהירה על כוונתה להניח במקום קרוואנים - במקביל להליך המשפטי המתנהל - דווח ב'בחדרי חרדים' בשלהי חודש תמוז, כי בית המשפט הוציא צו מניעה על הקצאות עיריית בני ברק, עד לקיום דיון בעתירה המלאה.

עם התקדמות ההליך המשפטי שלא ממש התקדם, לפני כשלושה שבועות הרב זר ביקש לקיים ראיון ברדיו 'קול ברמה', להסיר את הכפפות ולפתוח בו הכל. אך בסופו של דבר, אחר שכבר תואם הראיון, חזר בו. על מה ולמה? מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, עשה מאמצים להביא לסיום המשבר ולמשיכת העתירה באמצעות בוררות.

בט"ו אלול נערכה פגישה בלשכת השר דרעי, יחד עם מנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון, הרב דניאל זר וחתנו הרב גבריאל מאזוז - בה הוחלט כי הרב זר יסיר את העתירות כנגד עיריית בני ברק על ההקצאות, וזאת לבקשת הרב שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה. השר דרעי התחייב, כפי שדווח מראש ב'בחדרי', להתערב באופן אישי במצוקת מוסדות 'אור דוד' בנשיאות הרב דניאל זר לאחר שהביע אמפתיה למצוקה הקשה ולפתור את הסוגייה הכואבת תוך ימים.

אולם מאז סוכמו הדברים בעל פה, לא קרה דבר - כך שהעתירה לא נמשכה וניתן לומר שהמתח בין הצדדים אף החמיר, כפי שאנו חושפים הערב כי מוסדות אור דוד הגישו לביהמ"ש בקשה לביזיון בית המשפט. על פי הבקשה שהגיעה ל'בחדרי' מבקשים מוסדות אור דוד להורות לעירייה "לחדול לאלתר מהפרת הצו השיפוטי מיום 10/08/2017 המורה כי עד להכרעה בעתירה דנן, לא תבוצע ע"י העירייה שום דיספוזיציה בזכויות המקרקעין. ברחוב הירקון בעיר בני ברק, ויוקפא המצב המשפטי במתחם".

צו ביניים מתאריך 10/08/2017

בנוסף ביקשו ב'אור דוד' מבית המשפט להשית על העירייה קנס "בשיעור גבוה מאוד" על כל יום בו העירייה אינה מפרסמת הודעה על ביטול הליכי ההקצאה בתאריך 28/08/2017 בשטח המדובר, לטובת מוסדות 'חיי עולם' בנשיאות הרב עוזיהו אלכורת - בניגוד לצו השיפוטי שניתן שבויים וחצי קודם לכן.



הליכי ההקצאה שפורסמו באתר העירייה בתאריך 28/08/2017

עד כה לא התקבלה תגובה למדווח בכתבה מאת השר דרעי. לכשתתקבל היא תפורסם במלואה.
הרב דניאל זר עיריית בני ברק בית המשפט ועדת ההקצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד